Ki hitte volna: az amerikaiak megfontoltan vásárolnak

Jelentősen megváltoztatta az új-zélandi és amerikai állampolgárok étkezési szokásait a recesszió. Egyre többen vásárolnak átgondoltan és takarékosan az élelmiszerüzletekben, miközben egyre kevesebben választják az elvihető készételeket.

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

Több zöldség, kevesebb romló élelmiszer

A Kidspot New Zealand által készített felmérés eredményei szerint a helyi családok legkevesebb harmada változtatott bevett étkezési szokásain a gazdasági válság hatására: a takarékossági szempontokat szem előtt tartva vásárolnak az élelmiszerüzletekben, és kevesebbet költenek az elvihető kész ételekre.

A vásárlások során a családok igyekeznek elkerülni az impulzív döntéseket, ehelyett átgondoltan és listával felkészülve látogatnak el a boltokba. Az áremelések eredményeként egyre többen keresik a független kereskedőket, figyelik és nagytételben vásárolják meg az akciós fogyasztási cikkeket, elsősorban a fagyasztott élelmiszereket. Emellett többen választják az üzletek saját termékeit a nagyobb, ismertebb márkákkal szemben, főleg ha olyan alapvető élelmiszerekről van szó, mint a kenyér, a margarin vagy a liszt. A kutatás szerint a családok ritkábban vásárolnak drágább húsféléket, miközben gyakrabban esznek zöldségeket.

A felmérés szerint jelentősen csökkent azoknak a száma, akik az elvihető kész ételekre költenek, igaz a megkérdezettek 61 százaléka néhány hetente még mindig beiktat ilyenfajta gyors ebédet vagy vacsorát a család hétköznapjaiba.

Kuponok és árkalkuláció

Egyéb megállapításai mellett szintén a megváltozott élelmiszervásárlási szokásokra mutatott rá egy a közelmúltban nyilvánosságra hozott amerikai felmérés is, amely szerint legkevesebb háromból két helyi állampolgár főzési és étkezési szokásaira gyakorolt kimutatható hatást a gazdasági válság.

A kutatás szerint a recesszió eredményeként az amerikaiak 51 százaléka gyakrabban eszik otthon, 37 százalékuk pedig kevesebbet költ élelmiszerekre a bevásárlásai során. A változásról beszámolók 54 százaléka elkezdte gyűjteni az akciós kuponokat, 50 százalékuk összehasonlítgatja a különböző üzletek árait, míg 45 százalékuk a boltok saját márkáit keresi a drágább, ismertebb árucikkek helyett.

A felmérés szerint a válaszadók 79 százaléka rendszeresen főz otthon, ráadásul ezek 54 százaléka spórolási szándékkal teszi mindezt. Bár a takarékoskodás helyett a többség szívesebben választaná a minőséget, a bio és organikus élelmiszereket, a válaszadók 65 százalékának - saját bevallása szerint - magas áruk miatt, anyagi nehézséget okozna ezek rendszeres vásárlása.

forrás: ELTE Társadalomtudományi Kar hírlevél

Véleményvezér

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa 

Érdemes újragondolni előítéleteinket.
Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa

Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa 

Félárbócon Amerika zászlaja.
Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo