Szeretünk érintéssel fizetni

Az európaiak szeretnek egy érintéssel fizetni, gyakorlatilag bármilyen helyszínen: legyen szó bevásárlóközpontról, élelmiszerboltról, parkolóházról vagy éppen ital/étel automatáról, de a tömegközlekedési eszközökön vagy a taxikban is népszerű ez a fizetési mód.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: NFC

2014 utolsó negyedévében az egyérintéses tranzakciók száma éves szinten 174 százalékkal nőtt Európában, míg a kártyabirtokosok 20 százalékkal többet használták egyérintéses kártyájukat. Az Egyesült Királyságban és Lengyelországban az egy érintéssel fizetők csaknem 100%-a teljesen elégedett ezzel a megoldással.

Néhány évvel ezelőtt a tipikus európai polgár pénzérmével fizette volna ki a reggeli kávéját, ma már ez sokkal egyszerűbb és biztonságosabb. Jelenleg több mint 3 millió kiskereskedelmi helyszínen fogadják el az egyérintéses kártyát világszerte, ami azt jelenti, hogy évről évre 56%-kal nő az elfogadóhelyek száma. Ezáltal sokkal kényelmesebb a kártyánkkal, a mobiltelefonunkkal vagy más fizetési eszközünkkel vásárolni. Az egyérintéses fizetés különösen az európaiak körében népszerű: a Cseh Köztársaságban végrehajtott bolton belüli tranzakciók 52%-a egyérintéses, és hasonló növekedési tendenciákat láthatunk Lengyelországban (33%), Magyarországon (18%) és Szlovákiában (17%) is.

A MasterCard kártyatársaság hazai tapasztalatai alapján 2014 Magyarországon is az egyérintéses fizetés áttörésének éve volt. Ezt támasztják alá a Magyar Nemzeti Bank legfrissebb adatai, melyekből kiderül, hogy megduplázódott az egyérintéses bankkártyák száma tavaly januártól szeptember végéig, meghaladva a 3,3 millió darabot. A Magyar Nemzeti Bank statisztikáiból kiderül: 2014 harmadik negyedévében a hazai, csaknem 86 millió bankkártyás fizetési tranzakcióból már minden hatodik (15%) volt egyérintéses, ami az előző negyedévhez képest 30%-os növekedést jelent mind a fizetések darabszámát, mind összértékét tekintve. Ebben az időszakban a hazai vásárlók minden korábbinál nagyobb összeget, megközelítően 47 milliárd forintot fizettek ilyen módon, ami összesen csaknem 13 millió fizetési tranzakciónak felel meg.

A CASH FLOWNAK CSAK JÓT TEHET
A mobilfizetés bevezetése még a cég cash flowjának is jót tehet! Ha könnyebb fizetni, biztosabban befolyik a pénz. Van még jó pár egyszerű tippünk, amivel gondoskodhat arról, hogy mindig legyen pénz a kasszában.
A brit bankkártya-szövetség (UK Cards Association) adatai szerint az elmúlt évben az Egyesült Királyságban több mint háromszorosára nőtt az egyérintéses kártyával végrehajtott tranzakciók összértéke, így 2014-ben ez a szám elérte a 2,32 milliárd fontot, ami rekordot jelent. Az egyérintéses kártyák Európa 38 országában érhetőek el (a világon 68 országban), míg Ausztriában, Franciaországban, Olaszországban, Hollandiában, Lengyelországban, Oroszországban, Törökországban és az Egyesült Királyságban már több mint 5 millió egyérintéses kártyát bocsátottak ki.

A tömegközlekedési szolgáltatók élen járnak az egyérintéses fizetési eszközök elfogadásában. Londonban több millió ügyfél utazása vált egyszerűbbé és kényelmesebbé azáltal, hogy a londoni közlekedési társaság (Transport for London - TfL) 2014 szeptemberében egyérintéses fizetést vezetett be. Eddig több mint 40 millió utazáshoz köthető olyan fizetés, amit egyérintéses kártyával vagy eszközzel valósítottak meg, ez az induláskor kifizetett utazások közel 12% át jelenti. A szentpétervári metróban pedig az egyérintéses fizetés bevezetése óta az utasoknak már nem kell külön jegyet vagy bérletet vásárolniuk.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo