Autók helyett a buszközlekedést fejlesztené az EU

2030-tól az új személygépkocsik és könnyű haszongépjárművek átlagos szén-dioxid-kibocsátásának 30 százalékkal kell alacsonyabbnak lennie a 2021-es szinthez képest, döntött az Európai Bizottság. Az Unió egyúttal szorgalmazza a távolsági buszjáratok egész Európát átszelő hálózatának fejlesztését.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Az alacsony szennyezőanyag kibocsátású, illetve kibocsátásmentes járművek használatára való gyorsabb átállás elősegítésére a Bizottság új, uniós szintű célértékekre tett javaslatot az új személygépkocsik és könnyű haszongépjárművek átlagos szén-dioxid-kibocsátására vonatkozóan, amelyeket 2025-től, illetve 2030-tól kell majd alkalmazni.

Ez határozott lépést jelent a Párizsi Megállapodás keretében 2030-ig megvalósítandó uniós kötelezettségvállalás teljesítése, azaz az uniós szén-dioxid-kibocsátás 40%-kal való csökkentése felé. A Bonnban tartott nemzetközi éghajlatváltozási konferenciával egy időben bemutatott bizottsági javaslatok révén az EU példát kíván állítani a nemzetközi közösség elé.

Kép: Pixabay

Az EU világpiaci részesedésének megőrzése, valamint az átállás felgyorsítása érdekében kidolgozott javaslatok ambiciózus, reális és végrehajtható szabályokat fektetnek le, így hozzájárulnak az egyenlő versenyfeltételek megteremtéséhez az európai ipar szereplői számára. A csomag emellett ösztönzi az innovációt az új technológiák és üzleti modellek terén, valamint a hatékonyság növelését az áruszállítás valamennyi módjánál. A mielőbbi megvalósulás érdekében a javaslatokat célzott pénzügyi eszközök is támogatják.

A Bizottság egyúttal javaslatot terjesztett elő a buszos személyszállítási szolgáltatásokra vonatkozóan is. Az irányelv ösztönözni fogja a távolsági buszjáratok egész Európát átszelő hálózatának fejlesztését. Ezzel alternatívát kínál a személygépkocsival szemben, és hozzá fog járulni a légszennyezés és a közúti torlódások csökkentéséhez. Fontos szempont, hogy különösen az alacsony jövedelmű polgárok több jobb minőségű és megfizethetőbb utazási lehetőség közül válogathassanak. (EU)

Közük nincs a valódi fogyasztáshoz az autógyári adatoknak
Az Európában készülő autók átlagfogyasztása 42 százalékkal magasabb a gyárak által megadottnál, jelentette egy nemzetközi kutatóközpont. A független szakembereket tömörítő Tanács azon szervezetek egyike volt, amelyek két éve feltárták a Volkswagen konszern amerikai, máig hullámzó dízel-botrányát.

Véleményvezér

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo