„Magyarország gyönyörű” - trendforduló a turizmusban

Több orosz, kevesebb osztrák turista érkezett hazánkba tavaly, felpörgött a belföldi turizmus részben a Szép kártyának köszönhetően, amelyre lényegesen több pénzt töltöttünk fel tavaly, mint korábban.

Jól pörgött a magyar turizmus - Kép: Pixabay

2013 első tizenegy hónapjában a kereskedelmi szálláshelyeken a külföldi vendégéjszakák száma 4,9 százalékkal nőtt. A szállodákban is növekedést mutatott a külföldi vendégéjszakák száma (+4,7%). A belföldi vendégéjszakák száma a kereskedelmi szálláshelyeken 4,2 százalékos növekedést ért el az év első tizenegy hónapjában, a szállodák belföldi vendégéjszakáinak száma ugyanebben az időszakban 6,3 százalékkal nőtt. Az összes vendégéjszaka szám 4,6 százalékkal bővült 2013. január–novemberben, a szállodákban pedig 5,4 százalékos növekedést regisztráltak ugyanezen időszakban.

Független adatok is a belföldi turizmus felpörgését erősítik meg.

„Trendfordító év volt a turizmusban a tavalyi, az adatok azt mutatják, hogy Magyarország vendégszerető, jó programokat, és jó szolgáltatásokat kínáló, gyönyörű ország” – mondta Horváth Viktória turizmusért felelős helyettes államtitkár.

Szavai szerint a belföldi turizmus növekedése a SZÉP-kártyának köszönhető, amelynek célja kettős: a gazdaságfejlesztési célok mellett a munkavállalók egészségmegőrzésének segítése. Adataik szerint a felhasználás összege a megelőző évhez képest 50 százalékkal 68 milliárd forintra nőtt. A kártya bevezetése óta 111 milliárd forinttal segítette a hazai turizmust és vendéglátást - emelte ki. (Szakmai szervezetek szerint tovább erősödhetne a belföldi turizmus, ha adómentes lenne a Szép-kártyára történő feltöltés.)

Hangsúlyozta, hogy az ágazat közel 9 százalékkal járul hozzá a GDP-hez, a munkahelyteremtéshez pedig több mint 10 százalékkal. A turizmussal munkahelyet teremteni az ország bármelyik pontján lehet, az ágazat sokféle képesítésű dolgozót tud foglalkoztatni.

Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. turisztikai vezérigazgató-helyettese szerint a beutazó forgalomban 2011 óta dinamikus a növekedés, a nemzetközi, európai, régiós trendek, utazási- és foglalási szokások változásának nyomon követése kiemelten fontos feladat a további növekedéshez.

A legfontosabb küldő piacok alakulása vegyes képet mutat. Ausztria és Németország esetében kisebb visszaesést tapasztaltak, miközben az orosz vendégek száma 20 százalék feletti mértékben nőtt. Közlése szerint a turisztikai piackutatással foglalkozó STR Global társaság adatai alapján a magyarországi szálláshelyeken 3,2 százalékkal nőtt a foglaltság a vizsgált szállodák esetében. A Revpar (egy kiadható szobára jutó bevétel) 5 százalékkal nőtt, meghaladta a 40 eurót, ezzel az ország Európa középmezőnyében helyezkedik el - mondta. Horváth Gergely kiemelte, hogy az MNB adatai szerint a turizmus devizaegyenlege az első háromnegyed évben 1,845 milliárd euró volt, 7,7 százalékkal nőtt 2012 azonos időszakához képest.

Egy hetet sem nyaraltunk a nyáron
Egyre kevesebben utaznak el egy egész hétre nyaralni, a magyarok többsége csak 3-4 éjszakára foglalt belföldi szállást a tavalyi nyáron, de a kánikula kárpótolta a szállásadókat a hideg tavaszért. Már minden ötödik foglaláskor SZÉP-kártyával fizettünk, a legnépszerűbb úti cél pedig Siófok volt.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo