Az Aurópálya-rendőrség által beszerzett műszerek (hatóságra) előnyös tulajdonsága a képeket nézve egyértelműnek tűnik: mire az autós észreveszi az elválasztósávba épített szürke műszert, és lassítani kezd, már régen elkészült a fotó a gyorshajtásról.
A teljes bizonyosság azonban hiányzik: elvileg ugyanis négy irányba képesek mérni, így senki nem érzheti magát "biztonságban", de egyszerre csak egy irányt lehet beállítani rajtjuk.
Az interneten terjedő információk alapján a következő helyszíneken érdemes oldalra néznük az autópályán:
- M1-M7 közös szakasz 10km+700m
- M1 17km+000m
- M1 63km+800m
- M1 104km+000m
Az Autópálya-rendőrség ügyeletese az információkat nem kívánta kommentálni, annyit azonban elárult, hogy kollégái tesztelik a rendszert és remélik, hogy a nyugat-európai gyakorlathoz hasonlóan be fog válni. Ez pedig csak annyit jelent, hogy csökken a gyorshajtók és a balesetek száma.
Egy bécsi városi legenda szerint nem is működnek a városba vezető úton a sebességmérők, hiszen mindenki lassít, látván a szürke dobozokat...