Nem is tudják, hogy ingyen van!

A MasterCard Europe Közép-Kelet Európai régiójában évente készülő kutatásából kiderül, hogy Magyarországon egyre népszerűbb a bankkártyás fizetés. Míg 2004-ben a kártyabirtokosok csupán 52 százaléka használta kártyáját vásárlásra, a legfrissebb, 2005. novemberében felvett adatok már a kártyás vásárlás 62 százalékos népszerűségét mutatják. Jóllehet, továbbra is csupán a megkérdezettek 37 százaléka tudta biztosan, hogy a bankkártyás fizetés Magyarországon díjmentes.

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

"A MasterCard kutatásai évről évre követik bankkártya használati szokásaink változását" - mondta el Mihalszky Anikó a MasterCard Europe Közép-Kelet Európai Regionális Marketing Managere. "A legfrissebb felmérés eredményei arra a lényeges változásra mutatnak rá, hogy ma Magyarországon már több alkalommal használjuk fizetésre, mint készpénzfelvételre a bankkártyánkat."

A kutatásból kiderül, hogy a magyar lakosság 48 százalékának van legalább egy bankkártyája, és minden hatodik kártyabirtokos legalább két plasztikot tudhat magáénak. Ebben a tekintetben a hét vizsgált régiós ország közül Magyarország a negyedik helyen áll, előttünk Szlovákia és Csehország, az élen Horvátország, ahol a kártyabirtokosok aránya 62,7 százalék.

Legszívesebben továbbra is a hipermarketek pénztárainál használjuk a bankkártyát vásárlásra, majd a benzinkutak, kisebb szupermarketek, és egyéb üzletek következnek a sorban, míg külföldi elfogadóhelyeken a magyar kártyabirtokosok csupán 6%-a fizet a plasztikkal.

Inkább a kártya

Hogy miért vesszük elő leginkább a kártyát? Az elsődleges motivációt továbbra is az adja, ha nincs nálunk készpénz, de sokat nyom a latban az is, ha nagyobb összeget kell kiegyenlítenünk. Ezt a kártyabirtokosok 50 százaléka szívesebben teszi bankkártyával, mint készpénzzel.

A magyar fogyasztó egy hónapban átlagosan 2,34 alkalommal használja fizetésre bankkártyáját. Ezen a csoporton belül a 20-29 éves korosztály teszi ezt a leggyakrabban, átlagosan 3,04 alkalommal. (Régiónkban a horvát kártyabirtokosok veszik elő fizetés céljából leggyakrabban a kártyát, egy hónap alatt 5 alkalommal.) A régiós adatok szerint a magyar kártyabirtokosok fordulnak a legritkábban készpénz-automatához, havi átlagban mindössze 2,31 alkalommal. Ebben a tekintetben a lengyel kártyások vezetnek, havi 5,45 készpénzfelvétellel.

A MasterCard kutatása arra a kérdésre is kereste a választ, hogy mi ösztönözhetné a magyar bankkártya-birtokosokat arra, gyakrabban használják kártyájukat az üzletek pénztárainál. A megkérdezettek 43 százaléka az elfogadóhelyek számának növelését fogadná szívesen, míg 34 százalékuk gyorsabb kártyaleolvasást, 33 százalékuk pedig fokozott kártyabiztonságot szeretne.

A kutatást
a MasterCard Europe megbízásából a GFK végezte MasterCard 2005 címmel a MasterCard Europe Közép-Kelet Európai régiójában, a felnőtt lakosság körében, Magyarországon kívül az alábbi hat ország részvételével: Oroszország, Lengyelország, Ukrajna, Horvátország, Cseh Köztársaság, Szlovákia.
A felmérés minden országban 1000 fős mintán alapul. Célja a fogyasztók szokásainak, viselkedésének teljes körű megismerése, illetve a bankkártyák és a motivációs faktorok általános viszonyainak feltárása volt.
A kutatás során primer (a megkérdezettek otthonában végzett négyszemközti interjúk), valamint szekunder eljárásokat egyaránt alkalmaztak, átfogó képet nyújtva a fogyasztó aspektusából a pénzügyi piacon bekövetkező eseményekről.

Véleményvezér

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.
Ömlik az uniós pénz Lengyelországba

Ömlik az uniós pénz Lengyelországba 

Húznak el tőlünk a lengyelek, de nagyon.
Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten

Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten 

Van-e még lejjebb, vagy már a gödör fenekén vagyunk?
Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt

Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt  

A miniszterelnök magára hagyta a magyar idős embereket.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo