Egy szezonális biznisz újrakezdési stratégiája

Hiába indult el a szabadtéri koncertek szezonja, az ebben az üzletágban tevékenykedő cégek idei bevételeit nagyrészt elvitte a vírus. A hatályos rendelet szerint augusztus 15-ig nem lehet tömegrendezvényeket tartani, arról viszont nem szól a fáma, hogy mi lesz augusztus 16-tól. Pálffy Andrással, a Budapest Park alapítójával, stratégiai és innovációs vezetőjével beszélgettünk a vállalkozás túlélési stratégiájáról.

A cikk a Piac & Profit magazin június-júliusi számában jelent meg.

A következő lapszám augusztus 26-án jelenik meg. Keresse az Inmedio és Relay újságárusoknál, vagy fizessen elő a magazinra. Megrendelését itt adhatja le>>>

A szabadtéri tömegrendezvények szezonja elvileg elindult, de a jelenlegi helyzetben nemigen van bevétel. Mit tehet ilyen esetben az a vállalkozás, amely éves bevételének szinte a száz százalékát ebben a néhány hónapban termeli meg?

– Nagyon bízunk benne, hogy augusztus 16-től visszaáll minden a régi kerékvágásba, így az összes már bejelentett koncertünket átszervezzük augusztus 15. utánra. A nemzetközi előadók tekintetében sokszor nehezebb dolgunk van, hiszen általában egy teljes európai turnét, sok-sok állomást kell újratervezniük, ami nem minden esetben sikerül. Ebből a szempontból egyszerűbb a hazai zenekarokkal, amelyek turnénaptárában kiemelt helyet foglal el egy Park-koncert. Az állami támogatás nélkül, száz százalékban piaci alapon működő Budapest Park szezonális koncerthelyszín, ezért egyedi a költségstruktúrája is. Az állandó szervező stábot, harmincnyolc munkatársunkat egész évben foglalkoztatjuk. Tavaly októberben – akkor még híre sem volt a koronavírusnak – elkezdtünk dolgozni a 2020-as szezon előkészítésén. Állandó alvállalkozóinknál további huszonöten intézik a Park ügyeit. Szezonban pedig további átlag ötszáz ember – pultosok, biztonsági szolgálat, takarító személyzet – dolgozik a Park megfelelő színvonalú szolgáltatásáért. Nekik csak tényleges működés esetén tudunk fizetést biztosítani. Az előkészítés időszakában – a bevételünket ebben az időszakban kizárólag az elővételes jegyek jelentik – már rengeteg költség felmerül: programszervezés, hirdetések tervezése és elkészítése, reklámfelületek vásárlása, illetve a tényleges technikai előkészítés. Minden évben szinte a nulláról építjük újra a hatalmas technikát és eszközállományt felvonultató, Európában is egyedülálló méretű rendezvényhelyszínt. A technikai eszközöket tavaszra már szinte mind beszereztük, jelentős részüket kifizettük, és március közepén kilencven százalékban készen álltunk az építkezéssel is. Részben ezért is döntöttünk amellett, hogy május 28-án tesztjelleggel megnyitjuk a Parkot a város egyik legnagyobb teraszaként. Így a személyzet azon részének, akik csak rendezvénynapon dolgoznak, tudunk munkát biztosítani.

(Fotó: Nagy Márton)

Jó döntés volt az ideiglenes műfajváltás?

– A jelenlegi tapasztalatok szerint, még ha a tervezetthez képest kisebb volumennel is, de érdemes nyitva lennünk. Tágítottuk a szolgáltatásunkat is: összebútoroztunk a Dumaszínházzal, akik a legjobb stand-uposok műsorait hozzák el nap mint nap. Ugyan nagyon fáj, hogy élőzenével egyelőre nem tudjuk kiszolgálni a közönségünket, de azért igyekszünk elővarázsolni azt a bizonyos parkos hangulatot az átmeneti időszakban is. A tömegrendezvények esetében meghúzott ötszáz fős korlát a vendéglátó teraszokra nem érvényes, a ParkKert egyik legnagyobb előnye pedig pont a mérete. A befogadóképességet az alapján állapítottuk meg, hogy hogyan tudjuk a berendezést a biztonsági előírásoknak megfelelően, kellő távolságra elhelyezni egymástól. A remek hangulat mellett számunkra az első számú szempont továbbra is a biztonság: tágas elrendezéssel, rendszeres fertőtlenítéssel, kézfertőtlenítők kihelyezésével gondoskodunk a megfelelő környezetről. Padlójelzésekkel és infografikákkal is segítünk a vendégeinknek a megfelelő óvintézkedések betartásában.

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo