Senkinek nem kellenek a Malév jogai?

Nincs nagy tolongás a Malév korábbi, EU-n kívüli országokba szóló repülési jogaiért. A Budapest Airport szerint a lassú eljárás rontja a reptér régiós versenyhelyzetét.

Eddig csupán négy EU-n kívüli országba szóló - az izraeli, az ukrajnai, az oroszországi és a törökországi -, korábban a Malév-hoz tartozó repülési jogra érkezett kérelem. Az összesen 24 EU-n kívüli, kihasználatlan repülési jogból 22 célállomásra továbbra is jelentkezhetnek az érdeklődők; eddig az izraeli, az ukrajnai, az oroszországi és a törökországi jogra érkezett kérelem, az első kettőnek a pályázati határideje már le is járt - közölte Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) csütörtökön az MTI érdeklődésére. Az igényekről az első kérelembenyújtástól számított 90 napon belül kell döntést hozni - közölte a hatóság. A korábban beérkezett izraeli és ukrajnai kérelmek már a közigazgatási hatósági eljárás szakaszában vannak, amelyben a hatóság elbírálja őket. 


Kép:sxc

Az ugyan nem publikus, hogy melyik légitársaság adott be kérelmet, de Daniel de Carvalho, a Wizz Air kommunikációs igazgatója a héten tartott sajtótájékoztatón azt mondta, hogy szeretnének új járatokat indítani Budapestről például Moszkvába és Tel-Avivba a Malév repülési jogainak megszerzésével. A Wizz Air vezérigazgatója, Váradi József pedig már a Malév február 3-i leállása után jelezte, hogy elsősorban a moszkvai, kijevi, isztambuli, Tel-Aviv-i jogot szeretnék megszerezni.

Az Európai Unión túli, kétoldalú repülési jogok megszerzése a Budapest Airportnak is jó hír lehetne, de a reptér üzemeltetője túlzottan lassúnak tartja az eljárást. Minapi közleményében kifogásolta, hogy hat hónappal a Malév csődje után még mindig nem ítélték oda az államközi szerződések által szabályozott útvonalak egyikét sem a légitársaságoknak. A Liszt Ferenc repülőteret üzemeltető cég vezérigazgatója, Jost Lammers korábban a Malév repülési jogainak rendezetlenségét is azokhoz a körülményekhez sorolta, amelyek rontják a Budapest Airport régiós versenyhelyzetét. A repülési jogok kiosztásáig ugyanis néhány, az EU-n kívüli célállomásra nem indulhatnak járatok Budapestről. (A kevesebb érkező utas ötszázmilliárdos bevételkiesést jelent.)

A korábban a Malév Zrt. által birtokolt jogok a légitársaság üzemben tartási és működési engedélyének megszűnését követően váltak kihasználatlanná. A Malév engedélyeit az NKH Légügyi Hivatal 2012. április 17-i határozataival vonta vissza. A légiközlekedési hatóság ezt követően kezdhette meg a kiosztási eljárásokat.
Az NKH azt is közölte: a légitársaságok maguk határozzák ugyan meg, hogy a repülési jog megszerzése után mikortól indítják el járataikat, de az időpont is része a pályázati anyagnak, és a kérelem értékelésekor ezt is figyelembe veszik. Hozzátette, hogy egy új célállomás beindításához több más engedélyt is meg kell szerezniük a társaságoknak, és több megállapodást is kell kötniük. Általában a leghamarabb az új jogosult kijelölését követő menetrendi időszakban kezdhetik meg a járatok közlekedtetését, hiszen a menetrendet is meg kell tervezni és engedélyeztetni kell.

Véleményvezér

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 
Nem lehetünk büszkék: ezen a listán is utolsó helyen szerepel Magyarország

Nem lehetünk büszkék: ezen a listán is utolsó helyen szerepel Magyarország  

Ukrajna és Románia is jobban teljesített. 
Hadházy Ákos megmutatta, hogyan szépül a hatvanpusztai Orbán-birtok

Hadházy Ákos megmutatta, hogyan szépül a hatvanpusztai Orbán-birtok 

Épül, szépül a körbezárt uradalom környéke is. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo