A Fidesz saját hasznos idiótái fogságában

A legfrissebb közvéleménykutatások szerint tovább növelte előnyét a Tisza a Fideszhez képest, miközben soha nem látott nagyságú összegeket költ a kormányzópárt propagandára. Mi történhetett, miért akadozik a korábban olajozottan működő fideszes gépezet?

Szeptember végén a Tisza párt 5 százalékponttal vezet a Fidesz-KDNP előtt a teljes népességben, 30-25 az állás. A pártválasztók körében 6, a biztos szavazó pártválasztók körében 8 százalékponttal vezet Magyar Péter pártja, miután hibahatáron belül erősödni tudott – derül ki a Republikon Intézet legújabb, szeptemberi pártpreferencia kutatásából.

Eközben augusztus 23 és szeptember 21 között csak a Facebookon majd 2500 eurót, vagyis 1 millió forintot költött a Fidesz propagandára, ami hatszor magasabb összeg, mint amennyit az összes cseh párt költött együttvéve ugyanitt az országos választási kampányuk közepette.

A kormányzópárt az elmúlt 15 évben egy hatalmas kommunikációs pitbull (fideszes belső szóhasználat) sereget épített fel. A jobbára fiatalabbakból álló csapatnak jó fizetésért egyetlen feladata van, hogy modern hangerősítőként a saját szavaikkal, fogalmazásaikkal támogassanak mindent, ami kormánypárti és szidalmazzák mindazt, ami az ellenzék részéről érkezik. Ugyanúgy működnek, mint a Facebookon az impulzív vásárlások ösztönzői, azonnali megoldást kínálnak, minden igényre. A különbség csak annyi, hogy ők nem kereskedelmi, hanem ideológiai terméket árusítanak ingyen, kéretlenül, vélhetőleg az adófizetők pénzéből. Sok ész nem kell hozzá, csak jó beszélőke, egyfajta tenyérbemászó szemtelenség. A válogatás kontraszelektív, lehetsz hülye is, de az elkötelezettségben nem lehet hiba. Ez a társaság a hívek egybetartására, érzelmi izzítására, karbantartására megfelelő volt, de most a választások közeledtével kellene egy olyan csapat is, amelyik képes megszólítani az ingadozókat. Kellenének értelmes, szerethető, népszerű arcok, amilyen egykor például Pokorni Zoltán volt. És nincs, így Orbán Viktor magányosan, visszhangtalanul kénytelen mondani azt a sok jót, amit a kormány tett. Legutóbb, amikor Nagy Elekkel, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) elnökével közösen adott interjút az Economx nevű lap Money Talks podcastjének (21.20) hosszasan sorolta a kormányzat nagyszerű intézkedéseit.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo