A Facebook az első az álláskeresésben

Az álláskeresők közül a Facebookot választják a legtöbben globális szinten és Magyarországon egyaránt, de nálunk szinte csak azt nézik az álláskeresők, a LinkedInre csak tízből egy munkavállaló néz föl megfelelő álláshely után kutatva.

Kép: Pixabay

Magyarországon az álláskeresők 75 százaléka néz körül a közösségi oldalakon kifejezetten azért, hogy új munkát találjon, ami a Randstad globális kutatása alapján a legmagasabb arány a világon. A 23 országot és a világgazdaság háromnegyedét lefedő, reprezentatív felmérés szerint a globális átlagot nézve csak minden második álláskereső használja ezeket a portálokat munkaszerzésre. Japánban mindössze 26, az USA-ban pedig 34 százalék tesz így, de Németországban is csak az álláskeresők fele lép be a közösségi oldalakra új munka reményében.

„A LinkedInre hazánkban tízből csak egy álláskereső lép be, blogokat ugyanakkor minden ötödik ember olvas álláskereséskor” – ismertette az eredményeket Baja Sándor, a Randstad Hungary ügyvezető igazgatója a Magyarországon több mint 7000 potenciális munkavállaló megkérdezésével zajló felmérés alapján.

Négyből egy ember munkahelyet váltott az elmúlt évben

Ma már csak az alkalmazottak felére számíthatnak hosszú távon a cégek – a Randstad Awardhoz készült kutatás szerint ugyanis a munkavállalók 23 százaléka váltott munkahelyet az elmúlt egy évben, és 22 százalék tervezi, hogy másik állást keres a következő év során. A felmérés szerint a többség önként vagy közös megegyezéssel mondott fel. A váltás leggyakoribb oka az, hogy a munkavállaló túl alacsonynak tartja a fizetését, ezt a plusz juttatások elmaradása, illetve a karrierlehetőségek hiánya követi az elmúlt egy évben új állást keresők fontosabb indokai között. (A nők harmada azért mond fel, mert több időt szánna a családjára.)

A kutatás vizsgálta azt is, hogy miért ragaszkodunk az állásunkhoz – érdekes módon a versenyképes fizetés itt csak a negyedik helyen szerepel. „Az alkalmazottak elégedettsége és lojalitása szempontjából a munka és a magánélet közötti egyensúly, valamint ezzel összhangban a rugalmas munkavégzés a legfontosabb. A harmadik helyen a közvetlen felettessel való kapcsolat áll” – közölte a részleteket Baja Sándor.

Az autóiparban biztosabb, az SSC-ben jobban fizet a munka

A Randstad Award adatai szerint az elmúlt évben nagyot nőtt a szolgáltató vállalatok (SSC-k) vonzereje, a megkérdezett magyarok 49 százaléka dolgozna szívesen ilyen cégnek. „Az autóipar népszerűsége töretlen a hazai munkavállalók körében, többek között azért, mert a kutatásban részt vevők szerint hosszú távú munkalehetőséget kínál. Ugyanakkor a szolgáltató cégeket előbbre sorolták a fizetés, a karrierlehetőségek és a munkahelyi légkör tekintetében” – magyarázta a Randstad Hungary ügyvezetője.

Baja Sándor hozzátette: míg a férfiak számára még mindig az autóipar a legvonzóbb, a nők toplistáján ez a szektor még a dobogóra sem került fel. „A hölgyek az SSC-k mellett még az FMCG vállalatoknál vagy a gyógyszeriparban dolgoznának szívesen – ez utóbbi szektorról gondolják a legtöbben, hogy támogatja a munka és magánélet egyensúlyának megteremtését, ami különösen fontos a nők számára” – tette hozzá az ügyvezető.

Nyerő tippek, hogy ne a kukában végezze az önéletrajz
Sokakat ér csalódás, amikor a különböző cégekhez elküldött jelentkezésükre semmilyen válasz nem érkezik, vagy épp semmitmondó választ kapnak kézhez. Sokan hajlamosak ilyenkor a cégek HR-szakembereit hibáztatni, pedig néhány lényeges szempont szem előtt tartásával megelőzhető lenne, hogy az önéletrajz a kukában végezze. A tartalomra történő odafigyeléssel még az is elérhető, hogy az önéletrajz egyből felkeltse a vállalat HR-seinek figyelmét. A Job Kft. szakértői azokat a tapasztalatokat gyűjtötték össze, amelyek segítenek átütő erejű önéletrajzot összeállítani.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo