Az Ember napja konferencia iránymutatása

A II. Ember Napja címmel rendezett konferenciát a McCann Erickson 1000 Hang Alapítványa június 23-án a Budapesti Közgazdaságtudományi és Államigazgatási Egyetemen.

Az Ember napja konferencia ötletgazdája, dr. Serényi János, a McCann Erickson Budapest reklámügynökség ügyvezető igazgatója bevezetőjében elmondta, hogy mindennapjainkat nagy mértékben befolyásolja az „utcai közérzet”, ezért a konferencia célja, hogy az „utcán heverő” problémák megoldásához adjon iránymutatást. Lévai Katalin, Európai Parlamenti képviselő - A volt esélyegyenlőségi miniszter asszony köszöntőjében üdvözölte az Ezer hang Alapítvány kezdeményezését, egyúttal sajnálkozásának adott hangot amiatt, hogy napjainkban az „ember” középpontba helyezése sokak számára még nem evidencia. Véleménye szerint fontosak a partneri gesztusok, de a gesztus önmagában nem elég: a kölcsönös megértésen alapuló együttélés a cél. Ennek eléréséhez elengedhetetlen a magánszemélyek, az állam, a non-profit szervezetek és a gazdasági szereplők egymásra találása és együttműködése.

Kaszás György
, a McCann Erickson vezető kreatív igazgatója az „ügyhöz kapcsolt marketing” (Cause Related Marketing – CRM) rejtelmeibe vezette be a hallgatóságot. Angol és amerikai példákon keresztül érzékeltette, hogy a marketingtevékenységüket társadalmi szerepvállalással ötvöző cégek sikeressége és elismertsége bizonyíthatóan magasabb versenytársaikénál.

Velti László (RTL Klub) Nyikes Fatimével (Szempont Alapítvány) beszélgetett, aki elmondta: a felnőttkorban látásukat elvesztő embereknek (évente kb. 1000 fő) újból meg kell tanulniuk a közlekedést, viszont az alapítvány évente mindössze 18 látássérült embert tud rehabilitálni. Az új rehabilitációs központ létrehozásához már sikerült pályázati támogatást nyerniük, de az önrész előteremtése egyelőre akadozik.

Berács József, a BKÁE Marketing tanszékének docense előadásában a társadalmi felelősségvállalás üzletpolitikai érdekké emeléséről beszélt. Álláspontja szerint a jótékonyság az egyéni ambíciók és a vállalati érdekek dilemmája. Felelős vállalatot csak olyan felelős menedzserek képesek létrehozni, akik felismerik a hosszútávú érdekeket, és ezek mentén tervezik társadalmi célú programjaikat.

Bolgár Eszter művészettörténész az utcai közérzet alakulásának neuralgikus pontjaként az aluljárók állapotát látja, éppen ezért irányít egy olyan kezdeményezést, mely – nyugat-európai példák nyomán – az aluljárok egyedi, emberbarát átalakítását célozza, pályázati úton.

Móricz Éva és Horváth Dóra (BKÁE, Marketing tanszék) egy esettanulmány bemutatásán keresztül tájékoztattak arról, hogyan jelenik meg a társadalmi célúság a gazdasági oktatásban. A hallgatók parlagfű-mentesítéshez kapcsolódó kommunikációs tervét már a gyakorlatban is alkalmazzák.

Balogh György, az Opel Hungary marketing igazgatója az autógyártók felelősségéről beszélt előadásában. A szakember szerint a gyártók technológiai újításai révén az autók biztonságosabbak és környezetkímélőbbek lesznek a jövőben. Az elhagyott roncsautók sem bántják már sokáig a szemünket: egy EU direktíva szerint 2007-től minden gyártó köteles begyűjteni a saját márkájú roncsokat.

Benedek Attila, az Európai Tájékoztatási Központ megbízott igazgatója ismertette a környezetvédelemmel és a környezet-formálással kapcsolatos uniós gyakorlatot, illetve azokat a programokat, melyek az utcai közérzet javításához nyújthatnak anyagi és szakmai segítséget.

Sváby András, a TV2 Napló főszerkesztője beszámolt a „Fogadj örökbe egy szemétdombot” elnevezésű kezdeményezésről, melynek célja minél több, illegálisan lerakott szemét elszállítása. A civil kezdeményezésnek sok elvi támogatója akad, de a megvalósításhoz komolyabb összefogásra lenne szükség, ezért a Napló szerkesztősége továbbra is kiemelten foglalkozik a témával.

A résztvevők videó-interjúkat is láthattak, melyekben Kokics Tibor (Virágos Magyarországért Mozgalom) a közterületek barátságosabbá tételéről; Truzsinszky György (Alapítvány a Balesetmentes Közlekedésért) a közlekedési morál javításáról; Gurály Zoltán (Menhely Alapítvány) a hontalanok ellátásának nehézségeiről; Siklóssy Mihály (Fővárosi Közterület-fenntartó Rt.) pedig a főváros takarítási problémáiról és azok megoldásáról beszélt.

A konferenciát támogatták: Budapesti Közgazdaságtudományi és Államigazgatási Egyetem, Philip Morris, Coca-Cola, Unilever, Reader’s Digest, Nestlé, Borsodi, Plusssz, Grant Film, Film Positive, Petroland, eSense, Demax, Eclipse, Megaprint, PopArt, MRM Budapest, Momentum Hungary

Véleményvezér

A Bige-család visszautasítja Gulyás Gergely vádjait

A Bige-család visszautasítja Gulyás Gergely vádjait 

A kormány nem tud leszállni a Bige-családról.
Nem kell félni, hogy Donald Trump atomtengeralattjárókat küldött Oroszország közelébe

Nem kell félni, hogy Donald Trump atomtengeralattjárókat küldött Oroszország közelébe 

Titok, hogy Trump bejelentésének megfelelően indultak-e amerikai atomtengeralattjárók az orosz partok felé.
Lemondott a miniszterelnök, mert cége némi uniós pénzhez jutott

Lemondott a miniszterelnök, mert cége némi uniós pénzhez jutott 

A litvánoknál nulla tolerancia van, ha korrupcióról van szó.
Csehországban teljes kormányzati támogatás mellett indult el a Pride

Csehországban teljes kormányzati támogatás mellett indult el a Pride 

A műbalhék országa lettünk.
A Szigetre nem mehetnek rasszisták a Közszolgálati Egyetemre igen

A Szigetre nem mehetnek rasszisták a Közszolgálati Egyetemre igen 

Olyan jöhet Magyarországra, aki támogatja Izrael bombázását, olyan nem, aki ellenzi a palesztínok gyilkolását.
Pintér Sándor belügyminiszter belebukott választási ígéretébe

Pintér Sándor belügyminiszter belebukott választási ígéretébe 

Szolnok közbiztonsága elesett.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo