Az Ember napja konferencia iránymutatása

A II. Ember Napja címmel rendezett konferenciát a McCann Erickson 1000 Hang Alapítványa június 23-án a Budapesti Közgazdaságtudományi és Államigazgatási Egyetemen.

Az Ember napja konferencia ötletgazdája, dr. Serényi János, a McCann Erickson Budapest reklámügynökség ügyvezető igazgatója bevezetőjében elmondta, hogy mindennapjainkat nagy mértékben befolyásolja az „utcai közérzet”, ezért a konferencia célja, hogy az „utcán heverő” problémák megoldásához adjon iránymutatást. Lévai Katalin, Európai Parlamenti képviselő - A volt esélyegyenlőségi miniszter asszony köszöntőjében üdvözölte az Ezer hang Alapítvány kezdeményezését, egyúttal sajnálkozásának adott hangot amiatt, hogy napjainkban az „ember” középpontba helyezése sokak számára még nem evidencia. Véleménye szerint fontosak a partneri gesztusok, de a gesztus önmagában nem elég: a kölcsönös megértésen alapuló együttélés a cél. Ennek eléréséhez elengedhetetlen a magánszemélyek, az állam, a non-profit szervezetek és a gazdasági szereplők egymásra találása és együttműködése.

Kaszás György
, a McCann Erickson vezető kreatív igazgatója az „ügyhöz kapcsolt marketing” (Cause Related Marketing – CRM) rejtelmeibe vezette be a hallgatóságot. Angol és amerikai példákon keresztül érzékeltette, hogy a marketingtevékenységüket társadalmi szerepvállalással ötvöző cégek sikeressége és elismertsége bizonyíthatóan magasabb versenytársaikénál.

Velti László (RTL Klub) Nyikes Fatimével (Szempont Alapítvány) beszélgetett, aki elmondta: a felnőttkorban látásukat elvesztő embereknek (évente kb. 1000 fő) újból meg kell tanulniuk a közlekedést, viszont az alapítvány évente mindössze 18 látássérült embert tud rehabilitálni. Az új rehabilitációs központ létrehozásához már sikerült pályázati támogatást nyerniük, de az önrész előteremtése egyelőre akadozik.

Berács József, a BKÁE Marketing tanszékének docense előadásában a társadalmi felelősségvállalás üzletpolitikai érdekké emeléséről beszélt. Álláspontja szerint a jótékonyság az egyéni ambíciók és a vállalati érdekek dilemmája. Felelős vállalatot csak olyan felelős menedzserek képesek létrehozni, akik felismerik a hosszútávú érdekeket, és ezek mentén tervezik társadalmi célú programjaikat.

Bolgár Eszter művészettörténész az utcai közérzet alakulásának neuralgikus pontjaként az aluljárók állapotát látja, éppen ezért irányít egy olyan kezdeményezést, mely – nyugat-európai példák nyomán – az aluljárok egyedi, emberbarát átalakítását célozza, pályázati úton.

Móricz Éva és Horváth Dóra (BKÁE, Marketing tanszék) egy esettanulmány bemutatásán keresztül tájékoztattak arról, hogyan jelenik meg a társadalmi célúság a gazdasági oktatásban. A hallgatók parlagfű-mentesítéshez kapcsolódó kommunikációs tervét már a gyakorlatban is alkalmazzák.

Balogh György, az Opel Hungary marketing igazgatója az autógyártók felelősségéről beszélt előadásában. A szakember szerint a gyártók technológiai újításai révén az autók biztonságosabbak és környezetkímélőbbek lesznek a jövőben. Az elhagyott roncsautók sem bántják már sokáig a szemünket: egy EU direktíva szerint 2007-től minden gyártó köteles begyűjteni a saját márkájú roncsokat.

Benedek Attila, az Európai Tájékoztatási Központ megbízott igazgatója ismertette a környezetvédelemmel és a környezet-formálással kapcsolatos uniós gyakorlatot, illetve azokat a programokat, melyek az utcai közérzet javításához nyújthatnak anyagi és szakmai segítséget.

Sváby András, a TV2 Napló főszerkesztője beszámolt a „Fogadj örökbe egy szemétdombot” elnevezésű kezdeményezésről, melynek célja minél több, illegálisan lerakott szemét elszállítása. A civil kezdeményezésnek sok elvi támogatója akad, de a megvalósításhoz komolyabb összefogásra lenne szükség, ezért a Napló szerkesztősége továbbra is kiemelten foglalkozik a témával.

A résztvevők videó-interjúkat is láthattak, melyekben Kokics Tibor (Virágos Magyarországért Mozgalom) a közterületek barátságosabbá tételéről; Truzsinszky György (Alapítvány a Balesetmentes Közlekedésért) a közlekedési morál javításáról; Gurály Zoltán (Menhely Alapítvány) a hontalanok ellátásának nehézségeiről; Siklóssy Mihály (Fővárosi Közterület-fenntartó Rt.) pedig a főváros takarítási problémáiról és azok megoldásáról beszélt.

A konferenciát támogatták: Budapesti Közgazdaságtudományi és Államigazgatási Egyetem, Philip Morris, Coca-Cola, Unilever, Reader’s Digest, Nestlé, Borsodi, Plusssz, Grant Film, Film Positive, Petroland, eSense, Demax, Eclipse, Megaprint, PopArt, MRM Budapest, Momentum Hungary

Véleményvezér

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.
Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein

Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein 

Immár a tengereken is folyik a háború.
Jönnek a Budapest-logós Pride pólók

Jönnek a Budapest-logós Pride pólók 

Az Orbán Viktorral szembeni ellenállás kereskedelmi vetületet kap.
Hadházy Ákos szerint személyenként 80 ezer forintos büntetésre számíthatnak a Pride résztvevői

Hadházy Ákos szerint személyenként 80 ezer forintos büntetésre számíthatnak a Pride résztvevői 

Bár egyetlen gyermeket nem ért sérelem a Pride miatt a résztvevők gigabüntetést kapnak.
Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa

Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa 

A Fidesz politikusai nem tudják ott hagyni az állami zsíros bödönt.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo