Mit igyunk?

Inni muszáj, de nem mindegy mit, mennyit és miből. A naponta fogyasztott különféle italoknak vagy éppen az azokat tároló palackoknak ugyanis komoly egészségi hatásai lehetnek. A Tudatos Vásárló 17. száma felgöngyölítette az italfogyasztáshoz kapcsolódó legaktuálisabb ügyeket.

Megszületésünk első pillanatától iszunk, nem mindegy azonban, hogy a gondos anyuka miből itatja vagy eteti gyermekét. A nagyobb gyártók és forgalmazók még mindig tömegével árulják a hormonhatású biszfenol-A (BPA) tartalmú műanyag cumisüvegeket. Észak-Amerikában lépnek a BPA-tartalmú műanyagok ellen, Európában kivárnak a szabályozók. A Tudatos Vásárló megkereste a nagyobb cumisüveggyártókat és forgalmazókat, és válaszaik alapján összeállítást közöl a BPA-mentes, illetve BPA-tartalmú termékek neveivel.

Idősebb gyerekeket nevelő szülők az Európában és Magyarországon is egyre növekvő tinialkoholizálás miatt aggódhatnak. A magazin legújabb számában bemutatja és kielemzi a tinik alkoholizálási szokásait, ennek káros következményeit, valamint a társadalomtudósok, a gondozók, a reklámozók és a gyártók álláspontját a kifejezetten fiataloknak kifejlesztett alkoholos italokról.

Az újság élelmiszeripari szakértője cikkében arra hívja fel figyelmet, hogy az ártalmatlannak számító tartósítószerek (benzoesav és sói) és a gyakran használt aszkorbin sav házasságából rákkeltő anyag (benzol) is keletkezhet az üdítőitalokban. Bár a kockázat nem túl magas, de a folyamat minden részlete továbbra sem ismert és a benzoltartalomra nincs határérték. A lap bemutatja a legfrissebb kutatási eredményeket, és egy brit piacfelügyeleti vizsgálat eredményeit, amely a vizsgált termékek negyedében mutatott ki benzolt.

Kávé, méltányos kereskedelemből

De, hogy ne csak az italok barátságtalan oldaláról essen szó, a Tudatos Vásárló megoszt pár egyéni és közösségi sikertörténetet is. Az olvasók interjút olvashatnak Fuchs Imre tejesgazdával, aki a fogyasztókkal ápolt közvetlen kapcsolatra, és a közvetlen értékesítésre alapozta tejgazdaságának sikerét. A magazin egy olyan budapesti vendéglátóhely tulajdonosát is bemutatja, ahol még az is méltányos kereskedelemből származó kávét iszik, aki azt sem tudja mi az.

A tudatos vásárlókat bemutató rovatában az újság szerzői Robert Llewellyn brit televíziós személyiséggel beszélgetnek, aki két éve akkora sokkot kapott a karácsonyi bevásárláskor, hogy utána egy évig önszántából nem vásárolt semmit. A Tudatos Vásárló életmód rovatában többek között idényrecepteket, barkácstippeket, művészeti és ökoturisztikai ajánlót olvashatnak.

Véleményvezér

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök 

Minden idők leggyengébb köztársasági elnöke címre pályázik Sulyok Tamás.
Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos

Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos 

Egyre nő a kapzsiság az oligarcháink világában.
Újabb orbáni illúzió ment füstbe

Újabb orbáni illúzió ment füstbe 

Az orosz békeszándék csak időhúzás.
Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo