Egy 2007 májusában készült felmérés szerint a magyar válaszadók többsége (63%) úgy vélte, hogy a kereskedők Magyarországon kevésbé tartják tiszteletben a vásárlók jogait, mint az Európai Unió más tagállamaiban. (A fogyasztóvédelmi kampány októberben indult.)
Tisztességtelen szerződési feltételnek minősül minden, ami egyoldalú előnyt biztosít a kereskedőnek vagy a szolgáltatónak a fogyasztóval szemben. A kereskedő nem kötheti ki például azt, hogy csak olyan árut vesz vissza, amelynek sértetlen a csomagolása, hiszen addig a vevő nem tudhatja, hogy hibás-e a termék, amíg ki nem csomagolta. (A magyarok egyhatodának van problémája a mobilszolgáltatásokkal, vagy készülékvásárlással, ezért felvilágosító kampány indult.)
Tisztességtelen például az is, ha a kereskedő úgy hirdet "végkiárusítást", hogy nem igaz, hogy felhagy a tevékenységével, vagy áthelyezi üzletét máshova. A "Különleges ajánlat, csak ma!" felhívás csak abban az esetben állja meg a helyét, ha a termék csak valóban nagyon korlátozott ideig kapható. Megtévesztésnek vagyunk az áldozatai akkor is, ha az ígért "ingyen nyereményhez" úgy juthatunk hozzá, hogy ahhoz valamit mégis vásárolnunk kell.
Amennyiben olyan felhívásokkal találkozunk, amelyek közvetlenül a gyermekeket szólítják fel vásárlásra, vagy arra, hogy szüleiket győzzék meg a termék megvásárlásáról, szintén tisztességtelen kereskedelmi gyakorlattal állunk szemben.
Magyarországon további információért és tanácsért az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesülethez (OFE-hoz) fordulhatnak (www.ofe.hu). Az OFE ezen kívül rendszeres tájékoztatást ad a fogyasztói jogokat érintő változásokról, illetve érdekes, termékeket összehasonlító tesztekről olvashatnak a Kosár c. magazinban, mely a www.kosarmagazin.hu címen is elérhető. (Az Európai Parlament képviselőinek többsége aláírta azt az írásbeli nyilatkozatott, amely a termékek eredetjelzésének egyértelműsítését sürgeti az európai fogyasztók és az ipar védelme érdekében.)