Így lehet rávenni a dolgozókat zöld megoldások használatára

A fenntartható működés megvalósítása már szinte alapelvárás a vállalatok irányába. Csakhogy nem könnyű feladat elérni, hogy a dolgozók is elköteleződjenek a cég által meghatározott ESG célok iránt. A K&H szerint a kulcs három dologban rejlik: organikus bevonás, közös megvalósítás és rendszeres visszacsatolás.

Az ESG (környezetvédelmi, társadalmi és vállalatirányítási) alapelvek érvényesítése ma már lassan alapelvárás a vállalatokkal szemben, hiszen a természeti és társadalmi környezetére figyelő cégeket a fogyasztók, a befektetők és a munkavállalók is előnyben részesítik. A törekvéseket ugyanakkor nem elég írásban lefektetni, hiszen minden intézkedés csak annyit ér, amennyi abból a gyakorlatban meg is valósul. De milyen eszközei vannak egy HR-esnek arra, hogy a fenntarthatósági irányelvek ténylegesen beépüljenek a munkatársak mindennapjaiba? 

Hinta az irodába? Miért is ne! (Forrás: K&H)
Hinta az irodába? Miért is ne! (Forrás: K&H)

Organikus bevonás

„Ahogy az a fogyasztói döntéseknél már megszokott, a dolgozók körében is mérjük fel, hogy mivel lehet őket motiválni, milyen utazási, munkavégzési, közösségi, szabadidős szokásokkal bírnak. Ezekre építve tud ugyanis a cég olyan fenntarthatósági intézkedéseket hozni, amelyek organikusan beépülnek a dolgozók hétköznapjaiba, ezért rendszeresen és hatékonyan tudják alkalmazni majd a kollégák, és teher helyett lehetőségként élhetik meg” – hangsúlyozta Medvey Leila, a K&H HR igazgatója.

Így például arra alapozva döntsük el a cég által támogatott közösségi és alternatív közlekedési eszközöket, hogy pontosan tudjuk, hányan, milyen rendszerességgel, milyen távon, milyen okból használják a jelenlegi utazási formát.

Közös megvalósítás

Ha felmértük a munkatársak elvárásait, szokásait, akkor ezekhez igazodóan alakítsunk ki akár több zöld alternatívát, hogy mindenkinek lehetősége legyen tenni a fenntarthatóbb jövőnkért.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo