Autók helyett a buszközlekedést fejlesztené az EU

2030-tól az új személygépkocsik és könnyű haszongépjárművek átlagos szén-dioxid-kibocsátásának 30 százalékkal kell alacsonyabbnak lennie a 2021-es szinthez képest, döntött az Európai Bizottság. Az Unió egyúttal szorgalmazza a távolsági buszjáratok egész Európát átszelő hálózatának fejlesztését.

Az alacsony szennyezőanyag kibocsátású, illetve kibocsátásmentes járművek használatára való gyorsabb átállás elősegítésére a Bizottság új, uniós szintű célértékekre tett javaslatot az új személygépkocsik és könnyű haszongépjárművek átlagos szén-dioxid-kibocsátására vonatkozóan, amelyeket 2025-től, illetve 2030-tól kell majd alkalmazni.

Ez határozott lépést jelent a Párizsi Megállapodás keretében 2030-ig megvalósítandó uniós kötelezettségvállalás teljesítése, azaz az uniós szén-dioxid-kibocsátás 40%-kal való csökkentése felé. A Bonnban tartott nemzetközi éghajlatváltozási konferenciával egy időben bemutatott bizottsági javaslatok révén az EU példát kíván állítani a nemzetközi közösség elé.

Kép: Pixabay

Az EU világpiaci részesedésének megőrzése, valamint az átállás felgyorsítása érdekében kidolgozott javaslatok ambiciózus, reális és végrehajtható szabályokat fektetnek le, így hozzájárulnak az egyenlő versenyfeltételek megteremtéséhez az európai ipar szereplői számára. A csomag emellett ösztönzi az innovációt az új technológiák és üzleti modellek terén, valamint a hatékonyság növelését az áruszállítás valamennyi módjánál. A mielőbbi megvalósulás érdekében a javaslatokat célzott pénzügyi eszközök is támogatják.

A Bizottság egyúttal javaslatot terjesztett elő a buszos személyszállítási szolgáltatásokra vonatkozóan is. Az irányelv ösztönözni fogja a távolsági buszjáratok egész Európát átszelő hálózatának fejlesztését. Ezzel alternatívát kínál a személygépkocsival szemben, és hozzá fog járulni a légszennyezés és a közúti torlódások csökkentéséhez. Fontos szempont, hogy különösen az alacsony jövedelmű polgárok több jobb minőségű és megfizethetőbb utazási lehetőség közül válogathassanak. (EU)

Közük nincs a valódi fogyasztáshoz az autógyári adatoknak
Az Európában készülő autók átlagfogyasztása 42 százalékkal magasabb a gyárak által megadottnál, jelentette egy nemzetközi kutatóközpont. A független szakembereket tömörítő Tanács azon szervezetek egyike volt, amelyek két éve feltárták a Volkswagen konszern amerikai, máig hullámzó dízel-botrányát.

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo