Az egyetemek nemzetköziesedését sokáig a hallgatói mobilitással azonosították. Bár a mobilitás valóban fontos része a nemzetköziesedés folyamatának, nem érinti, nem érintheti az összes hallgatót. Mit lehet tenni annak érdekében, hogy az otthon maradó diákokat is felvértezzük azokkal a nemzetközi ismeretekkel és interkulturális készségekkel, amelyekre a globális munkaerőpiacon szükségük lesz? Mitől válik a campus ténylegesen nemzetközivé? Milyen előnyöket jelenthet ez az intézmények környezete számára? A 2004. június 21-22-én Budapesten megrendezendő konferencia ezekre és más hasonló kérdésekre keresi a választ.
Az Academic Cooperation Association (ACA) olyan, elsősorban európai szervezetek szövetsége, amelyek az oktatás terén megvalósuló nemzetközi együttműködéseket támogatják. Tagjai közé tartozik például a British Council vagy a német DAAD. Magyarországot a nemzeti és európai pályázati és képzési programokat koordináló Tempus Közalapítvány képviseli a szervezetben. Számos más tevékenység mellett az ACA rendszeresen szervez nemzetközi konferenciákat az európai és nemzetközi felsőoktatási együttműködésekkel kapcsolatos témákról.
A budapesti ACA konferencia témája a nemzetközi campus. A rendezvény helyszíne a Magyar Tudományos Akadémia és a Central European University (CEU) épülete. A szervezésben partnerintézményként részt vesz a Tempus Közalapítványon kívül az amerikai Institute of International Education (IIE) Budapesten működő európai irodája, a CEU és a német Stifterverband für die Deutsche Wissenschaft.
A rendezvény résztvevői döntéshozók, felsőoktatási intézmények vezetői, oktatói, nemzetközi kapcsolatokért felelős munkatársai, illetve nemzetközi szervezetek képviselői, mintegy kétszázan érkeznek a világ minden tájáról.
Az eseménynek különös aktualitást ad Magyarország és a többi tagjelölt ország csatlakozása, ez lesz az első ACA konferencia az immár kibővült Európai Unióban.
A témák között szerepel többek között a nemzetközi irodák szerepe a nemzetközi campus-ok létrehozásában, a nyelvek és az interkulturális tanulás, a hallgatói igények, illetve a vállalati szféra és a nemzetközi munkaerőpiac elvárásai az egyetemek nemzetköziesedésével szemben, számos konkrét példa és esettanulmány bemutatásával.
A nemzetközi campus gyakorlati megvalósítása a magyar intézmények számára is kulcsfontosságú a nemzetközi kapcsolatok fenntartása és fejlesztése érdekében. A minden bizonnyal még intenzívebbé váló hallgatói és oktatói cserék kiegyensúlyozott lebonyolításához szükség van a megfelelő háttérre, ami egyben jelentősen hozzájárulhat a magyar felsőoktatás európai pozíciójának erősítéséhez, versenyhelyzetének javításához. Bár már számos ilyen kezdeményezés indult Magyarországon is, elengedhetetlen a további fejlesztés minden magyar felsőoktatási intézmény számára.
Konferencia az egyetemekről
Az egyetemek nemzetköziesedésének kérdéseit tárták fel nemzetközi konferenciájukon az oktatási ügyekben jártas szakemberek. A három napra négy kontinensről 200 szakember vesz részt az ACA tavaszi konferenciájára, keresve a választ arra, hogyan lehet az összes hallgató oktatását “nemzetköziesíteni” úgy, hogy az ne csak azon kevesek kiváltsága legyen.
Véleményvezér

Nem kell félni, hogy Donald Trump atomtengeralattjárókat küldött Oroszország közelébe
Titok, hogy Trump bejelentésének megfelelően indultak-e amerikai atomtengeralattjárók az orosz partok felé.

Lemondott a miniszterelnök, mert cége némi uniós pénzhez jutott
A litvánoknál nulla tolerancia van, ha korrupcióról van szó.

A Szigetre nem mehetnek rasszisták a Közszolgálati Egyetemre igen
Olyan jöhet Magyarországra, aki támogatja Izrael bombázását, olyan nem, aki ellenzi a palesztínok gyilkolását.