Klímaharc: ösztönzést kapnak a vállalatok

Egy új módszer segítségével a cégek úgy csökkenthetik a széndioxid-kibocsátásukat, hogy közben fenntartják üzleti növekedésüket.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A British Telecommunications plc (BT) új modellt mutatott be a széndioxid-kibocsátás mérésére és nyomon követésére. A modell a cég szerint fontos lépés a széndioxid-kibocsátás világszerte egységes mérésének megvalósítása felé.

Jonathon Porritt, a fenntartható fejlődést népszerűsítő angol szervezet, a Forum for the Future alapító igazgatója és a BT tanácsadó testületének elnöke szerint: "A módszer áttörést jelent az emissziócsökkentési célok meghatározása terén. Ha minden vállalat így határozná meg céljait, sokkal közelebb lennénk a klímaváltozás problémájának megoldásához."

Az új modellt Dr. Chris Tuppen, a BT fenntartható fejlődésért felelős igazgatója dolgozta ki. Szerinte "elkerülhetetlen, hogy minél előbb stabilizáljuk a klímánkat. A BT-nél tisztában vagyunk vele, hogy a fenntartható növekedés a mi felelősségünk. A Climate Stabilisation Intensity (CSI, klímastabilizációs intenzitási modell) célértéke összekapcsolja a BT széndioxid-kibocsátását és pénzügyi teljesítményét, így a két tényező kölcsönös függésbe kerül egymástól. Új eszközünkkel a cégek a világon mindenütt szervezetükbe ágyazhatják a fenntarthatóságot, és értékes segítséget kaphatnak a változtatáshoz." (Törökország úgy döntött, ratifikálja az üvegházhatást okozó gázok kibocsátásának csökkentéséről intézkedő Kiotói Jegyzőkönyvet.)

A profit megmarad

A világ széndioxid-kibocsátásának túlnyomó része vállalati tevékenységből származik, de egészen mostanáig nem volt egyértelmű, milyen célok teljesítésével járulhatnak hozzá az egyes cégek a globális kihívás kezeléséhez.

A BT szerint erre a problémára reagál a CSI-modell. A CSI kapcsolatot teremt a vállalatok pénzügyi, környezeti teljesítménye és a szükséges kibocsátás-csökkentés között, és teljes mértékben összhangban áll a Stern-jelentésben és az ENSZ Éghajlatváltozási Kormányközi Testülete által kiadott jelentésekben megfogalmazott globális emissziócsökkentési prioritásokkal. A modell előnye, hogy annak segítségével a vállalatok üzleti növekedésüket fenntartva tudják teljesíteni a globális széndioxid-kibocsátás csökkentésének szigorú céljait. Ez a BT reményei szerint a többi nagyvállalatot is lépésre ösztönözheti. (Csekély mértékben, 0,7 százalékkal nőtt a légszennyező széndioxid-kibocsátás tavaly az Európai Unióban az úgynevezett kibocsátás-kereskedelmi rendszerben részt vevő vállalatok körében.)

80 százalékos kibocsátás-csökkentés

A BT energiahatékonysági intézkedések bevezetésével, megújuló forrásból történő helyszíni energiatermelés segítségével, valamint alacsony széntartalmú energiaforrások bevonásával készült elektromos áram vásárlásával kívánja teljesíteni a 80 százalékos csökkentési célt.

Azt is elhatározták, hogy 2016-ig egyesült királyságbeli energiaszükségletének 25 százalékát szélturbinák segítségével, saját maga állítja elő.

A CSI célértékének segítségével a társaság nemzetközi ütemtervet dolgozhat ki az előirányzott csökkentés elérésére. 1996 és 2008 között a BT 60 százalékkal mérsékelte emisszióját az Egyesült Királyságban. (Magyarország számára a kiotói jegyzőkönyvben megfogalmazott kibocsátáscsökkentési kötelezettségek könnyen teljesíthetők.)

A BT-ről:
A British Telecommunications plc (BT) a világ egyik legnagyobb kommunikációs szolgáltatója és megoldásszállítója, mely több mint 170 országban szolgálja ügyfeleit. Elsődleges tevékenységei közé tartoznak: globális hálózati IT-szolgáltatások, helyi, belföldi és nemzetközi távközlési szolgáltatások otthoni, irodai, illetve mobil használatra, értéknövelt szélessávú és egyéb internet alapú, valamint konvergáló helyhezkötött és mobil termékek és szolgáltatások.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo