A kempingek profitálnak a fesztiválokból

Az emberek kétharmada látogat fesztiválokat, szállásra azonban keveset költenek: a fesztivállátogatók többsége az olcsóbb szálláshelyeket részesíti előnyben  - többek között ez derült ki a Szallas.hu felméréséből.

 A könnyűzenei programok a legnépszerűbbek a fesztiválok között, a 18-49 éves internetezők 41 százaléka látogat el hasonló rendezvényekre - állapította meg a Szallas.hu kutatása. Elsősorban a 18-29 év közötti korosztályra és a felsőfokú végzettséggel rendelkezőkre jellemző ez a típusú szórakozás.

Szintén népszerűek a megkérdezettek körében a gasztronómiai és a kézműves fesztiválok (33, illetve 22%). Az emberek harmada viszont nem látogat fesztiválokat, elsősorban az alacsonyabb iskolai végzettséggel rendelkezők, illetve a falusi lakosság marad távol az ilyen eseményektől.


Sok fesztiválozó a legolcsóbb szállást keresi - Kép: SXC

„Érdekesség, hogy a felmérés szerint a nők szívesebben járnak el fesztiválokra, és a könnyűzenei, gasztronómiai, művészeti és kézműves programokon egyaránt többen vesznek részt. A férfiak kizárólag az olyan egyéb eseményeken vannak többségben, mint például egy veteránautós találkozó vagy egy lovas rendezvény" - mondta Rácz István, a Szallas.hu Csoport marketingvezetője. A fesztiválokat látogatók fele egy évben csupán 1-2 napot tölt el ilyen típusú rendezvényeken, harmaduk pedig megelégszik 3-5 nappal. Jellemzően nem is költenek sokat, már ami a szállást és a belépőjegyeket illeti.

A nem lakóhelyen zajló rendezvények esetében az igénybe vett szálláshelyek között népszerűbbek a kedvezőbb árú kategóriák, így a legkeresettebbek a kempingek (28%), az apartmanok (25%) és a panziók (18%). A belépőjegyek esetében szintén meghúzzák a derékszíjat: 55 százalék legfeljebb 5000 Ft-ot költ el ilyen célra egy évben, és további 25 százalék is csupán 5000 Ft-tal toldja meg ezt a keretet.

Mit hozhat a második félév a szállodáknak?

A 2012-es esztendő első félévéhez hasonló hullámzó folyamatainak fennmaradását várják a szállodák az év hátralévő részére is. Vidéken inkább a foglaltság javulásában, a fővárosban a nyomott árak emelkedésében bíznak az üzemeltetők - derül ki a Magyar Holtel Monitor (MHM) Szallodak.hu-val együttmőködésben végzett modellezéséből.

Mi történt az első két negyedben?

Az első félév igencsak próbára tette a hazai szállodáik üzemeltetőit és tulajdonosait. A forintban mért átlagárak az első negyedévben tovább estek, s a tavalyi igen nyomott foglaltságot is csak a második három hónap végére tudták hozni a hotelek.

Erősödött a külföldi forgalom A Központi Statisztikai Hivatal legfrissebb, májusi adatokra vonatkozó gyorsjelentése a külföldi forgalom élénkülését mutatta. Ebben valószínűsíthetően számottevő szerepe van az igen alacsony hazai áraknak. A belföldi forgalom azonban ebben az időszakban is gyengélkedett. A szakma az idei évben bízik abban, hogy a hosszú hétvégék ebben a szegmensben is segíthetik az erősödést.

Az átlagosnál jobb teljesítményt az MHM korábban publikált adatai szerint a budapesti három és négy csillagos szállodák mutattak. Ennek oka főként az volt, hogy a Malév csődje miatt erősen megnőtt a fapadosok részaránya, s az ezekkel érkező vendégek döntően e szegmensbe eső hoteleket keresnek. Az időszak nagy vesztesei a vidéki három csillagos és a budapesti öt csillagos házak voltak. Ennek számos oka van, de azt mindenképpen érdemes megjegyezni, hogy a vidéki három és négy csillagos hotelek erős árversenye (egyebek mellett a kuponos akciók) összetolta a két szállodakategória árait, amely a csillagos házakat hozta kedvezőbb helyzetbe (például a magasabb színvonalú szolgáltatások miatt).

Véleményvezér

Sereghajtó Magyarország a fiatal diplomások számában

Sereghajtó Magyarország a fiatal diplomások számában 

A kormány által meghirdetett munkaalapú gazdaság önmagában kevés a felzárkózáshoz.
Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo