Szintet lépett a magyar autópiac

A múlt évben összesen 103 ezer új jármű talált gazdára a magyar járműpiacon, ami 13,8 százalékos növekedést jelent éves összevetésben, 2013-hoz viszonyítva pedig közel 40 százalékos bővülésnek felel meg – közölte a Magyar Lízingszövetség a Datahouse adatai alapján. A szervezet arra számít, hogy a járműpiacon növekedhetnek az eladások az idén is.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép: SXC

Két számjegyű bővüléssel zárta a 2015-ös évet a magyar járműpiac. A személyautókból, kis- és nagyteherautókból, buszokból és motorkerékpárokból összesen 103 032 darab kelt el. Éves összevetésben 13,8 százalékos növekedést ért el a járműpiac, 2013-hoz képest pedig 37,6 százalékos volt a bővülés. 2014-ben több mint 90 ezer, egy évvel korábban pedig közel 75 ezer jármű talált gazdára az említett kategóriákban.

A Magyar Lízingszövetség a Datahouse adatai alapján készített összeállításából kiderül, hogy tavaly 77,2 ezer darab új személyautót adtak el a kereskedők, ez 2014-hez képest 14,3, 2013-hoz viszonyítva pedig 37,4 százalékos növekedést jelent. A kisteherautókból 17,5 ezer darab fogyott, ami az előző évi adatot 9,9 százalékkal haladja meg, 2013-mal összevetve pedig 53 százalékos többletnek felel meg. A nagyteherautókból 2015-ben 5706 darabot, a buszokból 546 darabot, a motorkerékpárokból pedig 2092 darabot vásároltak, ami 2014-hez képest – járműkategóriától függően – 14,2–17,9 százalékos növekedést takar. 2013-hoz képest pedig 10,4–26,4 százalékos a piacbővülés mértéke.

„A tavalyi, illetve a 2014-es és 2013-as adatokból jól látható, hogy fejlődésben van a válság során beszűkülő magyar járműpiac. A múlt évben az eladások növekedésében szerepet játszottak a vállalkozások – részben a jegybanki hitelprogram segítségével megvalósított – vásárlásai” – mondta Lévai Gábor, a Magyar Lízingszövetség főtitkára.

Az új személy- és kisteherautók 40 százaléka lízingkonstrukciók segítségével talál gazdára. A főtitkár szerint a lízingpiac növekedésében a jövőben is fontos szerepe lesz a járműpiac növekedésének, de emellett a lízingcégek nemcsak a járművek, hanem más, a vállalkozások működéséhez kulcsfontosságú eszközök beszerzésében is főszerepet játszhatnak a következő időszakban, ezzel is hozzájárulva a kkv-szektor és a gazdaság fejlődéséhez.

A szakember szerint az idén folytatódhat a járműpiaci növekedés, a lakosság pénzügyi mozgásterének bővülésével több magánszemély jelenhet meg vásárlóként az autópiacon, a vállalkozások számára pedig a rugalmas flottakonstrukciók kínálnak megoldást a járműbeszerzéshez.

Teljesült az ügyvédek álma: lízing lett a bérlet
A jogi szakma évtizedes vágyát teljesítette az új Ptk., amikor a nevesített szerződések közé beemelte a pénzügyi lízinget. Az új szabályozás azonban számos olyan elemet tartalmaz, amelyek mind adózási, mind jogi szempontból nem várt meglepetést okozhatnak az óvatlan gazdasági szereplők számára – közölte a Jalsovszky ügyvédi iroda.

Véleményvezér

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.
Budapesten van a legtöbb orosz kém

Budapesten van a legtöbb orosz kém 

Több mint félszáz orosz kém dolgozik Magyarországon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo