Milliárdos EU-támogatás

Vasúti és hajózási projektekhez folyósít támogatást Magyarországnak az Európai Unió - a brüsszeli pénzhez a magyar büdzsé is hozzájárul.

A Szajol és Záhony közötti vasútvonal felújítása, a Székesfehérvár és Boba közötti vasútvonal felújítása, valamint két, a Duna hajózhatóságának javításához szükséges tanulmány elkészítése kap brüsszeli, illetve ennek megfelelően hazai költségvetési támogatást. A támogatások összértéke 9,6 millió euró, azaz 2,4 milliárd forint,  A gazdasági tárca közlése szerint  ez a támogatás a magyar költségvetés 4 milliárd forintját egészíti ki. A négy projekt teljes, elismert költsége 26,5 millió euró (6,6 milliárd forint).

A Szajol-Nyíregyháza-Záhony vasútvonalra vonatkozó, 18 millió euró értékű tervezési munka a határozat alapján 33,33%-os, azaz 6 millió euró támogatásban részesül. A tervezési feladatok a vasúti pálya felújítását, a műtárgyak, illetve a villamos felsővezetékek átépítését, az energia-ellátást, a biztosító berendezéseket, a távközlési munkákat, a térvilágítást, az épületek terveit, valamint a környezeti hatástanulmány elkészítését foglalják magukban. A tervezési feladatokat, valamint a projekt végrehajtásával megbízottak - közbeszerzési folyamat keretében történő - kiválasztását 2006. szeptember 30-i határidővel kell elvégezni. A Szajol-Záhony vasútvonal teherforgalma az 1990 előttinek 1/3-ára esett vissza, azonban jelentős a szerepe a transz-európai összeköttetések számára, ezért közös érdekű európai projektnek minősül. A támogatás révén megvalósuló fejlesztések hatására európai normáknak megfelelő, korszerű, 225 kiloNewton (kN) tengelyterhelésre alkalmas kétvágányú, villamosított pálya valósulhat meg, amely 160 km/óra sebességű közlekedést tesz lehetővé.

A Székesfehérvár-Boba vasútvonalra vonatkozó, 5 millió euró értékű tervezési munka a Bizottság határozata alapján 40%-os, azaz 2 millió euró támogatást kap. A tervezési feladatok a vasúti pálya felújítására, a műtárgyak, illetve a villamos felsővezetékek átépítése, a biztosító berendezésekre, a távközlési munkákra, a térvilágításra, az épületek terveire, valamint a környezeti hatástanulmány elkészítésére vonatkoznak.A vasútvonal jelenlegi tervezési sebessége 100 km/óra, a Bakony hegységen átvezetett kedvezőtlenebb domborzatú szakaszain pedig 80 km/óra. A fő célkitűzés hogy a pálya feleljen meg a 225 kN tengelyterhelés követelményének, javuljanak a közlekedés-irányítási körülmények és a biztonság (miközben az utazási sebesség nő), s épüljön valamennyi állomáson és megállóhelyen magas peron. A projekt befejezésének határideje: 2006. október 31.

A Duna hajózási útvonala fontos eleme a TEN (Trans European Network, transz-európai infrastrukturális hálózatok) hálózatnak, szerepel az elsőbbségi projektek között is. A Duna hajózhatóságának javításához szükséges két tanulmány készítését - amelyek a komplex folyógazdálkodás részét képezik - Brüsszel 50%-os támogatásban részesíti, azaz a 2,2 millió euró teljes költségből 1,1 millió euró támogatást ítélt meg. Az egyik, majdan megvalósuló fejlesztés a szűk hajózási keresztmetszetek feloldását célozza. Ennek a projektnek a befejezésének határideje: 2007. szeptember 30. A másik, Ausztriával együttműködésben benyújtott "Veszélyes anyagok szállításának monitoringja a folyami hajózási útvonalakon" tárgyú tanulmány készítésére vonatkozó projekt Uniós támogatása Magyarország számára 630 ezer euró támogatást jelent. A projekt során elkészülő, ún. telepítési tanulmány a folyami hajóutakon történő, áruszállítással kapcsolatos biztonsági intézkedésekkel, valamint egy kísérleti rendszer létrehozásával foglalkozik. Ennek keretében tesztelik majd a folyami hajózás biztonságát javító szolgáltatásokat. A projekt befejezésének határideje: 2006. április 30.

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo