Pénzügyi rugalmasság kell a német terjeszkedéshez

A német cégek egyik fontos elvárása beszállítóikkal szemben a pénzügyi rugalmasság - hangzott el Német Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara Közel a német piac! című konferenciáján kedden, Veszprémben.

Rugalmasság kell a terjeszkedéshez - Kép: SXC

Balogh Ilona, az 1993-ban alapított, 900 tagot számláló kamara igazgató-helyettese beszámolt róla: tagságuknak érdekképviseletet biztosítanak Magyarországon és Németországban egyaránt, szolgáltatásokat kínálnak számukra, és segítik a kétoldalú kapcsolatokat. A veszprémi rendezvény az első állomása egy országos sorozatnak, amellyel céljuk közelebb hozni a német üzleti kultúrát, és megismertetni a magyar vállalkozásokkal, hogy a német autóipari cégeknek milyen követelményeik vannak a beszállítókkal szemben.

A német cégek elvárásai között a beszállítókkal szemben szerepel a tanúsított minőségbiztosítási rendszer, a pénzügyi rugalmasság, az innovációs képesség, a munkatársak képzettsége (nyelvtudás és az export-import ismerete). A nemzetközi vállalatok és a magyar kkv-k közötti együttműködésnek ugyanis olyan gyenge pontjai vannak, mint a tapasztalt munkaerő, a csekély pénzügyi forrás (tartalék- és hitelhiány), a vezetési tapasztalat hiánya a nemzetközi együttműködésekben - mutatott rá. Az utóbbi nem technológiai kérdés, hanem a megfelelő gondolkodásmód hiánya - jegyezte meg Gabriel A. Brennauer, a kamara ügyvezető elnökségi tagja.

Úgy vélte, az együttműködésben komoly tartalékok vannak, a folyamatot a német-magyar kamara Magyarországon workshopokkal, képzésekkel, kapcsolatépítéssel, szakember közvetítéssel, Németországban partner- és telephely-kereséssel, piaci elemzésekkel, vásári szolgáltatásokkal segíti.

A németországi szabályozási környezetről itt olvashat bővebben.

Felkészülten érdemes csak nekiindulni Németországnak

Az Unió legnagyobb gazdasága a magyar cégek számára is tartogat lehetőségeket – derült ki a Piac&Profit és a BKIK által szervezett Német-Magyar Üzleti Fórumon. Bár nem könnyű kis magyar cégként megvetni a lábunkat Németországban, a felkészült partnert, valamint a minőséget és a megbízhatóságot értékelik. A magyar vállalatok esélyeiről szólva nagyon vegyes a kép, nagyon függ az ágazattól, amiben tevékenykedik a vállalkozás. Egyelőre sajnos rossz példából van a több, de vannak sikertörténetek is – mondta el Balogh Ilona a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi kamara (DUIHK) ügyvezető helyettese.

Mivel hatalmas országról van szó, nagyon fontos, hogy a Németországba készülő kkv-k pontosan tájékozódjanak a feltételekről és lehetőségekről. Kevés annyit tudni, hogy a német piacon szeretnénk érvényesülni, mivel a 16 tartomány között jelentősek a különbségek. Megfelelő üzleti stratégia és pontos pozicionálás nélkül tehát senki ne számítson sikerre. Emellett nagyon fontos a személyes kapcsolatok kiépítése is, ami nagyban növelheti a bizalmat és így a sikeres üzlet lehetőségét.

A Fórumról, illetve az ott elhangzott előadásokról bővebben itt tájékozódhat!

 

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo