Nincs ok a pánikra – Nem veszélyezteti a hagyományos üzletmenetet a web

Az online kiskereskedelmi értékesítés nem versenytársa, hanem kiegészítője lesz a hagyományos értékesítésnek a következő két évben, egyúttal lökést adva a forgalomnak is, derül ki a CBRE 50 legnagyobb nemzetközi kiskereskedelmi céget vizsgáló „Az ingatlan szerepe egy többcsatornás világban” című kutatásából.

A megkérdezett nemzetközi kiskereskedelmi hálózatok számára még mindig az üzlethelyiségeik a legfontosabbak, a többcsatornás értékesítés eredményeképpen nő a helyigényük.

A többcsatornás értékesítés lehetőséget nyújt a vásárlóknak, hogy különböző eladási csatornákon át (bolti, online számítógépen keresztül, okostelefonnal az interneten vagy applikációval) vásároljon, ami a forradalmasítja a vásárlás menetét. Ez azonban aggodalomra is okot ad az önkormányzatok, a várostervezők és a bevásárlóközpontok tulajdonosai számára az ingatlanok kiskereskedelmi célra való hasznosításának tekintetében.

A többcsatornás modell jelentősége

A megkérdezett kereskedők szerint bár a többcsatornás modellbe való befektetés fontos, továbbra is elsődleges a már meglévő bolthálózat fenntartása és jövőben tervezett bővítése. Ez természetesen azt nem befolyásolja, hogy a kereskedők többsége (63%) saját bevallása szerint két éven belül teljesen áttér a többcsatornás modellre, melynek eredményeként az online eladások 5 százalékos aránya két éven belül megduplázódik. Egyelőre viszont úgy tűnik, nem tartanak a legújabb online trendekkel, hiszen a közösségi hálózatokba és a mobil-kereskedelembe való befektetést csak másodlagosnak tekintik.

A hagyományos üzletek a kereskedők szerint nem vesztik el szerepüket a jövőben sem, hiszen a vásárlók egyre szívesebben veszik át az online megrendelt termékeiket a boltban, hasonlóképpen az irodai- és házhozszállításhoz. A kereskedők ma még nincsenek erre teljes mértékben felkészülve, ám a következő két évben kétharmaduk használni fogja a boltját az online rendelések teljesítéséhez. Ezzel párhuzamosan a nagyobb áruforgalom miatt a kereskedők több régiós elosztóközpontot igényelnek az üzlethelyiségben történő raktározással szemben.

Dinamikus bővülés előtt áll az online piactér
Egy éven belül szerény, néhány éves távlatban ugyanakkor dinamikus növekedésre számítanak az online szolgáltatások piacán a magyarországi vállalkozások az RSM DTM kutatása szerint.
A hagyományos üzlethelyiségek jövője: nincs ok a pánikra

A hagyományos üzletek szerepe a jövőben sem csökken, sőt a kereskedők 72 százaléka két év múlva ugyanannyit vagy még többet fog működtetni majd hazai piacán, mint jelenleg. Természetesen a piac fejlődésével a következő két évben az online értékesítés gyorsabban nő, mint a bolthálózatok, főleg a felzárkózó piacokon (Közép-Kelet-Európában, az ázsiai és csendes-óceáni térségben és a Közel-Keleten), a kereskedők pedig mindkét hálózat fejlesztésére költeni szándékoznak.

„Üzenetünk a kiskereskedelem és az ingatlanpiac szereplőinek az, hogy ne essenek pánikba! A technológia egyre jobban előtérbe kerül, de a sokak által hitt feltételezés ellenére az online értékesítés ma még csak kiegészíti, és nem váltja ki a hagyományos üzlethelyiségekben való árusítást. Valójában a többcsatornás értékesítés arra bátorítja a vásárlókat, hogy látogassák az üzleteket, így a forgalom tovább nő. Fontos, hogy a kereskedők és az ingatlantulajdonosok átlássák a többcsatornás értékesítés lényegét, és megértsék, hogy nem igényel jelentős befektetést, ráadásul nagyobb szeletet is biztosít a piacból.” – magyarázza Peter Gold, a CBRE kiskereskedelmi divíziójának regionális vezetője, aki szerint a vásárlás továbbra is közösségi élmény marad, a bolthálózatok pedig nem zsugorodnak. A régi ingatlanos mondás („lokáció, lokáció, lokáció”) továbbra is a legfontosabb szempont marad, de a „vevő, vevő, vevő” hasonlóan fontos üzenetté válik.

„Az online kereskedelem fontos tulajdonsága a globalitás és az értékesítési csatorna rövidülésével az elérhető alacsonyabb ár, azonban nem rendelkezik a hagyományos vásárlás legtöbb pozitív ismérvével. Emiatt elterjedése erősen korlátozott, főként olyan termékeknél erőteljesebb, amelyek jól összehasonlítható tulajdonságokkal rendelkezik, mint autógumi, műszaki áru stb. Az online kereskedelem ingatlanpiacra gyakorolt pozitív hatása az, hogy hasznosítani tud olyan kevésbé frekventált és rosszabb adottságú ingatlanokat is, amelyek a hagyományos kiskereskedelem számára nem alkalmasak.”- tette hozzá Koroknai Szabolcs a CBRE vezető ingatlan-tanácsadója.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo