Pénzügyi rugalmasság kell a német terjeszkedéshez

A német cégek egyik fontos elvárása beszállítóikkal szemben a pénzügyi rugalmasság - hangzott el Német Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara Közel a német piac! című konferenciáján kedden, Veszprémben.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Rugalmasság kell a terjeszkedéshez - Kép: SXC

Balogh Ilona, az 1993-ban alapított, 900 tagot számláló kamara igazgató-helyettese beszámolt róla: tagságuknak érdekképviseletet biztosítanak Magyarországon és Németországban egyaránt, szolgáltatásokat kínálnak számukra, és segítik a kétoldalú kapcsolatokat. A veszprémi rendezvény az első állomása egy országos sorozatnak, amellyel céljuk közelebb hozni a német üzleti kultúrát, és megismertetni a magyar vállalkozásokkal, hogy a német autóipari cégeknek milyen követelményeik vannak a beszállítókkal szemben.

A német cégek elvárásai között a beszállítókkal szemben szerepel a tanúsított minőségbiztosítási rendszer, a pénzügyi rugalmasság, az innovációs képesség, a munkatársak képzettsége (nyelvtudás és az export-import ismerete). A nemzetközi vállalatok és a magyar kkv-k közötti együttműködésnek ugyanis olyan gyenge pontjai vannak, mint a tapasztalt munkaerő, a csekély pénzügyi forrás (tartalék- és hitelhiány), a vezetési tapasztalat hiánya a nemzetközi együttműködésekben - mutatott rá. Az utóbbi nem technológiai kérdés, hanem a megfelelő gondolkodásmód hiánya - jegyezte meg Gabriel A. Brennauer, a kamara ügyvezető elnökségi tagja.

Úgy vélte, az együttműködésben komoly tartalékok vannak, a folyamatot a német-magyar kamara Magyarországon workshopokkal, képzésekkel, kapcsolatépítéssel, szakember közvetítéssel, Németországban partner- és telephely-kereséssel, piaci elemzésekkel, vásári szolgáltatásokkal segíti.

A németországi szabályozási környezetről itt olvashat bővebben.

Felkészülten érdemes csak nekiindulni Németországnak

Az Unió legnagyobb gazdasága a magyar cégek számára is tartogat lehetőségeket – derült ki a Piac&Profit és a BKIK által szervezett Német-Magyar Üzleti Fórumon. Bár nem könnyű kis magyar cégként megvetni a lábunkat Németországban, a felkészült partnert, valamint a minőséget és a megbízhatóságot értékelik. A magyar vállalatok esélyeiről szólva nagyon vegyes a kép, nagyon függ az ágazattól, amiben tevékenykedik a vállalkozás. Egyelőre sajnos rossz példából van a több, de vannak sikertörténetek is – mondta el Balogh Ilona a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi kamara (DUIHK) ügyvezető helyettese.

Mivel hatalmas országról van szó, nagyon fontos, hogy a Németországba készülő kkv-k pontosan tájékozódjanak a feltételekről és lehetőségekről. Kevés annyit tudni, hogy a német piacon szeretnénk érvényesülni, mivel a 16 tartomány között jelentősek a különbségek. Megfelelő üzleti stratégia és pontos pozicionálás nélkül tehát senki ne számítson sikerre. Emellett nagyon fontos a személyes kapcsolatok kiépítése is, ami nagyban növelheti a bizalmat és így a sikeres üzlet lehetőségét.

A Fórumról, illetve az ott elhangzott előadásokról bővebben itt tájékozódhat!

 

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo