Magyarország az utolsók között

Az októberi 69 pontos magyar fogyasztói bizalmi indexnél csak a portugál alacsonyabb Európában, ahol a norvég fogyasztók a legoptimistábbak, 135 pontos mutatóval - állapítja meg on-line globális fogyasztói bizalmi index felmérése alapján a Nielsen piackutató vállalat.

Honnan kerít pénzt a kormány a 14. havi nyugdíjra?
Mit okoznak a kedvezményes hitelek?
Lesz ítélet az MNB-botrányban a választásokig?

Online Klasszis Klub élőben Simor Andrással!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi jegybankelnököt!

2025. november 12. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A 69 pontos magyar fogyasztói bizalmi index jóval a 89 pontos európai átlag alatt van, csak a portugálok 56 pontos mutatója alacsonyabb. A világátlag 94, amelytől valamivel elmarad a földrészünkön mért 89 pont.  Európában a norvég bizalmi index a legmagasabb, 135 pont, ezt követi a 133 pontos orosz index és a 102 pontos lengyel. A környező országok közül a listán tavaly ötödik Lengyelország most a nyolcadik helyre került 102-vel. Csehország tizenharmadik a sorban, 90-es mutatóval. Ausztria tizenegyedik, 92-vel. Németország 78-as indexével közvetlenül Magyarország előtt áll, Európa országai között.

A felmérésből az is kiderül, hogy megállt a magyar mutató csökkenése. A 2005. őszi felmérés még 90-es bizalmi indexet állapított meg Magyarországon, tavaly 74-et, idén tavasszal pedig 66-ot, most ősszel három pont emelkedést regisztráltak. (2006 második negyedévében példátlan zuhanást tapasztalhattunk a Fogyasztói Bizalom Index alakulásában.)

Pesszimista munkahelyi kilátások

A globális fogyasztói bizalmi indexet három tényezőből állítja össze a Nielsen: a munkalehetőségekről, a személyes anyagi helyzetről és a szükséges, illetve kívánatos termékek megvásárlása számára kedvező légkörről mondott pozitív és negatív véleményekből 0 és 200 pont között mozgó indexet számítanak.

Ennek alapján Magyarországon legkedvezőtlenebbnek a következő tizenkét hónap munkahelyi kilátásait tartják a megkérdezettek 87 százaléka. A vásárlásra alkalmas körülményeket 73, személyes anyagi helyzetét pedig 71 százalék látja inkább borúlátóan a jövő évben. Európa tizenkilenc országának átlagától legnagyobb mértékben a munkahelyek perspektívájának megítélésében különbözünk. A kontinensen a megkérdezettek átlag 52 százaléka borúlátó.

A vásárlásra alkalmas körülményeket Magyarországon a többség, 66 százalék tartja kedvezőtlennek, míg személyes anyagi helyzetét az európai válaszadók 48 százaléka ítéli meg negatívan a következő tizenkét hónap során. (Rosszabb pénzügyi helyezetet és növekvő árakat prognosztizál a magyar, ám kevésbbé hiszünk abban, hogy nőhet a munkanélküliség.)

Véleményvezér

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo