7 százalék hízni szeretne

A magyarok naponta átlagosan 3,5 alkalommal étkeznek. A hagyományos étkezések közül a megkérdezettek 66 százaléka legfontosabbnak a reggelit tartja. Honfitársaink kétharmada meleg ételt ebédel. A válaszadók valamivel több, mint fele szinte sohasem eszik tízórait, s közel ugyanennyien tekintenek el az uzsonnától.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ma Magyarországon a legnépszerűbb főétkezésnek a reggeli és a meleg ebéd számít. Honfitársaink több mint a fele (57 százalék) soha nem étkezik gyorsétteremben. A magyarok közel kétharmada (63 százalék) érzi úgy, hogy a testsúlya éppen megfelelő, azaz nem szeretne sem fogyni, sem pedig hízni. Többek között ezek is kiderültek a GfK Hungária Piackutató Intézet Étkezési szokások 2005 című Jelentéséből.

Az eredményekből kitűnik, hogy a magyarok naponta átlagosan 3,5 alkalommal étkeznek. A hagyományos étkezések közül a megkérdezettek 66 százaléka legfontosabbnak a reggelit tartja. Honfitársaink kétharmada meleg ételt ebédel. A válaszadók valamivel több, mint fele szinte sohasem eszik tízórait, s közel ugyanennyien tekintenek el az uzsonnától.

Az általános vélekedéseket megcáfolni tűnik az a tény, hogy a megkérdezettek 57 százaléka soha nem étkezik gyorsétteremben és 83 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy "nem kedveli a gyorséttermeket". 45 százalékuk soha nem jár vendéglőbe vagy étterembe és a megkérdezettek 80 százaléka szerint pedig "felesleges étteremre költeni". Legtöbben, a megkérdezettek 15 százaléka munkahelyi/iskolai étkezdében étkezik naponta. A megkérdezettek 55 százaléka (saját bevallása szerint ) szívesen főz, minden negyedik magyar szinte mindennap foglalatoskodik ezzel.

A leggyakrabban fogyasztott élelmiszerek (átlagosan 4 vagy ennél több alkalom/hét) közé tartozik a fehér kenyér, a kávé, a hagyományos (nem instant vagy porból) főzött levesek, a tej, a tea és - az általános vélekedéstől eltérő módon - a gyümölcs. Szintén a hetente többször fogyasztott élelmiszerek között találjuk a szárazárukat (szalámi, kolbász), a felvágottakat (párizsi, gépsonka), tojást, sajtot, burgonyát és az ásványvizet.

Az élelmiszerbiztonsággal kapcsolatban a megkérdezettek nagy arányban egyetértenek azzal az állítással, hogy "Manapság minden élelmiszerben van valamilyen adalékanyag, pl. színezék, tartósító, állományjavító" és hasonlóan magas arányú az egyetértés a "Veszélyesnek tartom, ha egy élelmiszer génkezelt" állítással.

Szintén meglepő adat, hogy a megkérdezettek 63 százaléka megfelelőnek tartja testsúlyát, míg 30 százalék fogyni, 7 százalék pedig hízni szeretne. A megkérdezettek 38 százalékának ismeretségi körében szóba sem kerülnek testsúlyproblémák.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo