Senkinek nem kellenek a Malév jogai?

Nincs nagy tolongás a Malév korábbi, EU-n kívüli országokba szóló repülési jogaiért. A Budapest Airport szerint a lassú eljárás rontja a reptér régiós versenyhelyzetét.

Eddig csupán négy EU-n kívüli országba szóló - az izraeli, az ukrajnai, az oroszországi és a törökországi -, korábban a Malév-hoz tartozó repülési jogra érkezett kérelem. Az összesen 24 EU-n kívüli, kihasználatlan repülési jogból 22 célállomásra továbbra is jelentkezhetnek az érdeklődők; eddig az izraeli, az ukrajnai, az oroszországi és a törökországi jogra érkezett kérelem, az első kettőnek a pályázati határideje már le is járt - közölte Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) csütörtökön az MTI érdeklődésére. Az igényekről az első kérelembenyújtástól számított 90 napon belül kell döntést hozni - közölte a hatóság. A korábban beérkezett izraeli és ukrajnai kérelmek már a közigazgatási hatósági eljárás szakaszában vannak, amelyben a hatóság elbírálja őket. 


Kép:sxc

Az ugyan nem publikus, hogy melyik légitársaság adott be kérelmet, de Daniel de Carvalho, a Wizz Air kommunikációs igazgatója a héten tartott sajtótájékoztatón azt mondta, hogy szeretnének új járatokat indítani Budapestről például Moszkvába és Tel-Avivba a Malév repülési jogainak megszerzésével. A Wizz Air vezérigazgatója, Váradi József pedig már a Malév február 3-i leállása után jelezte, hogy elsősorban a moszkvai, kijevi, isztambuli, Tel-Aviv-i jogot szeretnék megszerezni.

Az Európai Unión túli, kétoldalú repülési jogok megszerzése a Budapest Airportnak is jó hír lehetne, de a reptér üzemeltetője túlzottan lassúnak tartja az eljárást. Minapi közleményében kifogásolta, hogy hat hónappal a Malév csődje után még mindig nem ítélték oda az államközi szerződések által szabályozott útvonalak egyikét sem a légitársaságoknak. A Liszt Ferenc repülőteret üzemeltető cég vezérigazgatója, Jost Lammers korábban a Malév repülési jogainak rendezetlenségét is azokhoz a körülményekhez sorolta, amelyek rontják a Budapest Airport régiós versenyhelyzetét. A repülési jogok kiosztásáig ugyanis néhány, az EU-n kívüli célállomásra nem indulhatnak járatok Budapestről. (A kevesebb érkező utas ötszázmilliárdos bevételkiesést jelent.)

A korábban a Malév Zrt. által birtokolt jogok a légitársaság üzemben tartási és működési engedélyének megszűnését követően váltak kihasználatlanná. A Malév engedélyeit az NKH Légügyi Hivatal 2012. április 17-i határozataival vonta vissza. A légiközlekedési hatóság ezt követően kezdhette meg a kiosztási eljárásokat.
Az NKH azt is közölte: a légitársaságok maguk határozzák ugyan meg, hogy a repülési jog megszerzése után mikortól indítják el járataikat, de az időpont is része a pályázati anyagnak, és a kérelem értékelésekor ezt is figyelembe veszik. Hozzátette, hogy egy új célállomás beindításához több más engedélyt is meg kell szerezniük a társaságoknak, és több megállapodást is kell kötniük. Általában a leghamarabb az új jogosult kijelölését követő menetrendi időszakban kezdhetik meg a járatok közlekedtetését, hiszen a menetrendet is meg kell tervezni és engedélyeztetni kell.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo