Kétszer annyi nő csinálja

Minden ötödik európai és amerikai próbálkozott már az elmúlt két évben legalább egyszer fogyókúrázással szabadulni felesleges kilóitól - de csak minden harmadiknak sikerült. A Wall Street Journal Europe megbízásából készített "Fogyókúra, konyha és főzés" című tanulmány szerint a fogyókúrába kezdők túlnyomó többsége nem érte el célját.

A The Wall Street Journal Europe megbízásából és a GfK Custom Research Worldwide segítségével készült felmérés keretében húsz ország mintegy 20ezer tizenöt évnél idősebb polgárának tettek fel 2005. szeptemberében és októberében fogyókúrázással, a helyi konyhával és főzési szokásokkal kapcsolatos kérdéseket.

Súlyfeleslegtől való megszabadulás céljából az elmúlt két évben az amerikai állampolgárok 25 százaléka, a nyugat-európaiak 20 százaléka, míg a kelet-közép-európaiak 10 százaléka kezdett fogyókúrázásba. Közülük minden második mondta azt, hogy nem érte el a célját, vagy pár nap fogyókúrázás után feladta. Az európaiaknak csak körülbelül harmada, míg az amerikaiak alig negyede számolt be sikeres fogyókúráról.

A diétázáshoz való hozzáállásban jelentős különbségek figyelhetők meg egyes országok között. Átlag feletti a fogyásban érdekelt finnek és hollandok aránya: a finnek 36 százaléka, a hollandok 32 százaléka jelezte, hogy az elmúlt két évben fogyókúrába kezdett. Bár Hollandiában átlag feletti a fogyókúrázni hajlandók száma, a kudarcot vallók aránya is igen magas: a holland fogyókúrák mintegy 60 százaléka sikertelen. Ugyanez igaz a németekre (66 százalék), a csehekre (65 százalék) és a franciákra (63 százalék) is.

Az Egyesült Királyságban és az Egyesült Államokban 27 százalékkal szintén átlag feletti azok aránya, akik hajlandók erőfeszítést tenni azért, hogy formába jöjjenek. Ugyanez nem mondható el a közép-kelet-európaiakról: csak 10 százalékuk állította, hogy az elmúlt két évben fogyókúrázni kezdett. A németek (13 százalék), az osztrákok (15 százalék) és a spanyolok (15 százalék) ugyancsak kevés lelkesedést mutattak a fogyókúrázás iránt.

A nőket jobban érdekli súlyuk, mint a férfiakat

A nők általában jobban odafigyelnek testsúlyukra, mint a férfiak. Nyugat-Európában az elmúlt két évben kétszer annyi nő kezdett fogyókúra-programba, mint férfi. Az USA-ban minden harmadik nő, de csak minden ötödik férfi diétázott ugyanebben az időszakban.

Szintén átlagon felüli a finn és holland nők hajlandósága a fogyásra: közel 50 százalékuk akart lefogyni az elmúlt két évben. Ez igaz a svéd, a brit és az amerikai hölgyek mintegy harmadára is. A sikertelen diétáról beszámoló nők aránya más országokhoz képest magasabb volt Hollandiában (61 százalék) és az Egyesült Államokban (63 százalék). A közép-kelet-európaiak körében a cseh nők "lógnak ki a sorból", mivel negyedük nyilatkozott úgy, hogy testsúlyának csökkentése érdekében már tett lépéseket. Csehországban (73 százalék) és Magyarországon (62 százalék) volt a legmagasabb azoknak a hölgyeknek az aránya, akik testsúlycsökkentő diétája nem járt sikerrel, vagy idejekorán feladták azt.

#page#

Férfiak közül a finneket foglalkoztatja leginkább testsúlyuk: 27 százalékuk jelezte, hogy az ideális érték elérése érdekében hajlandó fogyókúrázni. Őket az amerikaiak követik, ahol a férfiak 21 százalékára igaz ez. A bolgár és orosz férfiak egyöntetűen fogyókúra-ellenesek: ezekben az országokban a férfiak csupán 3 százaléka próbált súlyt leadni az elmúlt 24 hónapban. Nyugat-Európában a németek és az osztrákok hajlandók a legkevésbé sanyargatni önmagukat, a két országban a megkérdezetteknek csupán 6, illetve 8 százalék számolt be a kérdéses időszakban folytatott fogyókúráról.

Különösen magas az amerikai ételek kalóriatartalma

A tanulmány azt is megállapította, hogy bár sok amerikai hajlandó fogyókúrázni, sokan gondolják azt is, hogy az Egyesült Államokban különösen magas az ételek kalóriatartalma. Ezt a vélekedést az amerikaiak és az európaiak mintegy 40 százaléka - a legtöbb svéd (76 százalék), francia (62 százalék) és finn (61 százalék) - osztja. A közép-kelet-európaiak egyharmada vallja azt, hogy saját ételeik kalóriadúsak, míg csak egyötödük hiszi ezt az amerikai ételekre is igaznak. Összességében az ázsiai konyhát tartják a legtöbben a leginkább ideális testsúly-barátnak.

Az olaszok szeretik a friss ételeket

Nagyban különböznek az amerikai és az európai főzési szokások. Az otthonok átlagosan 60 százalékában fogyasztanak naponta házi készítésű ételt. Ez a megállapítás különösen igaz a dél-európai országokra. Olaszországban például a háztartások 90 százalékában főznek minden nap. A kép nagyon különböző Hollandiában, Magyarországon és az Egyesült Államokban, ahol a naponta frissen készített ételeket fogyasztó háztartások aránya csupán 33 százalék körül alakul. Kelet- és Közép-Európában átlagosan hetente hatszor, míg az USA-ban heti öt napon kerül az asztalra házi készítésű étel. Nyugat-Európában az ötven év feletti korosztály naponta főz. Ebben a korcsoportban a válaszadók háromnegyede heti hét alkalommal készít saját maga ételt. A fiatalabb korcsoportokban mindössze 64 százalékra igaz ez. Az egyetlen kivétel Olaszország, ahol nincs különbség az egyes vizsgált korcsoportok között. Mindegy, hogy idős vagy fiatal - az olaszok 90 százaléka minden nap hazai "kosztot" fogyaszt.

Véleményvezér

Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak

Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak 

Az orbáni hintapolitikát megelégelték az európai nagyhatalmak.
Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését

Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését 

Drukkolunk Orbán Viktornak, hogy jobb költségvetést írjon Brüsszelnél.
Befellegzett a visegrádi négyeknek

Befellegzett a visegrádi négyeknek 

Mélyponton a magyar-lengyel kapcsolatok.
Hamar kitiltották a Harcosok Klubjából a könyvelők alelnökét

Hamar kitiltották a Harcosok Klubjából a könyvelők alelnökét 

Nem kívánatos a könyvelő a Harcosok Klubjában.
Arcul köpte az örményeket egy fideszes országgyűlési képviselő

Arcul köpte az örményeket egy fideszes országgyűlési képviselő 

Oksabb lett volna, ha Hoppál Péter csendben marad.
Magyarország költi a legkevesebbet az egészségügyre az unióban

Magyarország költi a legkevesebbet az egészségügyre az unióban 

Hová tűnik az adófizetők rengeteg pénze?

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo