hirdetés

Totálkár, autólopás: hogyan védekezhetnek a cégek?

A hóolvadást követő tavaszi időszak általában a nagy töréskárok ideje. A biztosítási szaknyelven "gazdasági totálkárral" végződő balesetek főleg a saját autóflottát fenntartó vállalatokat érintik. Hasonlóképp nagyobb arányban fordulnak elő ebben az időszakban az autólopások is.
hirdetés

Télen a rossz időjárási és útviszonyok mellett általában alacsonyabb sebességgel közlekednek az autósok, ezért ugyan gyakoribbak a káresemények, viszont többnyire kis kárértékű – legtöbbször rácsúszásos – balesetek történnek. Az előttünk álló tavaszi időszak viszont már a nagy töréskárok ideje.

Hogyan csökkenthető a káresemények száma?

A hóolvadást követően a sofőrök egyre magabiztosabban kezdenek vezetni, ugyanakkor a kora tavaszi időjárás könnyen űzhet gonosz tréfát velük. Az éppen csak szitáló ónos eső vagy az emelkedő útszakaszra hajnalban odafagyott reggeli pára is elég lehet ahhoz, hogy elveszítsék uralmukat az autó felett. Az ilyen balesetek pedig gyakran végződnek gazdasági totálkárral, amely a második a legmagasabb kárösszeggel járó káresemények listáján – magyarázza Ács Tamás, a CIG Pannónia EMABIT Zrt. kárrendezési igazgatója.

Mivel a vállalatoknak a tehergépjárművel történt káresetek többségében számolniuk kell a rakomány leselejtezésével, a gépjármű pótlása miatt kieső teljesítménnyel, illetve az új jármű beszerzésével járó költségekkel, a vállalatok igyekeznek a minimumra szorítani a flottás balesetek számát. A biztosító tapasztalatai szerint az egyik leghatásosabb eszközük, ha kilátásba helyezik a saját hibás káresetek önrészének áthárítását a gépjármű vezetőjére.

A toplista élén a lopáskár – Van védelem?

A közlekedési balesetek mellett tavasszal is jellemző marad a teljes lopáskár, amely vezeti a legmagasabb kárösszegű káresemények listáját – teszi hozzá Ács Tamás, aki felhívja a figyelmet arra, hogy a lopáskárok ellen elsősorban a gépjárműkulcsok felelős használati rendjének kiépítésével tehetnek sokat a flottatulajdonosok.

A CIG Pannónia tapasztalatai azt mutatják, hogy a dolgozók sokszor hagyják őrizetlenül vagy könnyen hozzáférhető helyen – irodai íróasztal, munkapult, nyilvános helyen hagyott kabát, zseb – a flottás gépjárművek kulcsait, ezek után  már csak percek kérdése, míg a tolvajok megtalálják a parkoló gépjárművet is.

Nehéz idők járnak a céges terepjárókra
A cégautók 37 százaléka megsérült az elmúlt évben, legtöbbször a nagy autók és a terepjárók szenvedtek el károkat – többek között ez is kiderült a LeasePlan Hungária Zrt. elemzéséből, melyet a közel 9 ezer autót számláló flotta statisztikáiból készítettek el.
hirdetés

Véleményvezér

Élelmiszer magánimport indult nyugatról, a sláger az ott jóval olcsóbb sajt

Élelmiszer magánimport indult nyugatról, a sláger az ott jóval olcsóbb sajt

Elsősorban a tartós élelmiszer és a vegyiáru az, amit ma már jóval olcsóbban lehet megvásárolni nyugaton, mint nálunk.
Erősödik a nemzeti valuta és nő a tanárok fizetése a közelben

Erősödik a nemzeti valuta és nő a tanárok fizetése a közelben

Úgy néz ki a csehek pont fordítva csinálnak mindent, mint mi, pedig a szankciós politika őket ugyanúgy érinti, mint minket.
Megfenyegették Hadházy Ákost

Megfenyegették Hadházy Ákost

A falusi szálláshely pályázatból kastélyt építő fideszes polgármester megfenyegette Hadházy Ákos független országgyűlési képviselőt.
Hogyan soroznak az ukránok?

Hogyan soroznak az ukránok?

A rém és álhírek minden háborúnak természetes velejárói. Ezek között kiigazodni viszont fontos egy végzetes konfliktus idején.
Korrupció elleni front indult Ukrajnában

Korrupció elleni front indult Ukrajnában

Szomorú, de a nagy számok azt mutaják, hogy a korrupció nyugatról keletre tartva csak egyre nő. Hogyan lehetne megállítani?
Mi történne ha holnap megszűnnének az ársapkák itthon? Pontos számítás

Mi történne ha holnap megszűnnének az ársapkák itthon? Pontos számítás

Nagy vitatéma, hogy hasznosak-e az ársapkák, vagy nem. A benzin esetében nagy volt a bukta, de kérdés, mi lenne az élelmiszerek esetében.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo