Mit mutat a Malacpersely?

A fiatal felnőttek körében egyre népszerűek a rendszeres megtakarítási programok. Elsősorban olyanok érdeklődnek e lehetőségek iránt, akik nem rendelkeznek még felhalmozott tartalékkal, ám havonta félretéve összegyűjthetik azt a tőkét, amelyet később befektethetnek – derül ki a CIB Bank Malacpersely elemzéséből.

A pénzintézet azon ügyfelei körében végzett kutatást, akik a három éve a piacon lévő, kifejezetten a rendszeres, akár kisebb összegű megtakarítás iránt érdeklődőknek kifejlesztett Malacpersely megtakarítási számlával rendelkeznek.

Minden negyedik számlatulajdonos 27-35 év közötti

Az elemzés érdekessége, hogy a takarékoskodók 31 százaléka 35 évnél fiatalabb, közülük is kiemelkednek a fiatal felnőttek, azaz a 27-35 közötti korosztály, akik az összes számlatulajdonos 26 százalékát teszik ki. Ráadásul ez a csoport a havonta félretett összeg tekintetében is kiemelkedő: átlagosan 21 570 forintot tesznek félre egy hónapban.

Az adat annak fényében különösen figyelemreméltó, ha összevetjük az egyéb betéti termékek felhasználóival. Ez utóbbi esetben az 56-65 éves korosztály emelkedik ki 22 százalékkal, a 66 és 75 év közöttiek aránya pedig 19 százalék A fiatalabb korosztályoknál a betéteket tekintve alacsonyabb arányról lehet beszélni, hiszen az összes CIB Bankban elhelyezett forintbetét mindössze 11 százaléka kötődik a 30 körüli felnőttekhez.

Népszerűek a rendszeres megtakarítási programok
Malacpersely
A CIB Malacpersely módozatát már több mint 95 ezren használják, a számlákon 60,9 milliárd forint betét gyűlt össze. A CIB a jegybanki alapkamatnál magasabb kamatot fizet a számlán őrzött pénzre abban a hónapban, amikor az ügyfél legalább 10 ezer forintot tesz félre, ha ennél kisebb a megtakarítás, a kamat 2,5 százalék. Tavaly 85 400 ügyfél mintegy 57,1 milliárd forintot tett félre ebben a konstrukcióban.
Amennyiben ez a tendencia folytatódik, a CIB szakemberei szerint a mostani harmincasok megtakarításai segíthetnek abban, hogy növekvő pályára kerüljön a lakosság megtakarítási állománya.

Az elemzés arra is felhívta a figyelmet, hogy a konkrét célhoz kötött, hosszabb távú (sok esetben állami támogatással, adókedvezménnyel együtt járó) megtakarítási formák mellett (gondolva itt egyebek mellett a lakástakarék-pénztárra, önkéntes nyugdíjpénztárra) az utóbbi időben egyre nagyobb az érdeklődés a célhoz nem kötött programok iránt is. Az elmúlt években a CIB mellett számos nagy lakossági bázissal rendelkező pénzintézet indított rendszeres megtakarítási programot.

Hol adnak a legtöbbet a megtakarításokért?
Erős verseny folyik a betéti piacon a bankok és az állam között. Lejárat előtti pénzhez jutás, vagy legalább hároméves megtakarítási szándék esetén kedvezőbb megtakarítási lehetőséget nyújt az állampapír a bankbetétnél, rövidebb időtávokon – főleg friss forrás bevonásánál – túlnyomórészt a banki lekötés számít racionálisan jobb döntésnek – derül ki a Bankmonitor.hu elemzéséből.
 

Véleményvezér

Magyar Péter felajánlotta az összes jobboldali médiának, hogy szívesen ad nekik interjút

Magyar Péter felajánlotta az összes jobboldali médiának, hogy szívesen ad nekik interjút 

Köszörüljük ki a csorbát üzeni Magyar Péter azoknak, akik eddig azért bírálták, mert baloldali médiumoknál beszélt.
Rekordot döntött a lengyel valuta ára a magyarral szemben

Rekordot döntött a lengyel valuta ára a magyarral szemben 

90 forint felett egy zloty ára.
Orvos híján a polgármester költözött az uniós pénzből felújított szolgálati lakásba

Orvos híján a polgármester költözött az uniós pénzből felújított szolgálati lakásba 

Nem is tudni melyik a nagyobb baj, hogy nincs orvos, vagy, hogy illetéktelenül lakik a polgármester a szolgálati lakásban.
Kitört a botrány, átverte a kormány a méhészeket

Kitört a botrány, átverte a kormány a méhészeket 

Lóg az orruk az átvert méhészeknek.
A világ fejlettebb része nem az atomenergia felé tart

A világ fejlettebb része nem az atomenergia felé tart 

Megújulótermelésben a sor végén kullogunk.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo