A Szajol és Záhony közötti vasútvonal felújítása, a Székesfehérvár és Boba közötti vasútvonal felújítása, valamint két, a Duna hajózhatóságának javításához szükséges tanulmány elkészítése kap brüsszeli, illetve ennek megfelelően hazai költségvetési támogatást. A támogatások összértéke 9,6 millió euró, azaz 2,4 milliárd forint, A gazdasági tárca közlése szerint ez a támogatás a magyar költségvetés 4 milliárd forintját egészíti ki. A négy projekt teljes, elismert költsége 26,5 millió euró (6,6 milliárd forint).
A Szajol-Nyíregyháza-Záhony vasútvonalra vonatkozó, 18 millió euró értékű tervezési munka a határozat alapján 33,33%-os, azaz 6 millió euró támogatásban részesül. A tervezési feladatok a vasúti pálya felújítását, a műtárgyak, illetve a villamos felsővezetékek átépítését, az energia-ellátást, a biztosító berendezéseket, a távközlési munkákat, a térvilágítást, az épületek terveit, valamint a környezeti hatástanulmány elkészítését foglalják magukban. A tervezési feladatokat, valamint a projekt végrehajtásával megbízottak - közbeszerzési folyamat keretében történő - kiválasztását 2006. szeptember 30-i határidővel kell elvégezni. A Szajol-Záhony vasútvonal teherforgalma az 1990 előttinek 1/3-ára esett vissza, azonban jelentős a szerepe a transz-európai összeköttetések számára, ezért közös érdekű európai projektnek minősül. A támogatás révén megvalósuló fejlesztések hatására európai normáknak megfelelő, korszerű, 225 kiloNewton (kN) tengelyterhelésre alkalmas kétvágányú, villamosított pálya valósulhat meg, amely 160 km/óra sebességű közlekedést tesz lehetővé.
A Székesfehérvár-Boba vasútvonalra vonatkozó, 5 millió euró értékű tervezési munka a Bizottság határozata alapján 40%-os, azaz 2 millió euró támogatást kap. A tervezési feladatok a vasúti pálya felújítására, a műtárgyak, illetve a villamos felsővezetékek átépítése, a biztosító berendezésekre, a távközlési munkákra, a térvilágításra, az épületek terveire, valamint a környezeti hatástanulmány elkészítésére vonatkoznak.A vasútvonal jelenlegi tervezési sebessége 100 km/óra, a Bakony hegységen átvezetett kedvezőtlenebb domborzatú szakaszain pedig 80 km/óra. A fő célkitűzés hogy a pálya feleljen meg a 225 kN tengelyterhelés követelményének, javuljanak a közlekedés-irányítási körülmények és a biztonság (miközben az utazási sebesség nő), s épüljön valamennyi állomáson és megállóhelyen magas peron. A projekt befejezésének határideje: 2006. október 31.
A Duna hajózási útvonala fontos eleme a TEN (Trans European Network, transz-európai infrastrukturális hálózatok) hálózatnak, szerepel az elsőbbségi projektek között is. A Duna hajózhatóságának javításához szükséges két tanulmány készítését - amelyek a komplex folyógazdálkodás részét képezik - Brüsszel 50%-os támogatásban részesíti, azaz a 2,2 millió euró teljes költségből 1,1 millió euró támogatást ítélt meg. Az egyik, majdan megvalósuló fejlesztés a szűk hajózási keresztmetszetek feloldását célozza. Ennek a projektnek a befejezésének határideje: 2007. szeptember 30. A másik, Ausztriával együttműködésben benyújtott "Veszélyes anyagok szállításának monitoringja a folyami hajózási útvonalakon" tárgyú tanulmány készítésére vonatkozó projekt Uniós támogatása Magyarország számára 630 ezer euró támogatást jelent. A projekt során elkészülő, ún. telepítési tanulmány a folyami hajóutakon történő, áruszállítással kapcsolatos biztonsági intézkedésekkel, valamint egy kísérleti rendszer létrehozásával foglalkozik. Ennek keretében tesztelik majd a folyami hajózás biztonságát javító szolgáltatásokat. A projekt befejezésének határideje: 2006. április 30.