Balogh Ilona, az 1993-ban alapított, 900 tagot számláló kamara igazgató-helyettese beszámolt róla: tagságuknak érdekképviseletet biztosítanak Magyarországon és Németországban egyaránt, szolgáltatásokat kínálnak számukra, és segítik a kétoldalú kapcsolatokat. A veszprémi rendezvény az első állomása egy országos sorozatnak, amellyel céljuk közelebb hozni a német üzleti kultúrát, és megismertetni a magyar vállalkozásokkal, hogy a német autóipari cégeknek milyen követelményeik vannak a beszállítókkal szemben.
A német cégek elvárásai között a beszállítókkal szemben szerepel a tanúsított minőségbiztosítási rendszer, a pénzügyi rugalmasság, az innovációs képesség, a munkatársak képzettsége (nyelvtudás és az export-import ismerete). A nemzetközi vállalatok és a magyar kkv-k közötti együttműködésnek ugyanis olyan gyenge pontjai vannak, mint a tapasztalt munkaerő, a csekély pénzügyi forrás (tartalék- és hitelhiány), a vezetési tapasztalat hiánya a nemzetközi együttműködésekben - mutatott rá. Az utóbbi nem technológiai kérdés, hanem a megfelelő gondolkodásmód hiánya - jegyezte meg Gabriel A. Brennauer, a kamara ügyvezető elnökségi tagja.
Úgy vélte, az együttműködésben komoly tartalékok vannak, a folyamatot a német-magyar kamara Magyarországon workshopokkal, képzésekkel, kapcsolatépítéssel, szakember közvetítéssel, Németországban partner- és telephely-kereséssel, piaci elemzésekkel, vásári szolgáltatásokkal segíti.
A németországi szabályozási környezetről itt olvashat bővebben.
Felkészülten érdemes csak nekiindulni Németországnak
Az Unió legnagyobb gazdasága a magyar cégek számára is tartogat lehetőségeket – derült ki a Piac&Profit és a BKIK által szervezett Német-Magyar Üzleti Fórumon. Bár nem könnyű kis magyar cégként megvetni a lábunkat Németországban, a felkészült partnert, valamint a minőséget és a megbízhatóságot értékelik. A magyar vállalatok esélyeiről szólva nagyon vegyes a kép, nagyon függ az ágazattól, amiben tevékenykedik a vállalkozás. Egyelőre sajnos rossz példából van a több, de vannak sikertörténetek is – mondta el Balogh Ilona a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi kamara (DUIHK) ügyvezető helyettese.
Mivel hatalmas országról van szó, nagyon fontos, hogy a Németországba készülő kkv-k pontosan tájékozódjanak a feltételekről és lehetőségekről. Kevés annyit tudni, hogy a német piacon szeretnénk érvényesülni, mivel a 16 tartomány között jelentősek a különbségek. Megfelelő üzleti stratégia és pontos pozicionálás nélkül tehát senki ne számítson sikerre. Emellett nagyon fontos a személyes kapcsolatok kiépítése is, ami nagyban növelheti a bizalmat és így a sikeres üzlet lehetőségét.
A Fórumról, illetve az ott elhangzott előadásokról bővebben itt tájékozódhat!