Megöli az árverseny a szállodákat

Nagyon sok új kapacitás épül a szektorban, ami a fogyasztóknak jó, a szállodásoknak viszont kifejezetten rossz. Belekényszerültek egy árversenybe a tulajdonosok; akár áron alul is el kell adni a szobákat. Sok fejlesztés EU-s pénzből valósul meg, promócióra viszont nem költenek.

A szállodaipar problémái nagyon sokrétűek, de a legfőbb probléma mégis az, hogy az elmúlt években óriási kapacitásbővülés ment végbe Magyarországon. „Ez ugyan a fogyasztóknak jó, de a szegmensnek rossz, mivel komoly verseny, elsősorban árverseny alakult ki. Ennek hátterében a banki hitelek nyomása áll, hiszen ki kell fizetni – hónapról-hónapra, - a hiteleket, így bevételkényszerben vannak, akár áron alul is kénytelenek kiadni a szobáikat” – mondta a GazdaságTV-nek Halaska Gábor a Figyelő rovatvezetője.

A szakújságíró szerint a helyzetet nehezíteni fogja az az év eleji bejelentés, miszerint komoly beruházási hullám indul meg a turisztikai szegmensben az idén. „A több mint 100 milliárd forintnyi, főleg uniós forrásból származó pénzekből mintegy 50 milliárd megy szálláshely-fejlesztésre, ez elvileg kétezer szobányi új kapacitást hoz létre. Ez egy olyan piacon, ahol amúgy is sok a szoba, nem túl jó dolog” – vélte Halaska Gábor, aki szerint ezek a beruházások jelentősen nem növelik az ország turisztikai vonzzerejét. „Egy fesztivál, egy Forma 1, az ilyen nagy események hoznak több turistát, nem az, hogy egy ötven szobás borhotel épül valahol” – vélte.

Betegeskedik a fürdőszektor

Magyarországon több mint 300 fürdő üzemel, azonban ezeknek kevesebb mint 10 százaléka működik nyereségesen. A szektor összességében évente több tízmilliárd forintnyi hiányt termel. Pedig a veszteséges fürdők egy részét akár már 2-3 év alatt nyereségessé lehetne tenni. A megoldást a műszaki innováció és a technológiai fejlesztések, valamint a létesítmények térségi turisztikai stratégiába illeszkedő, menedzserszemléletű üzemeltetése együtt biztosíthatják.

További részletek itt olvashatók!

 

Véleményvezér

Sereghajtó Magyarország a fiatal diplomások számában

Sereghajtó Magyarország a fiatal diplomások számában 

A kormány által meghirdetett munkaalapú gazdaság önmagában kevés a felzárkózáshoz.
Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo