Megöli az árverseny a szállodákat

Nagyon sok új kapacitás épül a szektorban, ami a fogyasztóknak jó, a szállodásoknak viszont kifejezetten rossz. Belekényszerültek egy árversenybe a tulajdonosok; akár áron alul is el kell adni a szobákat. Sok fejlesztés EU-s pénzből valósul meg, promócióra viszont nem költenek.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A szállodaipar problémái nagyon sokrétűek, de a legfőbb probléma mégis az, hogy az elmúlt években óriási kapacitásbővülés ment végbe Magyarországon. „Ez ugyan a fogyasztóknak jó, de a szegmensnek rossz, mivel komoly verseny, elsősorban árverseny alakult ki. Ennek hátterében a banki hitelek nyomása áll, hiszen ki kell fizetni – hónapról-hónapra, - a hiteleket, így bevételkényszerben vannak, akár áron alul is kénytelenek kiadni a szobáikat” – mondta a GazdaságTV-nek Halaska Gábor a Figyelő rovatvezetője.

A szakújságíró szerint a helyzetet nehezíteni fogja az az év eleji bejelentés, miszerint komoly beruházási hullám indul meg a turisztikai szegmensben az idén. „A több mint 100 milliárd forintnyi, főleg uniós forrásból származó pénzekből mintegy 50 milliárd megy szálláshely-fejlesztésre, ez elvileg kétezer szobányi új kapacitást hoz létre. Ez egy olyan piacon, ahol amúgy is sok a szoba, nem túl jó dolog” – vélte Halaska Gábor, aki szerint ezek a beruházások jelentősen nem növelik az ország turisztikai vonzzerejét. „Egy fesztivál, egy Forma 1, az ilyen nagy események hoznak több turistát, nem az, hogy egy ötven szobás borhotel épül valahol” – vélte.

Betegeskedik a fürdőszektor

Magyarországon több mint 300 fürdő üzemel, azonban ezeknek kevesebb mint 10 százaléka működik nyereségesen. A szektor összességében évente több tízmilliárd forintnyi hiányt termel. Pedig a veszteséges fürdők egy részét akár már 2-3 év alatt nyereségessé lehetne tenni. A megoldást a műszaki innováció és a technológiai fejlesztések, valamint a létesítmények térségi turisztikai stratégiába illeszkedő, menedzserszemléletű üzemeltetése együtt biztosíthatják.

További részletek itt olvashatók!

 

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo