Nem baj, ha nem magyar

A GfK Hungária Piackutató Intézet felmérésének megállapításai szerint honfitársaink többsége kifejezetten fontosnak tartja az üzletek polcain található élelmiszerek minőségét. Az adatok szerint nem bír kiemelkedő jelentőséggel a tény, ha az egyes élelmiszerek magyar eredetűek. Többségünk nincs tisztában az élelmiszerbiztonság kifejezés jelentésével és tartalmával - derült ki a kutatásból.

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A GfK Hungária 1989 óta kétévente méri fel az étkezési szokások, így az élelmiszervásárlási szempontok alakulását is Magyarországon. A legfrissebb tanulmány eredményeinek tanúsága szerint a magyarok számára kiemelkedő fontossággal bír az egyes élelmiszerek minősége: a megkérdezettek egytől ötig terjedő skálán - ahol 1 az egyáltalán nem fontos, 5 a nagyon fontos - 4,5-re értékelték a minőség jelentőségét az élelmiszerek kiválasztásakor. A férfiak és nők között számottevő különbség nem figyelhető meg e tekintetben, csakúgy, ahogy a kor, az iskolai végzettség, de még a háztartás havi nettó jövedelme sem okoz jelentős eltérést.

A felmérés rákérdezett arra is, mennyire fontos vásárláskor az, hogy a kosárba tett árucikk magyar eredetű, illetve ismert márkájú legyen. Mindkét szempont kapcsán nagyjából hasonló eredményt kaptak a kutatók. Az élelmiszerek magyar eredete a válaszadók saját bevallása szerint viszonylag fontos (3,5 középértékkel), ami az adatok szerint a kor előrehaladtával és magasabb iskolai végzettséggel párhuzamosan láthatóan egy picit nagyobb jelentőséggel bír. Tény ugyanakkor, hogy egy élelmiszer magyar eredete a háztartások havi nettó jövedelme szerint felosztott csoportok közül a legalacsonyabb - 80.000 forint - jövedelemmel rendelkezők számára elsődleges, és a magasabb jövedelmi kategóriákban rendre csökkenő fontossággal bír. A magyar származásnál egy picit kisebb jelentőséget tulajdonítanak a magyarok annak, hogy egy terméken ismert márkajelzés látható-e (középérték: 3,3).


forrás: GfK

Azzal az állítással, miszerint "Az élelmiszerbiztonságról sokat beszélnek mostanában, de én nem igazán tudom, mi is az" a többség inkább egyetértett (a középérték egytől ötig terjedő skálán 3,2, ahol 1=egyáltalán nem ért egyet, 5=teljesen egyetért). Az adatok alapján nyilvánvaló, hogy az élelmiszerbiztonság fogalma és tartalma leginkább a magasabb iskolai végzettségűek körében ismert (középérték: 2,7). A génkezelt élelmiszereket a többség veszélyesnek tartja - a válaszadók a "Veszélyesnek tartom, ha egy élelmiszer génkezelt" állítással inkább egyetértettek (a középérték egytől ötig terjedő skálán középérték 3,9, ahol 1=egyáltalán nem ért egyet, 5=teljesen egyetért).

Az egészségtudatosság jegyében azonos mértékben tartják fontosnak a válaszadók, hogy a megvásárolt élelmiszer "tartósítószer nélküli legyen", "mesterséges ízesítőanyagok nélküli legyen" és "mesterséges színezék nélküli legyen".

Véleményvezér

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.
Ömlik az uniós pénz Lengyelországba

Ömlik az uniós pénz Lengyelországba 

Húznak el tőlünk a lengyelek, de nagyon.
Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten

Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten 

Van-e még lejjebb, vagy már a gödör fenekén vagyunk?
Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt

Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt  

A miniszterelnök magára hagyta a magyar idős embereket.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo