Nincs ok a pánikra – Nem veszélyezteti a hagyományos üzletmenetet a web

Az online kiskereskedelmi értékesítés nem versenytársa, hanem kiegészítője lesz a hagyományos értékesítésnek a következő két évben, egyúttal lökést adva a forgalomnak is, derül ki a CBRE 50 legnagyobb nemzetközi kiskereskedelmi céget vizsgáló „Az ingatlan szerepe egy többcsatornás világban” című kutatásából.

A megkérdezett nemzetközi kiskereskedelmi hálózatok számára még mindig az üzlethelyiségeik a legfontosabbak, a többcsatornás értékesítés eredményeképpen nő a helyigényük.

A többcsatornás értékesítés lehetőséget nyújt a vásárlóknak, hogy különböző eladási csatornákon át (bolti, online számítógépen keresztül, okostelefonnal az interneten vagy applikációval) vásároljon, ami a forradalmasítja a vásárlás menetét. Ez azonban aggodalomra is okot ad az önkormányzatok, a várostervezők és a bevásárlóközpontok tulajdonosai számára az ingatlanok kiskereskedelmi célra való hasznosításának tekintetében.

A többcsatornás modell jelentősége

A megkérdezett kereskedők szerint bár a többcsatornás modellbe való befektetés fontos, továbbra is elsődleges a már meglévő bolthálózat fenntartása és jövőben tervezett bővítése. Ez természetesen azt nem befolyásolja, hogy a kereskedők többsége (63%) saját bevallása szerint két éven belül teljesen áttér a többcsatornás modellre, melynek eredményeként az online eladások 5 százalékos aránya két éven belül megduplázódik. Egyelőre viszont úgy tűnik, nem tartanak a legújabb online trendekkel, hiszen a közösségi hálózatokba és a mobil-kereskedelembe való befektetést csak másodlagosnak tekintik.

A hagyományos üzletek a kereskedők szerint nem vesztik el szerepüket a jövőben sem, hiszen a vásárlók egyre szívesebben veszik át az online megrendelt termékeiket a boltban, hasonlóképpen az irodai- és házhozszállításhoz. A kereskedők ma még nincsenek erre teljes mértékben felkészülve, ám a következő két évben kétharmaduk használni fogja a boltját az online rendelések teljesítéséhez. Ezzel párhuzamosan a nagyobb áruforgalom miatt a kereskedők több régiós elosztóközpontot igényelnek az üzlethelyiségben történő raktározással szemben.

Dinamikus bővülés előtt áll az online piactér
Egy éven belül szerény, néhány éves távlatban ugyanakkor dinamikus növekedésre számítanak az online szolgáltatások piacán a magyarországi vállalkozások az RSM DTM kutatása szerint.
A hagyományos üzlethelyiségek jövője: nincs ok a pánikra

A hagyományos üzletek szerepe a jövőben sem csökken, sőt a kereskedők 72 százaléka két év múlva ugyanannyit vagy még többet fog működtetni majd hazai piacán, mint jelenleg. Természetesen a piac fejlődésével a következő két évben az online értékesítés gyorsabban nő, mint a bolthálózatok, főleg a felzárkózó piacokon (Közép-Kelet-Európában, az ázsiai és csendes-óceáni térségben és a Közel-Keleten), a kereskedők pedig mindkét hálózat fejlesztésére költeni szándékoznak.

„Üzenetünk a kiskereskedelem és az ingatlanpiac szereplőinek az, hogy ne essenek pánikba! A technológia egyre jobban előtérbe kerül, de a sokak által hitt feltételezés ellenére az online értékesítés ma még csak kiegészíti, és nem váltja ki a hagyományos üzlethelyiségekben való árusítást. Valójában a többcsatornás értékesítés arra bátorítja a vásárlókat, hogy látogassák az üzleteket, így a forgalom tovább nő. Fontos, hogy a kereskedők és az ingatlantulajdonosok átlássák a többcsatornás értékesítés lényegét, és megértsék, hogy nem igényel jelentős befektetést, ráadásul nagyobb szeletet is biztosít a piacból.” – magyarázza Peter Gold, a CBRE kiskereskedelmi divíziójának regionális vezetője, aki szerint a vásárlás továbbra is közösségi élmény marad, a bolthálózatok pedig nem zsugorodnak. A régi ingatlanos mondás („lokáció, lokáció, lokáció”) továbbra is a legfontosabb szempont marad, de a „vevő, vevő, vevő” hasonlóan fontos üzenetté válik.

„Az online kereskedelem fontos tulajdonsága a globalitás és az értékesítési csatorna rövidülésével az elérhető alacsonyabb ár, azonban nem rendelkezik a hagyományos vásárlás legtöbb pozitív ismérvével. Emiatt elterjedése erősen korlátozott, főként olyan termékeknél erőteljesebb, amelyek jól összehasonlítható tulajdonságokkal rendelkezik, mint autógumi, műszaki áru stb. Az online kereskedelem ingatlanpiacra gyakorolt pozitív hatása az, hogy hasznosítani tud olyan kevésbé frekventált és rosszabb adottságú ingatlanokat is, amelyek a hagyományos kiskereskedelem számára nem alkalmasak.”- tette hozzá Koroknai Szabolcs a CBRE vezető ingatlan-tanácsadója.

Véleményvezér

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.
Orbán Viktor patrióta barátja egyszerűen lelőtte volna az Észtországba behatoló orosz vadászgépeket

Orbán Viktor patrióta barátja egyszerűen lelőtte volna az Észtországba behatoló orosz vadászgépeket 

A cseh miniszterelnöki szék várományosa váratlanul kemény oroszellenes gondolattal állt elő.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo