Miben bízik a magyar?

A Reader's Digest idén hatodik alkalommal végezte el olvasói körében a legmegbízhatóbb európai márkákról szóló felmérését. Az eredmények alapján elkészült tanulmányból ítélve nincs új a nap alatt: az európaiak továbbra is márkahűek maradtak.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A kategóriájukban "legmegbízhatóbb" márkák képviselői, a mai napon vehették át díjaikat a Corinthia Grand Hotel Royalban.

A esemény díszvendége volt Göncz Árpád ex-köztársasági elnök, aki idén a felmérés szerint az év legmegbízhatóbb személyisége hazánkban.

Megbízható Márka

 

A megkérdezetteket a Reader's Digest magazin 18 évnél idősebb előfizetői közül választották ki, akik önkéntesen vehettek részt a felmérésben.

25 434 kérdőív elemzésére került sor, amelyekben a válaszadók 112 129 márkát említettek meg összesen a kérdések megválaszolásánál. A kérdőív hazánkban ezúttal 35 termékkategóriát különböztetett meg.

Az olvasók a márkákat egytől-ötig terjedő skálán, négy kritérium (minőség, ár, termékimázs, a fogyasztói igények kielégítése) szerint osztályozhatták.

Az alkalmazott módszertan lehetővé tette, hogy a termékek népszerűségi sorrendjét ne csak egy-egy termékkategórián belül, hanem összességében is vizsgálják.

A legmarkánsabb adatatok alapján, az európaiak elnyomó többségben még mindig Nokiával telefonálnak, továbbra is Niveával ápolják a bőrüket és változatlanul Canon fényképezőgépet használnának 

 

Új kérdések

A tavalyi kérdőívekhez képest több változtatás is történt. A korábbi intézményekkel és egyéb hivatalos szervekkel szembeni attitűdök kiderítésére vonatkozó kérdések helyett 2006-ban először vizsgálták a válaszadók Európai Unióról alkotott véleményét.

Szintén új kérdésként került a kérdőívbe, hogy kiben/miben bíznak meg leginkább az európaiak akkor, amikor például egy új autót vásárolnak, vagy egy újdonsült fogyókúrának veselkednek neki, és most először kellett megnevezniük a válaszadóknak hazájuk legmegbízhatóbb személyiségét is.


Miben bízik a magyar?

A felmérésben résztvevő országok többségében - és így Magyarországon is - jól kitapintható a hazai termékekhez való általános kötődés. Több kézenfekvő példa is felkínálkozik a 35 kategórián belül, azonban elég csak megemlíteni az OTP-t a bankok között, a Pick-et húsipari termékek esetében vagy a Béres cseppeket a vitaminkészítmények között. #page#

Az eredményből kiindulva, felfoghatjuk a Reader's Digest felmérését egyfajta asszociációs tesztként is. Ha sör, akkor Borsodi, ha üdítő, akkor Coca-Cola - válaszolnak a megkérdezettek, anélkül, hogy bármilyen kétség felmerülne bennük a termék tényleges megbízhatósága kapcsán.

Ennek következtében a kérdőívekből összeállított statisztika nem okoz meglepetést: a magyar fogyasztók jól felkészültek arra, hogy a napi átlagosan 1500 márkából, amellyel szembetalálkoznak, gyorsan és hatékonyan válasszák ki azokat, amelyeket tényleg igénybe vesznek.

A Reader's Digest magyar olvasóit "dicséri" az is, hogy a kérdőívek nagy számban mozgósították a lap előfizetőit. Ugyan nagy bátorság kellene ahhoz, hogy a Megbízható Márka Felmérést reprezentatív kutatásnak tekintsük, azonban nem lebecsülendő, hogy hazánkban a 10 ezer körbeküldött példányból az előfizetők 2515 kérdőívet küldtek vissza kitöltve.

Gondolatok az Unióról

A Megbízható Márka 2006 felmérés - a szigorúan vett marketinges szemlélettől elszakadva - némi társadalomtudományi jelleget is ölt idén. Eltekintve attól, hogy a felméréssel és a díjkiosztással a Reader's Digest leplezetlen célja, hogy felkínálja a lehetőséget a legnépszerűbb cégeknek, hogy beépítsék termékeik marketingjében a megbízhatóság védjegyét a Megbízhatóbb Márka 2006 logón keresztül, a kutatás nem csak a vállalatok imázsával foglalkozik.

 Az Európai Unió intézkedéseivel kapcsolatban feltett kérdések - még ha csak a felszínt érintik is - politikai tartalmú információval is szolgálnak az érdeklődők számára. A kérdezés módja itt is hasonló, mint a márkák esetében: a felmérés legfőképpen arra helyezi a hangsúlyt, hogy válaszokból kirajzolódjon, hogy melyek azok az uniós politikák, amelyekre a válaszadók a legpozitívabban tekintenek, és melyek azok a területek, ahol a legtöbb kritika megfogalmazódik. A legmegbízhatóbb közös politikák így a kereskedelempolitika, a biztonságpolitika és a környezetvédelmi politika -derül ki a válaszokból. A legerőteljesebben jelentkező kritika pedig az elhatalmasodó uniós bürokráciát, és a nettó befizetők túlzott költségvetési hozzájárulását érinti.

Az EU, mint közösségi forma összességében tekintve nagy népszerűségnek örvend a válaszadók körében. Ezt támasztja alá, hogy a válaszadók 35 százaléka azt szeretné, ha az Uniónak több befolyása lenne hazájában, és csak 30 százaléka gondolja ezt ellenkezőképpen

Véleményvezér

Kihalt vasútállomást talált Hadházy Ákos

Kihalt vasútállomást talált Hadházy Ákos 

Kísértetvasútállomás Csisztapusztán.
Az ukránok újra bevetették csodafegyverüket

Az ukránok újra bevetették csodafegyverüket 

Immár sehol nincsenek biztonságban az orosz katonák és hadi eszközök.
Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo