A fogyasztóvédelmi hatóság az idén év eleje óta pénteken 14 órától 18 óráig, szombaton és vasárnap 10 órától 18 óráig működtet telefonos ügyfélszolgálatot. Az NFH tájékoztatása szerint 2011 márciusa és 2011 októbere között érkezett hétvégi hívások legnagyobb része a szavatosságot és jótállást érintik, sok esetben kapnak bejelentést tisztességtelennek ítélt hirdetések, reklámok gyanújával. (Veszprém megyében a nyári fogyasztóvédelmi ellenőrzések során az ellenőrzött üzletek felénél tártak fel szabálytalanságot a felügyelők.)
A közüzemi és hírközlési szolgáltatások számlázási problémáival kapcsolatosan is érdeklődnek munkaidő után a fogyasztók, de érkezett már kérdés utazási szerződéssel, általános szerződési feltételekkel kapcsolatosan, és az sem ritka, hogy kereskedők tájékozódnak jogszerű eljárásokról.
A fogyasztóvédelmi telefonos ügyfélszolgálatnál az állampolgárok sok esetben érdeklődnek olyan témákkal kapcsolatban is, ami nem tartozik a hatóság hatáskörébe. Ilyen esetekben arról tájékoztatják az érdeklődőt, hogy az adott problémára melyik illetékes szervezet tud megoldást nyújtani, vagy a jogérvényesítési forma melyikét, hogyan lehet alkalmazni - közölte az NFH. (Több hazai árut, a jogszabályok szigorítását és ugyanolyan minőségű terméket akarunk, mint a nyugat-európai társaink - derül ki a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság félidejénél tartó fogyasztóvédelmi konzultációjából.)
A hétvégeken Budapesten és vonzáskörzetében a 06-30-9-634767-es, Dunántúlon a 06-30-576-2574-es, Észak- és Dél-Alföldön illetve Észak-Magyarországon a 06-30-576-2994-es telefonszámon lehet elérni a hatóság fogyasztóvédelmi ügyfélszolgálatot.