Macerás és bonyolult- ezekkel a szavakkal jellemezték a deviza alapú befektetési alapokat a Fidelity kérdőívének kitöltői, akik főleg devizaváltás költségei miatt ódzkodnak a nem forintos lehetőségektől, nem kevesen még kockázatosnak is tartják azokat. A befektetőknek csupán harmada tart vegyesen forint és deviza alapú termékeket, és csak pár százalékuk tartja kizárólag külföldi pénznemben a befektetéseit. „Már négy alapunkat is forintosítottuk, hogy a hazai befektetők komfortosabban érezzék magukat” – mondta el Al-Hilal István, a Fidelity hazai értékesítési vezetője – „Egy kellően körültekintően összeállított portfólióban helye van a devizás termékeknek is és a legtöbb szolgáltatónál könnyen lebonyolíthatóak a devizás alap tranzakciók.”
A befektetők több mint 60%-a gondolja úgy, hogy biztosan vannak a piacon jobb lehetőségek annál, mint amit ő vásárolt, de egy másik 30% sem teljesen biztos a döntésében. A szakértők szerint nem árt időnként újra körülnézni a piacon, hiszen sok olyan külföldi termék érkezik hazánkba is, amelyet korábban csak privátbankárok használtak itthon, de ezek ma már a kisebb összegeket befektetők számára is elérhetőek. A Magyarországon bárki számára elérhető alapok száma lassan közelíti az 1000-t, ugyanakkor ezzel csak a válaszadók alig több mint harmada van tisztában. A megkérdezettek közül 33 százalék csak 1-2 alapot tart, a szakértő szerint amennyiben csak ennyi alappal diverzifikálunk, érdemes olyat választani, amely alap több lábon áll, és akár könnyen változtathat a kitettségein, mint például a rugalmas multi-asset alapok.
A befektetők harmada a tanácsadója javaslatait követve választ alapot, de egy jó cikk vagy elemezés hatására is jobban vásárolnak termékeket, a válaszadók 60 %-a pedig az interneten keres információt. A megkérdezettek elsősorban online vásárolnak, és leginkább a diverzifikáltság miatt választják a befektetés ezen formáját. Érdekes tény, hogy közel 40 % azért dönt az alapok mellett, hogy könnyebben élhessen a globális piacok adta lehetőségekkel, másik 15 % pedig azért, mert az egzotikusabb termékeket keresi.