Kovács Ferenc elmondta, hogy a magyar vasutat használó cégnek minimum két magyar engedéllyel kell rendelkeznie. Az egyik a vasútvállalati tevékenységi engedély, a másik a pályahasználati engedély.
Eddig négy magántársaság adott be vasútvállalati tevékenység végzésére engedélykérést a Közlekedési Főfelügyelethez. Ezek elbírálása folyamatosan történik. A vasútvállalati engedély birtokában kérhető vasútvonal használati engedély a független pályakapacitás-elosztó szervezettől.
Kovács Ferenc nyomatékosította, hogy mindkét magyar engedéllyel rendelkeznie kell a cégnek a magyar vasúti pálya használatához és az engedélykérés sorrendje nem cserélhető fel. A helyettes államtitkár elmondta, hogy 2008-ig kell a teljes magyar vasúti pályahálózatot megnyitni a vasút liberalizációja keretében.
Egyötödét megnyitottuk vasúthálózatainknak
Magyarország európai uniós csatlakozását követően megnyitotta vasúthálózata pályakapacitásának 20 százalékát, így a megfelelő engedéllyel rendelkező cégek szállíthatnak a magyar vasúthálózaton – nyilatkozta Kovács Ferenc, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) helyettes államtitkára annak kapcsán, hogy a hatóságokhoz érkeznek az engedélykérések.
Véleményvezér
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?
Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala
A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből
A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.