"Mega misszió" élénkíti a brit kereskedelmet

Ötnapos kelet-közép-európai útja befejezéseként Budapestre érkezett a brit kereskedelemfejlesztési és befektetés-ösztönzési államtitkár, Lord Ian Livingston. A Lengyelországot, Szlovákiát, Csehországot és Magyarországot érintő „Mega Mission 2014” üzleti delegáció látogatásának célja, hogy tovább élénkítse a kétoldalú kereskedelmi kapcsolatokat az Egyesült Királyság és a régió államai között.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép:Pixabay

A látogatás célja, hogy a brit kormány Export- és Befektetés-ösztönzési Irodájának (UK Trade & Investment - UKTI) támogatásával 2020-ig megduplázzák, 30 milliárd fontra növeljék a kelet-közép-európai régióval folytatott kereskedelem értékét. A hivatalos program keretében Lord Livingston a régió vezető kormányzati szereplőivel és brit cégek képviselőivel találkozott. A magyarországi látogatásra 33 brit cég – elsősorban kis-és középvállalatok – képviselői is elkísérték. A delegáció tagjai többségében hat iparágból érkeztek: az energiaipar, a közlekedési infrastruktúra (kiemelten a vasút), a gépipar, az egészségügy, a kiskereskedelem és a IT biztonság területén működő cégek képviseltették magukat.

A kereskedelemfejlesztési és befektetés-ösztönzési államtitkár, Lord Livingston elmondta: "Ez egy izgalmas, dinamikusan növekvő piac. Az elmúlt 10 évben megkétszereződött a brit szolgáltatások és termékek exportja a kelet- és közép-európai országokba, azonban még mindig jelentősen elmaradunk versenytársainktól.

Megéri, mégis ritkán merészkednek külföldre a magyar cégek
Egy globális felmérés szerint az export tevékenységet folytató vállalatok a belföldi piacon maradó cégekhez képest harmadával nagyobb valószínűséggel növelik nyereségüket. A magyar gazdaság jelentős mértékben épít a külkereskedelemre, a kis- és középvállalkozások jelentős többsége azonban csupán a belföldi piacra koncentrál.
2020-ig szeretném megduplázni a régióba irányuló exportot. Ezért minden erőnkkel azon leszünk, hogy a régióban nyíló kereskedelmi központok segítségével támogassuk a brit vállalkozásokat, és az üzleti látogatások számának növelésével még több brit céget mutassunk be a lehetséges vásárlóiknak.”

A régióban közel 110 millióan élnek, az együttes GDP meghaladja az ezer milliárd fontot, a növekedés üteme pedig az elmúlt években gyorsabb volt, mint Európa más részein. Az eurózóna átlagához képest alacsony államadósság elősegíti a stabilitást, hosszú távon is fenntartható növekedést biztosít. A régió a 2014-2020 közötti időszakban mintegy 150 milliárd euró EU támogatásban részesül, ami tovább javítja az együttműködéssel kapcsolatos várakozásokat az infrastruktúra, az energiaipar és az innováció területén.

Szélesebbre tárják a kapukat a kkv-k előtt
A látogatás során az államtitkár átadta Budapesten a Brit Kereskedelmi Központ helyi irodáját is, amely brit cégeket segít a jövőben információval és különböző szolgáltatásokkal az adott piacra lépésben. A budapesti megnyitón Lord Livingston kiemelte: „Célunk, hogy zökkenőmentessé tegyük a brit cégek Magyarországra érkezését, valamint minőségi és mindenre kiterjedő információval lássuk el őket. Azt szeretnénk elérni, hogy 2018-ra a Brit Kereskedelmi Központ közreműködésével megduplázódjon, vagyis a jelenlegi 4700-ról 9400-ra emelkedjen azoknak a brit cégeknek a száma, amelyek termékeikkel és szolgáltatásaikkal jelen vannak a magyar piacon.
Németh Lászlóné, nemzeti fejlesztési miniszter szerint mindez azt jelenti, hogy immár kisebb vállalkozások számára is vonzó befektetési terepet jelentünk.
Az újonnan átadott Eiffel Palace irodaházban működő intézmény fő feladata, hogy a hazánk iránt érdeklődő brit cégek - elsősorban kis- és középvállalkozások - számára nyújtson segítséget és információt Magyarország és a régió üzleti lehetőségeiről. Ennek érdekében piackutatással, személyes találkozók szervezésével, rendezvényekkel, IT infrastruktúra biztosításával támogatja azokat a cégeket, amelyek Magyarországon szeretnének új üzleti partnereket találni vállalkozásuk fejlesztéséhez.
 

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo