A cikk a Piac & Profit magazin június-júliusi számában jelent meg.
A következő lapszám augusztus 26-án jelenik meg. Keresse az Inmedio és Relay újságárusoknál, vagy fizessen elő a magazinra. Megrendelését itt adhatja le>>>
A szabadtéri tömegrendezvények szezonja elvileg elindult, de a jelenlegi helyzetben nemigen van bevétel. Mit tehet ilyen esetben az a vállalkozás, amely éves bevételének szinte a száz százalékát ebben a néhány hónapban termeli meg?
– Nagyon bízunk benne, hogy augusztus 16-től visszaáll minden a régi kerékvágásba, így az összes már bejelentett koncertünket átszervezzük augusztus 15. utánra. A nemzetközi előadók tekintetében sokszor nehezebb dolgunk van, hiszen általában egy teljes európai turnét, sok-sok állomást kell újratervezniük, ami nem minden esetben sikerül. Ebből a szempontból egyszerűbb a hazai zenekarokkal, amelyek turnénaptárában kiemelt helyet foglal el egy Park-koncert. Az állami támogatás nélkül, száz százalékban piaci alapon működő Budapest Park szezonális koncerthelyszín, ezért egyedi a költségstruktúrája is. Az állandó szervező stábot, harmincnyolc munkatársunkat egész évben foglalkoztatjuk. Tavaly októberben – akkor még híre sem volt a koronavírusnak – elkezdtünk dolgozni a 2020-as szezon előkészítésén. Állandó alvállalkozóinknál további huszonöten intézik a Park ügyeit. Szezonban pedig további átlag ötszáz ember – pultosok, biztonsági szolgálat, takarító személyzet – dolgozik a Park megfelelő színvonalú szolgáltatásáért. Nekik csak tényleges működés esetén tudunk fizetést biztosítani. Az előkészítés időszakában – a bevételünket ebben az időszakban kizárólag az elővételes jegyek jelentik – már rengeteg költség felmerül: programszervezés, hirdetések tervezése és elkészítése, reklámfelületek vásárlása, illetve a tényleges technikai előkészítés. Minden évben szinte a nulláról építjük újra a hatalmas technikát és eszközállományt felvonultató, Európában is egyedülálló méretű rendezvényhelyszínt. A technikai eszközöket tavaszra már szinte mind beszereztük, jelentős részüket kifizettük, és március közepén kilencven százalékban készen álltunk az építkezéssel is. Részben ezért is döntöttünk amellett, hogy május 28-án tesztjelleggel megnyitjuk a Parkot a város egyik legnagyobb teraszaként. Így a személyzet azon részének, akik csak rendezvénynapon dolgoznak, tudunk munkát biztosítani.
Jó döntés volt az ideiglenes műfajváltás?
– A jelenlegi tapasztalatok szerint, még ha a tervezetthez képest kisebb volumennel is, de érdemes nyitva lennünk. Tágítottuk a szolgáltatásunkat is: összebútoroztunk a Dumaszínházzal, akik a legjobb stand-uposok műsorait hozzák el nap mint nap. Ugyan nagyon fáj, hogy élőzenével egyelőre nem tudjuk kiszolgálni a közönségünket, de azért igyekszünk elővarázsolni azt a bizonyos parkos hangulatot az átmeneti időszakban is. A tömegrendezvények esetében meghúzott ötszáz fős korlát a vendéglátó teraszokra nem érvényes, a ParkKert egyik legnagyobb előnye pedig pont a mérete. A befogadóképességet az alapján állapítottuk meg, hogy hogyan tudjuk a berendezést a biztonsági előírásoknak megfelelően, kellő távolságra elhelyezni egymástól. A remek hangulat mellett számunkra az első számú szempont továbbra is a biztonság: tágas elrendezéssel, rendszeres fertőtlenítéssel, kézfertőtlenítők kihelyezésével gondoskodunk a megfelelő környezetről. Padlójelzésekkel és infografikákkal is segítünk a vendégeinknek a megfelelő óvintézkedések betartásában.