A KPMG 83 szervezet megkérdezésével készítette el felmérését, amelyből kiderül: bár a megkérdezett vállalatok csaknem 70 százalékánál készült olyan elemzés, mely felméri egy-egy váratlan esemény vagy incidens üzleti hatását, de ezekben sokan több tényezőt nem vettek figyelembe. Napi több tízmillió forintos kárt is okozhat egy-egy cégnek, ha például egy-egy telekommunikációs vagy informatikai hiba, vagy épp közlekedési sztrájk esetére nem rendelkezik megfelelő üzletfolytonosság-menedzsment (BCM) tervekkel - hívja fel a figyelmet a KPMG. (A kkv szektort az átlagnál jobban megviselte a válság, hiszen már korábban is az alultőkésítettség volt a jellemző.)
Az üzletihatás-elemzéseket elkészítő vállalatok 62 százaléka az elemzés során nem vette figyelembe, hogy üzleti folyamatai egymástól függenek, ez pedig azt a veszélyt rejti magában, hogy nem fektetnek hangsúlyt egy másodrangúnak gondolt folyamat vagy funkció folytonosságának biztosítására, és így az erre támaszkodó kritikus folyamataik folytonossága sem garantálható - világítja meg a KPMG a felmérés eredményei alapján.
A cég a közleményben hozzáfűzi: a válaszadók 40 százaléka nem határozta meg azt sem, mekkora hatással van az üzletmenetre a nem megfelelő működés. "Különösen meglepő volt azzal szembesülni, hogy bár az üzletihatás-elemzést készítők túlnyomó többsége meghatározta, hogy a kritikusnak ítélt erőforrásaikat mennyi ideig tudják nélkülözni, a válaszadók óriási hányada, 70 százaléka esetében azonban az IT-részleg jelenleg nem garantálja ezeket az erőforrás-helyreállítási időket" - idézi a közlemény Molnár Istvánt, a KPMG üzletfolytonosság-tervezési szolgáltatásokért felelős vezetőjét. Pozitívumként értékelhető ugyanakkor, hogy a válaszadók jellemzően 1-3 évente frissítik az üzletihatás-elemzést - áll a közleményben.