Rendszeres megtakarítási programok cikkek


Egyre menőbb a lakástakarék

Egyre menőbb a lakástakarék 

Mintegy félmillió, fiatalokból vagy középkorúakból álló háztartás van ma Magyarországon, amely legalább egy lakásszámla nyitását tervezi. A szerződéskötést tervezők meglévő megtakarításaikon felül havonta átlagosan 11 700 forintot tennének félre lakáscéljaik megvalósítására.
Az adótervezők kedvence maradhat a TBSZ

Az adótervezők kedvence maradhat a TBSZ 

Az év eleji szigorítás ellenére is hatékony szja-optimalizálási eszköz maradt a Tartós Befektetési Számla (TBSZ). A jövő januártól belépő számlahordozhatóság – és az ebből adódó szolgáltatói verseny – még tovább növelheti a TBSZ népszerűségét.
Mit mutat a Malacpersely?

Mit mutat a Malacpersely? 

A fiatal felnőttek körében egyre népszerűek a rendszeres megtakarítási programok. Elsősorban olyanok érdeklődnek e lehetőségek iránt, akik nem rendelkeznek még felhalmozott tartalékkal, ám havonta félretéve összegyűjthetik azt a tőkét, amelyet később befektethetnek – derül ki a CIB Bank Malacpersely elemzéséből.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére

Költségkímélés

Jövőre újra drágulhatnak a bankszámlák

Jövőre újra drágulhatnak a bankszámlák 

Ugyan a bankok önkéntes moratóriuma 2026 júniusáig befagyasztotta a lakossági számlák díjait, a jövő év második felében várhatóan 4,6 százalékos emelés jöhet.

Pénzszerzés

Nyugdíjcsapda: a jövedelem fele elvész

Nyugdíjcsapda: a jövedelem fele elvész 

Jelentős különbség van az aktív korban elérhető keresetek és az öregségi nyugdíjak között.

Adózás

Jön a dupla családi adókedvezmény

Jön a dupla családi adókedvezmény 

A 2025 év eleji összeghez képest jövőre megduplázódik a családi kedvezményként igénybe vehető összeg.

Jogi kisokos

Halasztott fizetés? Szigorúbb szabályok jönnek

Halasztott fizetés? Szigorúbb szabályok jönnek  

Nem tűnik el a halasztott fizetés, csak szabályozottabb lesz.

Gazdaság

Történelmi mélyponton a német borpiac

Történelmi mélyponton a német borpiac  

A bortermelők évtizedek óta a legsúlyosabb válsággal néznek szembe.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo