A kempingek profitálnak a fesztiválokból

Az emberek kétharmada látogat fesztiválokat, szállásra azonban keveset költenek: a fesztivállátogatók többsége az olcsóbb szálláshelyeket részesíti előnyben  - többek között ez derült ki a Szallas.hu felméréséből.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

 A könnyűzenei programok a legnépszerűbbek a fesztiválok között, a 18-49 éves internetezők 41 százaléka látogat el hasonló rendezvényekre - állapította meg a Szallas.hu kutatása. Elsősorban a 18-29 év közötti korosztályra és a felsőfokú végzettséggel rendelkezőkre jellemző ez a típusú szórakozás.

Szintén népszerűek a megkérdezettek körében a gasztronómiai és a kézműves fesztiválok (33, illetve 22%). Az emberek harmada viszont nem látogat fesztiválokat, elsősorban az alacsonyabb iskolai végzettséggel rendelkezők, illetve a falusi lakosság marad távol az ilyen eseményektől.


Sok fesztiválozó a legolcsóbb szállást keresi - Kép: SXC

„Érdekesség, hogy a felmérés szerint a nők szívesebben járnak el fesztiválokra, és a könnyűzenei, gasztronómiai, művészeti és kézműves programokon egyaránt többen vesznek részt. A férfiak kizárólag az olyan egyéb eseményeken vannak többségben, mint például egy veteránautós találkozó vagy egy lovas rendezvény" - mondta Rácz István, a Szallas.hu Csoport marketingvezetője. A fesztiválokat látogatók fele egy évben csupán 1-2 napot tölt el ilyen típusú rendezvényeken, harmaduk pedig megelégszik 3-5 nappal. Jellemzően nem is költenek sokat, már ami a szállást és a belépőjegyeket illeti.

A nem lakóhelyen zajló rendezvények esetében az igénybe vett szálláshelyek között népszerűbbek a kedvezőbb árú kategóriák, így a legkeresettebbek a kempingek (28%), az apartmanok (25%) és a panziók (18%). A belépőjegyek esetében szintén meghúzzák a derékszíjat: 55 százalék legfeljebb 5000 Ft-ot költ el ilyen célra egy évben, és további 25 százalék is csupán 5000 Ft-tal toldja meg ezt a keretet.

Mit hozhat a második félév a szállodáknak?

A 2012-es esztendő első félévéhez hasonló hullámzó folyamatainak fennmaradását várják a szállodák az év hátralévő részére is. Vidéken inkább a foglaltság javulásában, a fővárosban a nyomott árak emelkedésében bíznak az üzemeltetők - derül ki a Magyar Holtel Monitor (MHM) Szallodak.hu-val együttmőködésben végzett modellezéséből.

Mi történt az első két negyedben?

Az első félév igencsak próbára tette a hazai szállodáik üzemeltetőit és tulajdonosait. A forintban mért átlagárak az első negyedévben tovább estek, s a tavalyi igen nyomott foglaltságot is csak a második három hónap végére tudták hozni a hotelek.

Erősödött a külföldi forgalom A Központi Statisztikai Hivatal legfrissebb, májusi adatokra vonatkozó gyorsjelentése a külföldi forgalom élénkülését mutatta. Ebben valószínűsíthetően számottevő szerepe van az igen alacsony hazai áraknak. A belföldi forgalom azonban ebben az időszakban is gyengélkedett. A szakma az idei évben bízik abban, hogy a hosszú hétvégék ebben a szegmensben is segíthetik az erősödést.

Az átlagosnál jobb teljesítményt az MHM korábban publikált adatai szerint a budapesti három és négy csillagos szállodák mutattak. Ennek oka főként az volt, hogy a Malév csődje miatt erősen megnőtt a fapadosok részaránya, s az ezekkel érkező vendégek döntően e szegmensbe eső hoteleket keresnek. Az időszak nagy vesztesei a vidéki három csillagos és a budapesti öt csillagos házak voltak. Ennek számos oka van, de azt mindenképpen érdemes megjegyezni, hogy a vidéki három és négy csillagos hotelek erős árversenye (egyebek mellett a kuponos akciók) összetolta a két szállodakategória árait, amely a csillagos házakat hozta kedvezőbb helyzetbe (például a magasabb színvonalú szolgáltatások miatt).

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo