7 százalék hízni szeretne

A magyarok naponta átlagosan 3,5 alkalommal étkeznek. A hagyományos étkezések közül a megkérdezettek 66 százaléka legfontosabbnak a reggelit tartja. Honfitársaink kétharmada meleg ételt ebédel. A válaszadók valamivel több, mint fele szinte sohasem eszik tízórait, s közel ugyanennyien tekintenek el az uzsonnától.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ma Magyarországon a legnépszerűbb főétkezésnek a reggeli és a meleg ebéd számít. Honfitársaink több mint a fele (57 százalék) soha nem étkezik gyorsétteremben. A magyarok közel kétharmada (63 százalék) érzi úgy, hogy a testsúlya éppen megfelelő, azaz nem szeretne sem fogyni, sem pedig hízni. Többek között ezek is kiderültek a GfK Hungária Piackutató Intézet Étkezési szokások 2005 című Jelentéséből.

Az eredményekből kitűnik, hogy a magyarok naponta átlagosan 3,5 alkalommal étkeznek. A hagyományos étkezések közül a megkérdezettek 66 százaléka legfontosabbnak a reggelit tartja. Honfitársaink kétharmada meleg ételt ebédel. A válaszadók valamivel több, mint fele szinte sohasem eszik tízórait, s közel ugyanennyien tekintenek el az uzsonnától.

Az általános vélekedéseket megcáfolni tűnik az a tény, hogy a megkérdezettek 57 százaléka soha nem étkezik gyorsétteremben és 83 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy "nem kedveli a gyorséttermeket". 45 százalékuk soha nem jár vendéglőbe vagy étterembe és a megkérdezettek 80 százaléka szerint pedig "felesleges étteremre költeni". Legtöbben, a megkérdezettek 15 százaléka munkahelyi/iskolai étkezdében étkezik naponta. A megkérdezettek 55 százaléka (saját bevallása szerint ) szívesen főz, minden negyedik magyar szinte mindennap foglalatoskodik ezzel.

A leggyakrabban fogyasztott élelmiszerek (átlagosan 4 vagy ennél több alkalom/hét) közé tartozik a fehér kenyér, a kávé, a hagyományos (nem instant vagy porból) főzött levesek, a tej, a tea és - az általános vélekedéstől eltérő módon - a gyümölcs. Szintén a hetente többször fogyasztott élelmiszerek között találjuk a szárazárukat (szalámi, kolbász), a felvágottakat (párizsi, gépsonka), tojást, sajtot, burgonyát és az ásványvizet.

Az élelmiszerbiztonsággal kapcsolatban a megkérdezettek nagy arányban egyetértenek azzal az állítással, hogy "Manapság minden élelmiszerben van valamilyen adalékanyag, pl. színezék, tartósító, állományjavító" és hasonlóan magas arányú az egyetértés a "Veszélyesnek tartom, ha egy élelmiszer génkezelt" állítással.

Szintén meglepő adat, hogy a megkérdezettek 63 százaléka megfelelőnek tartja testsúlyát, míg 30 százalék fogyni, 7 százalék pedig hízni szeretne. A megkérdezettek 38 százalékának ismeretségi körében szóba sem kerülnek testsúlyproblémák.

Véleményvezér

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo