Elismeréssel segítenék a tudatos fogyasztást

Tizenhét témakörben lehet pályázni a 2010. évi Magyar Termék Nagydíjra, a pályázók május 21-ig jelentkezhetnek a kiírásra a hazai és nemzetközi piacon versenyképes, kiemelkedő minőségű, környezetkímélő eljárással gyártott termékkel és szolgáltatással - jelentették be csütörtökön sajtótájékoztatón, Budapesten.

Az idén tizenharmadik alkalommal kiírt pályázat célja a minőségtudatos szemlélet elterjesztése, amely a tudatos fogyasztói magatartás kialakulását is segíti. A pályázatot az Eximbank, az Industorg Kft., az ITD Hungary, a Mehib, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság, a TERC Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. és a TÜV SÜD KERMI Kft. írta ki. Az elismeréseket szeptember elején adják át a Parlamentben.

Wittich Tamás, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) főigazgatója, a pályázat fővédnöke elmondta, hogy 2009-ben a válság hatását a fogyasztás világának valamennyi szereplője megélte. Tanulság, hogy a fogyasztó egyre inkább odafigyel arra, hogy mit vásárol, a gyártó, kereskedő, szolgáltató pedig minőséggel igyekszik megnyerni a vásárlókat.

Sok a silány termék

A főigazgató kitért arra, hogy tavaly a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény alapján 1.300 ügyből 1.200-zal a NFH foglalkozott. Az ügyek meghatározó többsége a fogyasztó megtévesztésével volt kapcsolatos, illetve fontos információk elhallgatása is jellemző volt. 

Wittich Tamás hangsúlyozta, hogy a hatóság folyamatosan igyekszik kiszűrni a hazai piacról a silány, biztonságra veszélyes termékeket, 2009-ben 207 fajta veszélyes terméket vontak ki a forgalomból. E mögött több százezer konkrét termék található.

Több mint kétezren már megkapták
A Magyar Termék Nagydíj védjegy használata az első évben díjmentes, azt követően éves utóellenőrzés következik, és védjegyhasználati díjat kell fizetni. A szervezők tájékoztatása szerint az elmúlt tizenkét évben 208 pályázat több mint kétezer terméke érdemelte ki a Magyar Termék Nagydíj címet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo