Ki hitte volna: az amerikaiak megfontoltan vásárolnak

Jelentősen megváltoztatta az új-zélandi és amerikai állampolgárok étkezési szokásait a recesszió. Egyre többen vásárolnak átgondoltan és takarékosan az élelmiszerüzletekben, miközben egyre kevesebben választják az elvihető készételeket.

Több zöldség, kevesebb romló élelmiszer

A Kidspot New Zealand által készített felmérés eredményei szerint a helyi családok legkevesebb harmada változtatott bevett étkezési szokásain a gazdasági válság hatására: a takarékossági szempontokat szem előtt tartva vásárolnak az élelmiszerüzletekben, és kevesebbet költenek az elvihető kész ételekre.

A vásárlások során a családok igyekeznek elkerülni az impulzív döntéseket, ehelyett átgondoltan és listával felkészülve látogatnak el a boltokba. Az áremelések eredményeként egyre többen keresik a független kereskedőket, figyelik és nagytételben vásárolják meg az akciós fogyasztási cikkeket, elsősorban a fagyasztott élelmiszereket. Emellett többen választják az üzletek saját termékeit a nagyobb, ismertebb márkákkal szemben, főleg ha olyan alapvető élelmiszerekről van szó, mint a kenyér, a margarin vagy a liszt. A kutatás szerint a családok ritkábban vásárolnak drágább húsféléket, miközben gyakrabban esznek zöldségeket.

A felmérés szerint jelentősen csökkent azoknak a száma, akik az elvihető kész ételekre költenek, igaz a megkérdezettek 61 százaléka néhány hetente még mindig beiktat ilyenfajta gyors ebédet vagy vacsorát a család hétköznapjaiba.

Kuponok és árkalkuláció

Egyéb megállapításai mellett szintén a megváltozott élelmiszervásárlási szokásokra mutatott rá egy a közelmúltban nyilvánosságra hozott amerikai felmérés is, amely szerint legkevesebb háromból két helyi állampolgár főzési és étkezési szokásaira gyakorolt kimutatható hatást a gazdasági válság.

A kutatás szerint a recesszió eredményeként az amerikaiak 51 százaléka gyakrabban eszik otthon, 37 százalékuk pedig kevesebbet költ élelmiszerekre a bevásárlásai során. A változásról beszámolók 54 százaléka elkezdte gyűjteni az akciós kuponokat, 50 százalékuk összehasonlítgatja a különböző üzletek árait, míg 45 százalékuk a boltok saját márkáit keresi a drágább, ismertebb árucikkek helyett.

A felmérés szerint a válaszadók 79 százaléka rendszeresen főz otthon, ráadásul ezek 54 százaléka spórolási szándékkal teszi mindezt. Bár a takarékoskodás helyett a többség szívesebben választaná a minőséget, a bio és organikus élelmiszereket, a válaszadók 65 százalékának - saját bevallása szerint - magas áruk miatt, anyagi nehézséget okozna ezek rendszeres vásárlása.

forrás: ELTE Társadalomtudományi Kar hírlevél

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo