Megvizsgálták, mennyie nehéz költözni Magyarországon

Magyarországon nemzetközi összehasonlításban is magas az ingatlantulajdonlási arány, nehezebben költöznek az emberek, ami nehezíti a mobilitást. A Takarék Indexből, a Magyar Bankholdinghoz tartozó Takarék Jelzálogbank elemzéséből kiderült: hazánkban Győr-Moson-Sopronban és Zalában a legkönnyebb községből városba vagy megyeszékhelyre költözni. A városba költözésnél - országosan tekintve - így is negyedével, megyeszékhelyen pedig több mint felével kisebb családi ház vásárolható az eladott ingatlan árából, lakásba költözés esetén pedig még kedvezőtlenebb ez az arány. A váltás városból megyeszékhelyre már egyszerűbb lehet, szintén főként a nyugati megyékben, a megyeszékhelyen belüli költözés azonban az ország egyik keleti városában, Miskolcon a legkönnyebb.

Ha valaki új lakást szeretne vásárolni a megyeszékhelyeken belül, mindenképp plusz forrás bevonására van szüksége. A legnagyobb különbség az új építésű és az eladott használt otthonok árában Békéscsabán, Szekszárdon és Szolnokon volt, míg a legközelebb egymáshoz Győrben álltak, utóbbi esetében azonban az árak jelentős része csak fűtéskész állapotra vonatkozik, vagyis további összeg szükséges a lakás befejezéséhez. Egerben, Tatabányán, Veszprémben és Miskolcon nagyon hasonló arány volt kimutatható a használt és az új ingatlanok között. Egy 100 négyzetméteres használt ingatlan árából 68-69 négyzetméteres új lakás vásárolható meg.

„Az energiahatékonyság napjaink egyik legfontosabb kérdése, amely az ingatlanvásárlást is nagyban befolyásolja, és a lakáspiacon is erősen éreztetni hatását, éppen ezért folyamatosan dolgozunk azon, hogy a korszerűsítés és/vagy korszerű energetikai paraméterekkel rendelkező ingatlanok esetén vonzó finanszírozási ajánlatot adhassunk. Emellett – a személyes körülményeket is figyelembe véve – a lakásvásárlás a jelenlegi inflációs környezetben még mindig jó módja lehet a vagyonmegőrzésnek.  A Magyar Bankholding tagbankjainál, az MKB Banknál és a Takarékbanknál épp ezért kínálunk ügyfeleinknek olyan személyre szabott pénzügyi megoldásokat, amelyek segíthetik e célok megvalósulását. Célunk, hogy minél kedvezőbb feltételekkel, széles termékpalettával elégíthessük ki ezeket az igényeket is” – mondta Somogyi Péter, a Magyar Bankholding lakossági üzletfejlesztési ügyvezető igazgatója.

 



Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo