A külföldi tapasztalat ma már magától érthetődő

Jelentősen megváltoztak a turisztikai szakemberekkel szembeni elvárások. Ma már magától értetődő a külföldi tapasztalatszerzés és a gyakorlatban egyből bevethető, sokoldalú tudás az első munkanaptól kezdve.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Már az első munkanapon kell a külföldi tapasztalat és a használható tudás - Kép: SXC

A válság után a javuló tendencia munkaerőpiaci szempontból is érzékelhető: a mintegy 1800 szálláshely-szolgáltatást nyújtó vállalkozás kb. 26 ezer főt foglalkoztatott idén, ami 0,9 százalékkal több az előző év azonos időszakához képest. A válság sok változást hozott azonban, különösen igaz ez a szállodaipar a munkaerővel szemben támasztott igényeire. “Általánosan elmondható, hogy számos szálloda kénytelen volt áramvonalasítani alkalmazotti állományát ez pedig azt is jelenti, hogy egy-egy kolléga akár több feladatot is el kell, hogy lásson.” – mondja Dr. Puczkó László, a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola intézetvezetője.

A gyors helyzetfelismerés, kreativitás, a megszerzett tudás sokrétű alkalmazásának képessége és az egyes szállodai területek egyforma szintű ismerete mindenképpen előny tehát a szakember szerint. A szakma olyan kollégákat keres, mint mondja, akik már akár az első napoktól kezdve valóban el tudnak látni egy-egy konkrét feladatot. Ugyancsak ide tartozik, hogy a szállodaiparban nagyon nagy hangsúlyt kap a képzés és a folyamatos továbbképzés, hiszen mind a szállodaipar, mind a turizmus más területei folyamatos változásban vannak a vendégek igényeinek alakulásának köszönhetően. A különböző területeken dolgozó szakemberek felkészültségének pedig ezt követnie kell. Mivel a turisztikai ipar továbbra is jelentős munkaerő-felvevő ágazat, elengedhetetlen, hogy ezekre a változásokra a képzés is folyamatosan reagáljon, és valóban „életképes” szakembereket indítson útnak.

Tényleg kellene egy nagy konferenciaközpont
A konferenciaturizmus továbbra is fontos szegmense a magyarországi beutazó turizmusnak, amíg azonban nem épül meg egy nemzetközi színvonalú, nagy kapacitású konferenciaközpont, Magyarország továbbra is csak a 300-400 fős eseményekért versenyezhet érdemben.
“A korábbi Turizmus és Vendéglátás név nem fedte már le mindazt, amit a szakma elvár a felsőoktatásból kilépő szakemberektől is, ezért váltottunk a Turizmus, Szabadidő és Szálloda Intézet elnevezésre. Emellett BA képzésben két új szakirány indításával igyekszünk megfelelni a piaci igényeknek. A Nemzetközi Szállodamenedzsment új terület a képzésünkben, és mivel tapasztalataink szerint a szakmában elvárás a nemzetközi tapasztalatszerzés, elindítottuk a szakirány angol nyelven oktatott megfelelőjét, az International Hotel and Hospitality Managementet is. Mindkettő kialakítása során nemcsak a jelenlegi szállodaipari igényeket és elvárásokat vettük figyelembe, hanem már a közeljövő várható változásait is.”  - hangsúlyozta Puczkó László.

A terület jelenleg zajló változásaira további példa, hogy a nemzeti turizmusfejlesztési koncepció által meghatározott irányvonalaknak köszönhetően határozottabb figyelem irányul a turizmus menedzsmentre, a hazai turisztikai értékekre és örökségekre. A települések turizmusból származó előnyeinek növelése, illetve az örökségek célzottabb idegenforgalmi hasznosítása újabb kihívásokkal állítja szembe a pályára lépő szakembereket.  „A desztinációmenedzsment olyan érzékeny terület, amely esetében különösen fontos, hogy olyan komplex tudással rendelkező szakemberek kerüljenek ki az iskolapadból, akik nemcsak állandóan naprakészek, de jól tudják a rendelkezésükre álló tudást rendszerezni is. Az ilyen speciális tudással rendelkező szakemberekre szintén egyre nagyobb az igény a turisztikai munkaerőpiacon, ezt idejekorán felismerve dolgoztuk ki a desztinációmenedzser képzés alapjait” – állítja Puczkó László.

 

Gyulán van az Év Szállása
Az Év Szállása verseny legfőbb tanulsága, hogy a belföldi turizmusban az ár mellett a minőség is egyre fontosabb – hangzott el a díjátadón, ahol az abszolút nyertes a Családi Wellness Hotel Gyula lett közel 150 ezer értékelés, 40 ezer szavazat és a szakmai zsűri véleménye alapján. Az Év Turisztikai Települése címet Hajdúszoboszló nyerte el, az Év Feltörekvő Turisztikai Településének pedig Nyíregyházát választották.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo