Lecsaptunk a használt Opelekre

Tavaly az előző évhez képest több mint tíz százalékkal több – csaknem félmillió – használt autó cserélt gazdát. Ezeknek a járműveknek az átlagára csaknem 9 százalékkal növekedett ugyanebben az időszakban, ismét meghaladva az 1,6 millió forintos átlagot.

Kép: Pixabay

„2014-ben a Használtautó-index végre meggyőző mértékben maga mögött hagyta azt a sávot, amelyből a válság kezdete óta évekig nem tudott kitörni. Mostanra azonban már több mint harmadával nagyobb összértékben cserélnek gazdát a használt autók a hazai piacon, mint 2009 elején” – mutatott rá Fodor László, a Használtautó.hu marketingvezetője. A mennyiségi növekedést az újautó-eladások és a használtautó-import kedvező alakulása segítette ebben az időszakban. Az áraknak a szinte nem is létező inflációt jóval meghaladó növekedése pedig elsősorban a romló forintárfolyamnak, illetve a 2014 elejétől a használtautó-behozatalra is kiterjesztett vagyonszerzési illetéknek tulajdonítható.

Az új autók eladása is meredeken megugrott tavaly.

Drágulási spirált indított az illeték és a gyenge árfolyam

A vagyonszerzési illeték elsősorban az év első felében okozott érezhető emelkedést a használtautó-piacon, ugyanakkor az euró árfolyama különösen a második félévben ugrott meg: az év eleji 300 forint alatti szintről év végére egészen 320 forint közelébe emelkedett a kurzus. Bár mindkét tényező közvetlenül az import járművekre volt hatással, a drágábbá vált behozatal a belföldi kínálat árát is felnyomta. A legnagyobb mértékben, közel 15 százalékkal a legtöbb hirdetést (28%) képviselő alsó középkategóriába tartozó autók meghirdetett átlagára nőtt, de a kínálatban szintén jelentős (27%) arányt képviselő közép- és felső középkategóriás használt járműveket is átlagosan 8 százalékkal drágábban lehet most megkapni, mint egy éve.

Ezek a típusok forogtak a használtautó-piacon 2014-ben

Az itthon értékesített használt autók fele öt márka valamelyikét képviseli. 14 százalékos részarányával továbbra is az Opel vezet, a második legjobban forgó márka a Suzuki, tíz százalékos részesedésével. Őket sorrendben a Volkswagen, a Ford és a Renault követi. Ez a sorrend jól tükrözi a hazai személyautó-állomány összetételét is, bár a Suzuki esetében az adásvétel aránya kisebb: a hazai autóknak ugyanis több mint 13 százaléka viseli ezt az emblémát.

A FOGYASZTÁS A LÉNYEG, NEM A KIBOCSÁTÁS
Az autóvásárlóknak elsősorban az üzemanyag-hatékonyság fontos az autó kiválasztása során, a szén-dioxid-kibocsátás például a fontossági tényezők listáján idén a negyedik helyre szorult a tavalyi másodikról. Ezért is nyilatkozott úgy a gyártók és a szállítók 29 százaléka, hogy továbbfejlesztik a belsőégésű motorokat .

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo