A női vállalkozások a férfiak által működtetett cégekkel egyenértékűek, viszont szükségük van speciális képzésre, hálózatépítésre a hagyományos nemi szerepek okozta problémák, a szerepkonfliktusok könnyebb feloldása érdekében - írja Csapó Ida, a MINŐK alapítója a szervezet internetes oldalán. E cél érdekében került sor a mostani konferenciára is: az egynapos program több mint száz résztvevője műhelybeszélgetésen vehetett részt "a három női munkafajta: hivatás, család és házimunka, illetve szépségmunka" kérdéseiről. A konferencia ideje alatt Csongrád megyei nők által irányított vállalkozások - biobolt, bőrműves, kozmetikus, ruházat, természetgyógyászat - szolgáltatásait és termékeit mutatták be a Vállalkozónő Vásárán, ahol egy női alkotók műveiből, képzőművészeti és kézműves alkotásokból rendezett kiállítás is látható volt.
Az egynapos rendezvény résztvevői a helyi vállalkozónők érdekeit képviselő civilszervezet megalakításáról döntöttek, és megválasztották az Év Vállalkozónőjét. A résztvevők elismerését egy egykori játékkészítő, Szeri Zsuzsa kapta, aki huszonnégy évvel ezelőtt kezdte az első vállalkozását. A háromgyerekes családanya jelenleg dekorációs tárgyak készítéséből él. A Piac és Profit kérdésére elmondta, hogy véleménye szerint egy női vállalkozó más típusú problémákkal találkozik, mint férfi társai, hiszen a gyereknevelés és a háztartási munka nagy része legtöbbször rájuk hárul, és emellett kell megállni a helyüket a vállalkozásukban. Hozzátette, hogy nagyon sok múlik a jó szervezésen, ugyanakkor nagyon fontos lenne a szemléletváltás a férfiak és nők szerepével kapcsolatban: nagyon fontosnak tartaná, hogy a nők által otthon végzett munkát is ugyanolyan mértékben elismerjék, mint a házon kívüli "pénzkereső tevékenységet".