A Facebook fontosabb, mint a randizás

Az internet ma már az emberi élet olyan nélkülözhetetlen eleme, mint a levegő, a víz, az élelem és a lakóhely - derül ki a Cisco nemzetközi kutatásából. Ha autó és net közül kellene választani, akkor  a megkérdezett felsőoktatási hallgatók közel kétharmadánál az utóbbi lenne a nyertes.  

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

 

Az ilyen és ehhez hasonló megállapítások jól érzékeltetik a munkavállalók új generációjának gondolkodásmódját, elvárásait és viselkedésmódját, valamint azt, hogy mindez milyen hatással van gyakorlatilag mindenre - az üzleti kommunikációtól és a mobil életstílustól kezdve a munkaerő-felvételen és a vállalati biztonságon át a cégek versenyképességének megőrzéséig.

A Cisco második alkalommal tette közzé a Cisco Connected World Technology Report című nemzetközi tanulmányát, amely a hétköznapi élet, az internet és a hálózatok mindent átszövő kapcsolata közti összefüggésekre világít rá. A kutatássorozat idei jelentése rámutat arra, hogy mindennapi életünkben egyre nagyobb szerepet töltenek be a hálózatok, olyannyira, hogy a megkérdezettek egyharmada szerint az internet ma már az emberi élet olyan nélkülözhetetlen eleme, mint a levegő, a víz, az élelem és a lakóhely. A válaszadók több mint fele már nem tudná az életét az internet nélkül elképzelni, mivel az az „életük szerves részévé vált".

A felsőoktatásban tanuló hallgatókra, valamint a 30 éves és ennél fiatalabb szakemberekre kiterjedő, 14 országot felölelő nemzetközi felmérés a fentiek mellett azokra a kihívásokra is felhívja a figyelmet, amelyeknek a cégek a jelen és a jövő munkavállalói és üzleti elvárásai között egyensúlyozva igyekeznek megfelelni. Az új kihívások közé tartozik a mobilitás ugrásszerű terjedése, a biztonsági kockázatok növekedése, valamint azok az új technológiák, amelyek segítségével az információk helytől függetlenül elérhetővé válnak - legyen szó akár virtualizált adatközpontokról, számítási felhőkről vagy hagyományos vezetékes és vezeték nélküli hálózatokról.

Az internet az emberi élet egyik alapvető eleme

Nemzetközi szinten a megkérdezettek harmada (33%) véli úgy, hogy az internet az emberi élet egyik alapvető eleme. A válaszadók mintegy fele (a hallgatók 49%-a és a munkavállalók 47%-a) hajlik arra, hogy egyetértsen a fenti megállapítással. Összességében a felmérésben szereplők négyötöde szerint az internet létfontosságú, a mindennapi élet nélkülözhetetlen alkotóeleme. A válaszadók több mint fele (a hallgatók 55%-a, a munkavállalók 62%-a) már nem tudná az életét az internet nélkül elképzelni, mivel az az „életük szerves részévé vált". Ha választaniuk kellene az internetkapcsolat és az autó között, nemzetközi szinten a felsőoktatásban részt vevő hallgatók közel kétharmada (64%) inkább az előbbit választaná.

Az új közösségi életforma: az internet a partneri kapcsolatok és barátságok felett áll?

Nemzetközi szinten ötből két hallgató (40%) arról számolt be, hogy az internet számukra fontosabb, mint a randevú, a barátokkal együtt töltött idő vagy a zenehallgatás. Míg a korábbi generációk a személyes társasági érintkezést részesítették előnyben, az új generációnál már jól látszik az online kapcsolattartás előretörése. Világszerte a megkérdezett hallgatók több mint negyede (27%) úgy gondolja, hogy Facebook profiljának aktualizálása fontosabb a csoportos szórakozásnál, a randevúknál, a zenehallgatásnál vagy a barátokkal szervezett programoknál.

Mobil eszközök használata az információszerzésben - a televíziózás és az újságolvasás vége?

A hallgatók kétharmada (66%) és a dolgozó fiatalok több mint fele (58%) valamilyen mobil eszközt (noteszgép, okostelefon, táblagép) nevezett meg a számukra legfontosabb technológiaként. Most már biztos, hogy mire az új generáció munkába áll, nemzetközi szinten az okostelefonok veszik majd át az asztali gépek szerepét. Ezt bizonyítja, hogy a felmérésben szereplő hallgatók immár 19%-a okostelefonját tartja a „legfontosabb", napi szinten használt eszköznek, míg az asztali gépek 20%-nyi szavazatot kaptak. A felmérés megállapításaival tovább folytatódik a vita arról, hogy valóban szükség van-e a hagyományos értelemben vett irodákra, hiszen immár gyakorlatilag bárhonnan, így otthonról vagy nyilvános helyszínekről is elérhető az internet és a munkahelyi hálózat.

Az elmúlt két év felméréseinek eredményei egyértelműen azt bizonyítják, hogy a televízió népszerűsége folyamatosan csökken a megkérdezett korosztály körében, akik egyre inkább a mobil eszközöket, így a noteszgépeket és az okostelefonokat részesítik előnyben. Nemzetközi szinten tízből már csak kevesebb mint egy hallgató (6%) és munkavállaló (8%) nyilatkozott úgy, hogy napi szinten a televízió életük legfontosabb technológiai eszköze. A csökkenés várhatóan tovább folytatódik, hiszen egyre több tévéműsor és film érhető el már mobil eszközökön is. A nemzetközi felmérésben megkérdezettek mindössze 4%-a nyilatkozott úgy, hogy információikat leginkább továbbra is a napilapokból szerzik be. Ötből két hallgató (21%) az órákhoz szükséges tankönyveken kívül már legalább két éve nem vásárolt hagyományos, papíralapú könyvet.

A közösségi média hatása és a figyelemelterelés a mindennapi életben

Tízből kilenc hallgató (91%) és munkavállaló (88%) rendelkezik Facebook profillal, és ezek közül a hallgatók közül 89%, a dolgozók közül pedig 73% napi rendszerességgel látogat el saját oldalára. Minden harmadik válaszadó (33%) naponta legalább öt alkalommal nyitja meg Facebook fiókját. A hallgatók arról számoltak be, hogy projektmunkáik vagy házi feladataik készítését folyamatosan azonnali üzenetek, közösségi médiából érkező friss hírek vagy telefonhívások szakítják meg. Ötből négy hallgatót (84%) óránként legalább egy alkalommal zavarnak a munkájában. Minden ötödik (19%) arról számolt be, hogy óránként legalább hat alkalommal fordul vele ilyen elő, azaz átlagosan minden 10. percben. Minden tizedik hallgató (12%) pedig már nem is tudja megszámolni, hogy egy adott feladat végzése közben hányszor szakítják félbe.

Egyre inkább halványodni látszik a munka és a magánélet közötti határvonal, mivel a megkérdezett alkalmazottak 70%-a „ismerősnek jelölte" főnökét és/vagy munkatársát a Facebookon. A Twittert használó alkalmazottak kétharmada (68%) nyomon követi főnöke vagy munkatársai tevékenységét a Twitteren, 42%-uk mindkettőt figyeli, viszont közel egyharmaduk (32%) nem kívánja a magánéletét a nyilvánosság elé tárni.

Véleményvezér

Kihalt vasútállomást talált Hadházy Ákos

Kihalt vasútállomást talált Hadházy Ákos 

Kísértetvasútállomás Csisztapusztán.
Az ukránok újra bevetették csodafegyverüket

Az ukránok újra bevetették csodafegyverüket 

Immár sehol nincsenek biztonságban az orosz katonák és hadi eszközök.
Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo