Bár a szakemberek többségének alapvetően nincs gondja a megrendelővel, azért vannak visszatérő problémák. Az egyik legfontosabb a szakemberek szerint, hogy jó megrendelő elég időt szán a tervezett munkára. Egyrészt időben szól a mesternek, másrészről elég időt hagy a megfelelő kivitelezésre, sőt még rá is hagy 10-20 százalékot az előre nem látott problémákra.
Összeakadnak
Nincs rosszabb, mint amikor egymást kell kerülgetnie a szakembereknek, ami nem csak kellemetlen, de nem is hatékony. Ennek ellenére gyakran csak az utolsó pillanatban szólnak a szakembernek, hogy a jövő héten kellene menni.
Főleg a lakossági építtetőknél gyakori, hogy a kivitelezés közben merülnek fel újabb ötletek, ami plusz, előre nem tervezett időt jelent. A csúszást pedig úgy akarják behozni, hogy sürgetik a munkát, mert már jönne a festő…
A jó megrendelő megbízik a szakemberben, kikéri és figyelembe veszi a véleményét. Nem szeretik a szakemberek, ha másoktól hallott tanácsokkal látják el őket, és nem nagyon szeretik, ha beleszólnak a segédanyag kiválasztásába.
Gondok a fizetési morállal
A jó megrendelő pontosan, annyit és akkor fizet, ahogyan a megállapodás szólt. A legjobban a részfeladatokhoz kötött elszámolást szeretik a szakemberek. Sajnos rendszeresen előfordul, hogy a megrendelő utólag alkudozik, néha vélt vagy valós minőségi kifogások miatt. De az sem ritka, hogy a megrendelő nem elérhető, ha fizetni kell és nem tudja átadni a munkát a szakember.
Egyébként a pénzről szól a megrendelők leggyakoribb kérdése is, azaz, hogy “mennyibe fog kerülni” a munka? Emellett a legtöbbször elhangzó kérdések, hogy “Szép ez a burkolat?”, “Mikor lesz kész? ”, “Mikor lehet rálépni?”.
Jólesik a megbecsülés
A legjobban az fáj az építőipari szakembereknek, amikor bántó és lekezelő stílusban beszélnek velük a megrendelők. Ezzel szemben nagyon hálásak, ha azt érzik, hogy megbecsülik őket, örülnek, ha elégedett a megrendelő és megdicsérik a munkájukat.