Megöli az árverseny a szállodákat

Nagyon sok új kapacitás épül a szektorban, ami a fogyasztóknak jó, a szállodásoknak viszont kifejezetten rossz. Belekényszerültek egy árversenybe a tulajdonosok; akár áron alul is el kell adni a szobákat. Sok fejlesztés EU-s pénzből valósul meg, promócióra viszont nem költenek.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

A szállodaipar problémái nagyon sokrétűek, de a legfőbb probléma mégis az, hogy az elmúlt években óriási kapacitásbővülés ment végbe Magyarországon. „Ez ugyan a fogyasztóknak jó, de a szegmensnek rossz, mivel komoly verseny, elsősorban árverseny alakult ki. Ennek hátterében a banki hitelek nyomása áll, hiszen ki kell fizetni – hónapról-hónapra, - a hiteleket, így bevételkényszerben vannak, akár áron alul is kénytelenek kiadni a szobáikat” – mondta a GazdaságTV-nek Halaska Gábor a Figyelő rovatvezetője.

A szakújságíró szerint a helyzetet nehezíteni fogja az az év eleji bejelentés, miszerint komoly beruházási hullám indul meg a turisztikai szegmensben az idén. „A több mint 100 milliárd forintnyi, főleg uniós forrásból származó pénzekből mintegy 50 milliárd megy szálláshely-fejlesztésre, ez elvileg kétezer szobányi új kapacitást hoz létre. Ez egy olyan piacon, ahol amúgy is sok a szoba, nem túl jó dolog” – vélte Halaska Gábor, aki szerint ezek a beruházások jelentősen nem növelik az ország turisztikai vonzzerejét. „Egy fesztivál, egy Forma 1, az ilyen nagy események hoznak több turistát, nem az, hogy egy ötven szobás borhotel épül valahol” – vélte.

Betegeskedik a fürdőszektor

Magyarországon több mint 300 fürdő üzemel, azonban ezeknek kevesebb mint 10 százaléka működik nyereségesen. A szektor összességében évente több tízmilliárd forintnyi hiányt termel. Pedig a veszteséges fürdők egy részét akár már 2-3 év alatt nyereségessé lehetne tenni. A megoldást a műszaki innováció és a technológiai fejlesztések, valamint a létesítmények térségi turisztikai stratégiába illeszkedő, menedzserszemléletű üzemeltetése együtt biztosíthatják.

További részletek itt olvashatók!

 

Véleményvezér

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.
Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság 

Pornóval vádoltak egy katolikus teológust.
Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo