Mit mutat a Malacpersely?

A fiatal felnőttek körében egyre népszerűek a rendszeres megtakarítási programok. Elsősorban olyanok érdeklődnek e lehetőségek iránt, akik nem rendelkeznek még felhalmozott tartalékkal, ám havonta félretéve összegyűjthetik azt a tőkét, amelyet később befektethetnek – derül ki a CIB Bank Malacpersely elemzéséből.

A pénzintézet azon ügyfelei körében végzett kutatást, akik a három éve a piacon lévő, kifejezetten a rendszeres, akár kisebb összegű megtakarítás iránt érdeklődőknek kifejlesztett Malacpersely megtakarítási számlával rendelkeznek.

Minden negyedik számlatulajdonos 27-35 év közötti

Az elemzés érdekessége, hogy a takarékoskodók 31 százaléka 35 évnél fiatalabb, közülük is kiemelkednek a fiatal felnőttek, azaz a 27-35 közötti korosztály, akik az összes számlatulajdonos 26 százalékát teszik ki. Ráadásul ez a csoport a havonta félretett összeg tekintetében is kiemelkedő: átlagosan 21 570 forintot tesznek félre egy hónapban.

Az adat annak fényében különösen figyelemreméltó, ha összevetjük az egyéb betéti termékek felhasználóival. Ez utóbbi esetben az 56-65 éves korosztály emelkedik ki 22 százalékkal, a 66 és 75 év közöttiek aránya pedig 19 százalék A fiatalabb korosztályoknál a betéteket tekintve alacsonyabb arányról lehet beszélni, hiszen az összes CIB Bankban elhelyezett forintbetét mindössze 11 százaléka kötődik a 30 körüli felnőttekhez.

Népszerűek a rendszeres megtakarítási programok
Malacpersely
A CIB Malacpersely módozatát már több mint 95 ezren használják, a számlákon 60,9 milliárd forint betét gyűlt össze. A CIB a jegybanki alapkamatnál magasabb kamatot fizet a számlán őrzött pénzre abban a hónapban, amikor az ügyfél legalább 10 ezer forintot tesz félre, ha ennél kisebb a megtakarítás, a kamat 2,5 százalék. Tavaly 85 400 ügyfél mintegy 57,1 milliárd forintot tett félre ebben a konstrukcióban.
Amennyiben ez a tendencia folytatódik, a CIB szakemberei szerint a mostani harmincasok megtakarításai segíthetnek abban, hogy növekvő pályára kerüljön a lakosság megtakarítási állománya.

Az elemzés arra is felhívta a figyelmet, hogy a konkrét célhoz kötött, hosszabb távú (sok esetben állami támogatással, adókedvezménnyel együtt járó) megtakarítási formák mellett (gondolva itt egyebek mellett a lakástakarék-pénztárra, önkéntes nyugdíjpénztárra) az utóbbi időben egyre nagyobb az érdeklődés a célhoz nem kötött programok iránt is. Az elmúlt években a CIB mellett számos nagy lakossági bázissal rendelkező pénzintézet indított rendszeres megtakarítási programot.

Hol adnak a legtöbbet a megtakarításokért?
Erős verseny folyik a betéti piacon a bankok és az állam között. Lejárat előtti pénzhez jutás, vagy legalább hároméves megtakarítási szándék esetén kedvezőbb megtakarítási lehetőséget nyújt az állampapír a bankbetétnél, rövidebb időtávokon – főleg friss forrás bevonásánál – túlnyomórészt a banki lekötés számít racionálisan jobb döntésnek – derül ki a Bankmonitor.hu elemzéséből.
 

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo