Kit érdekel a kampány, ha BKV-sztrájk van?

Január első felében a BKV-val kapcsolatos ügyek bizonyultak a legfőbb témának a közbeszédben. A pártokhoz közvetlenül kapcsolódó ügyek aránya ismét minimálisra csökkent, mindössze a válaszok 1 százaléka sorolható a választási kampány megkezdése, illetve a pártpolitikai viták kategóriájába - derül ki a Forsense 1000 fős közvélemény-kutatásából.

A Forsense elmúlt időszak legfontosabb eseményeit kutató kérdésére az év elején is a decemberi felméréshez hasonló arányban válaszoltak a kérdezettek: 61 százalékuk nevezett meg spontán módon, magától valamilyen hazai eseményt. A közéleti szempontból csendesebb évkezdésnek is betudható, hogy a többségnek csak egyetlen fontos történés jutott eszébe, kettőt 17, hármat már csak a válaszolók 3 százaléka említett.

BKV, BKV, benzinár

Január első felében BKV-val kapcsolatos ügyek bizonyultak a legfontosabb témának, a sztrájkot a válaszolók egyharmada elsőre említette. A témában született válaszok dinamikája jól követte az eseményeket és a média-tematika alakulását, az összes megkérdezett körében a január 11-e előtti 20 százalékról a sztrájk hetében 45 százalékra emelkedett az ezt az eseményt megnevezők aránya, a három válasz egyikeként.

A második helyre szintén a BKV-val kapcsolatos ügyek, ahogy ezt a válaszolók nevezték, a végkielégítésekkel kapcsolatos botrányok kerültek, összesen 11 százalékos említési aránnyal. A kormányzati benzintendert, illetve a MÁV-val kapcsolatos ügyeket, mint korrupciós témát említette a válaszolók 3 százaléka, így a korrupciós ügyek közé az összes említés 18 százaléka sorolható, ami enyhe csökkenést jelent a decemberi 23 százalékhoz képest.

A harmadik leggyakrabban érintett témakör pedig általában az áremelések, azon belül elsősorban az üzemanyag árának drágulása, amelyet összesen a kérdésre válaszolók 9 százaléka említett.

Influenza csak a 4.

Kampány most sem fontos
A Forsense 2006-os januári választás előtti adataival összevetve az látható, hogy az ideinél is kevesebben, a válaszolók 56 százalék említett valamilyen fontos eseményt, és négy éve ilyenkor sem volt még túlzottan magas a kampánnyal kapcsolatos említések aránya.

A korábbi vezető hír, a H1N1 influenzajárvány a negyedik helyre szorult, ettől nem sokkal maradt el az ötödik helyen az adóváltozások és a cafeteria rendszer átalakításának ügye sem, a válaszoknak összesen a 4-4 százaléka tartozik ide.

Az említett témák között megjelent még a nyugdíjak kérdése (3 százalék), illetve Pécs kulturális fővárosi megnyitója (3 százalék), valamint Sólyom László újévi beszéde (1 százalék).

Néhány esetben különbségeket tapasztalhatunk különböző pártok szavazóinak eseményválasztásában, így az Európa Kulturális Fővárosát elsősorban az MSZP szavazói említették, a Jobbik támogatói pedig főként a sztrájkot és a BKV botrányokat mondták.

Januárban a pártokhoz közvetlenül kapcsolódó ügyek aránya ismét minimálisra csökkent, mindössze a válaszok 1 százaléka sorolható a választási kampány megkezdése illetve a pártok közötti viták, csatározások kategóriájába. Emellett nem csak a már tavaly a közbeszédből kikerült gazdasági válság (1 százalék), hanem az elmúlt hónapokban nagyon jelentős közbiztonsággal kapcsolatos ügyek említése is minimálisra csökkent. Az egészségügy problémáit (2 százalék) vagy a munkanélküliséget fontosságuk ellenére továbbra is csak nagyon kevesen említették.

Véleményvezér

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök 

Minden idők leggyengébb köztársasági elnöke címre pályázik Sulyok Tamás.
Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos

Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos 

Egyre nő a kapzsiság az oligarcháink világában.
Újabb orbáni illúzió ment füstbe

Újabb orbáni illúzió ment füstbe 

Az orosz békeszándék csak időhúzás.
Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo