A 30 millió euró beruházással elkészült gyár december végétől szállít zöldüzemanyag-komponenst a Mol százhalombattai finomítójába, ahonnan a bekeverést követően már januártól minden benzinkútnál környezetbarát komponens tartalmú gázolaj tankolható.
A komáromi beruházást a 4,5 millió euró alaptőkével megalapított Rossi Biofuel Zrt. végezte, amely 75 százalékban osztrák, 25 százalékban pedig Mol tulajdon. Az összesen 150 ezer tonna névleges kapacitású üzem a tervek szerint öt éven keresztül évi 120 ezer tonnát a Molnak szállít, a fennmaradó részt pedig az európai piacokon értékesíti. (Az Európai Bizottság elismerte, hogy újra kell gondolni az EU bioüzemanyagokkal kapcsolatos terveit, miután azok környezeti károkat és szociális problémákat okozhatnak.)
200 tonna széndioxidot spórolunk
A gyár repce, napraforgó és használt sütőolaj alapanyagokat használ fel a biokomponens előállításához. A termelés során melléktermékként keletkező glicerin hasznosításáról energetikai, gyógyszer- vagy más ipari felhasználással gondoskodnak. A gyáregység 40 embernek ad munkát.
A Mol-csoport teljes igénye biodízel komponensből az évi 200 ezer tonnát is meghaladja. Az olajtársaságnak ezért ellátás-biztonsági megfontolásokból fontos a közös vállalat sikere. A komáromi üzemben gyártott biodízelen kívül a Mol a piaci igényektől és kínálattól függően más forrásokból is vásárol biokomponenst.
A Mol szerint az idén a magyar autósok a biokompones révén a gázolaj minőségének változatlan szinten tartása mellett 200 ezer tonnánál nagyobb széndioxid-kibocsátás megtakarítást érnek el. (Egymás "tényeit" cáfolják a bioüzemanyagok mellett és ellen felszólalók; végleges döntés még nincs az ügyben. A támogatók szerint megfelelő szabályozással elkerülhetőek a félelmek, az ellenzők viszont állítják: a másik oldal csak a zsebére gondol.)