7 százalék hízni szeretne

A magyarok naponta átlagosan 3,5 alkalommal étkeznek. A hagyományos étkezések közül a megkérdezettek 66 százaléka legfontosabbnak a reggelit tartja. Honfitársaink kétharmada meleg ételt ebédel. A válaszadók valamivel több, mint fele szinte sohasem eszik tízórait, s közel ugyanennyien tekintenek el az uzsonnától.

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ma Magyarországon a legnépszerűbb főétkezésnek a reggeli és a meleg ebéd számít. Honfitársaink több mint a fele (57 százalék) soha nem étkezik gyorsétteremben. A magyarok közel kétharmada (63 százalék) érzi úgy, hogy a testsúlya éppen megfelelő, azaz nem szeretne sem fogyni, sem pedig hízni. Többek között ezek is kiderültek a GfK Hungária Piackutató Intézet Étkezési szokások 2005 című Jelentéséből.

Az eredményekből kitűnik, hogy a magyarok naponta átlagosan 3,5 alkalommal étkeznek. A hagyományos étkezések közül a megkérdezettek 66 százaléka legfontosabbnak a reggelit tartja. Honfitársaink kétharmada meleg ételt ebédel. A válaszadók valamivel több, mint fele szinte sohasem eszik tízórait, s közel ugyanennyien tekintenek el az uzsonnától.

Az általános vélekedéseket megcáfolni tűnik az a tény, hogy a megkérdezettek 57 százaléka soha nem étkezik gyorsétteremben és 83 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy "nem kedveli a gyorséttermeket". 45 százalékuk soha nem jár vendéglőbe vagy étterembe és a megkérdezettek 80 százaléka szerint pedig "felesleges étteremre költeni". Legtöbben, a megkérdezettek 15 százaléka munkahelyi/iskolai étkezdében étkezik naponta. A megkérdezettek 55 százaléka (saját bevallása szerint ) szívesen főz, minden negyedik magyar szinte mindennap foglalatoskodik ezzel.

A leggyakrabban fogyasztott élelmiszerek (átlagosan 4 vagy ennél több alkalom/hét) közé tartozik a fehér kenyér, a kávé, a hagyományos (nem instant vagy porból) főzött levesek, a tej, a tea és - az általános vélekedéstől eltérő módon - a gyümölcs. Szintén a hetente többször fogyasztott élelmiszerek között találjuk a szárazárukat (szalámi, kolbász), a felvágottakat (párizsi, gépsonka), tojást, sajtot, burgonyát és az ásványvizet.

Az élelmiszerbiztonsággal kapcsolatban a megkérdezettek nagy arányban egyetértenek azzal az állítással, hogy "Manapság minden élelmiszerben van valamilyen adalékanyag, pl. színezék, tartósító, állományjavító" és hasonlóan magas arányú az egyetértés a "Veszélyesnek tartom, ha egy élelmiszer génkezelt" állítással.

Szintén meglepő adat, hogy a megkérdezettek 63 százaléka megfelelőnek tartja testsúlyát, míg 30 százalék fogyni, 7 százalék pedig hízni szeretne. A megkérdezettek 38 százalékának ismeretségi körében szóba sem kerülnek testsúlyproblémák.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo