Pozitívan gondol a magyar Japánra

A magyar lakosság nyitott Japán iránt, leginkább az ország kultúrája és művészete, az ottani természet és a táj, valamint a tudomány és a technika terén elért eredményeik érdeklik őket - derül ki az Ipsos márciusban készült közvélemény-kutatásából. A felmérés a Japánt érintő súlyos természeti katasztrófák idején készült, de nem arra vonatkozott.

A magyarok első benyomása Japánnal kapcsolatban, hogy komoly tradíciókkal rendelkező ország: nyolctizednyien említették ezt. A második gyakori gondolattársítás, hogy a szigetország egy nagyhatalom (a válaszadók héttizedében merült ez fel) illetve az, hogy a gazdasági és technikai fejlettség az ott lakóknak magas életszínvonalat biztosít (hattizednyien gondolják így). A magyarok fele számára Japán egzotikus, az európai kultúrától markánsan különböző ország, amelyet egyébként békesség és tisztaság jellemez. Az itthoniak közel fele szerint hozzátartozik Japánhoz az automatizáltság, valamint a zsúfoltság is.

A magyar lakosság 22 százaléka rendkívüli mértékben érdeklődik a felkelő nap országa iránt, 64 százalék közepes figyelmet fordít rá.  Kevesen, mindössze 12 százaléknyian említették azt, hogy kevéssé foglalkoztatja őket Japán, s elenyésző (2 százalék) azok aránya, akiket egyáltalán nem. Ami leginkább magával ragadja az ország iránt érdeklődőket, az a japán természet és táj, kultúrájuk és művészetük, valamint a tudomány és a technika terén elért eredményeik. E területek mindegyike a többségnek, a magyarok nagyjából hattizedének kíváncsiságát felkelti. Közepesnek mondható az érdeklődés a japán konyhaművészet és a hozzá tartozó ínyencségek, valamint az ország történelme iránt - ezek a megkérdezettek körülbelül négytizedét foglalkoztatják. Gazdasági kérdések, mint az üzleti élet, illetve a turizmus helyzete kevésbé fontosak az ország iránt érdeklődők számára, míg Japán aktuális politikai, diplomáciai vagy nemzetgazdasági ügyei szinte egyáltalán nem azok.

A magyarok a japánokat egyértelműen szorgalmas, fegyelmezett, udvarias, becsületes és hagyománytisztelő embereknek tartják - a megkérdezettek hét- kilenctizede szerint mindezek jellemzőek rájuk. Hattizednyien úgy vélik, hogy a szorgalom és fegyelmezettség a foglalkoztatás világában is észrevehető, „munkamániásnak" titulálják őket. A megkérdezettek négytizede szerint a japán nép kreatív és környezettudatos, akik azonban elrejtik valódi érzéseiket.

A magyarok többsége, hattizede úgy látja, hogy a japán cégek érzékelhetően növelik az itteni munkahelyek számát, s hozzájárulnak hazánk technológiai, gazdasági fejlődéséhez. A többség azt is hangsúlyozza, hogy a japán cégekben a hazaitól eltérő munkamorállal dolgoznak. Viszonylag kevesen, az emberek harmada-negyede gondolja a japán illetőségű vállalatokról, hogy figyelnek a környezetükre, illetve hogy kedvező munkakörülményeket biztosítanak a dolgozók számára. Azt viszont mindössze egytizednyien tartják jellemzőnek, hogy az itteni japán cégek csak a saját hasznukkal törődnének.

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo