Autók helyett a buszközlekedést fejlesztené az EU

2030-tól az új személygépkocsik és könnyű haszongépjárművek átlagos szén-dioxid-kibocsátásának 30 százalékkal kell alacsonyabbnak lennie a 2021-es szinthez képest, döntött az Európai Bizottság. Az Unió egyúttal szorgalmazza a távolsági buszjáratok egész Európát átszelő hálózatának fejlesztését.

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

Az alacsony szennyezőanyag kibocsátású, illetve kibocsátásmentes járművek használatára való gyorsabb átállás elősegítésére a Bizottság új, uniós szintű célértékekre tett javaslatot az új személygépkocsik és könnyű haszongépjárművek átlagos szén-dioxid-kibocsátására vonatkozóan, amelyeket 2025-től, illetve 2030-tól kell majd alkalmazni.

Ez határozott lépést jelent a Párizsi Megállapodás keretében 2030-ig megvalósítandó uniós kötelezettségvállalás teljesítése, azaz az uniós szén-dioxid-kibocsátás 40%-kal való csökkentése felé. A Bonnban tartott nemzetközi éghajlatváltozási konferenciával egy időben bemutatott bizottsági javaslatok révén az EU példát kíván állítani a nemzetközi közösség elé.

Kép: Pixabay

Az EU világpiaci részesedésének megőrzése, valamint az átállás felgyorsítása érdekében kidolgozott javaslatok ambiciózus, reális és végrehajtható szabályokat fektetnek le, így hozzájárulnak az egyenlő versenyfeltételek megteremtéséhez az európai ipar szereplői számára. A csomag emellett ösztönzi az innovációt az új technológiák és üzleti modellek terén, valamint a hatékonyság növelését az áruszállítás valamennyi módjánál. A mielőbbi megvalósulás érdekében a javaslatokat célzott pénzügyi eszközök is támogatják.

A Bizottság egyúttal javaslatot terjesztett elő a buszos személyszállítási szolgáltatásokra vonatkozóan is. Az irányelv ösztönözni fogja a távolsági buszjáratok egész Európát átszelő hálózatának fejlesztését. Ezzel alternatívát kínál a személygépkocsival szemben, és hozzá fog járulni a légszennyezés és a közúti torlódások csökkentéséhez. Fontos szempont, hogy különösen az alacsony jövedelmű polgárok több jobb minőségű és megfizethetőbb utazási lehetőség közül válogathassanak. (EU)

Közük nincs a valódi fogyasztáshoz az autógyári adatoknak
Az Európában készülő autók átlagfogyasztása 42 százalékkal magasabb a gyárak által megadottnál, jelentette egy nemzetközi kutatóközpont. A független szakembereket tömörítő Tanács azon szervezetek egyike volt, amelyek két éve feltárták a Volkswagen konszern amerikai, máig hullámzó dízel-botrányát.

Véleményvezér

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.
Fülön csapták Orbán Viktor barátját

Fülön csapták Orbán Viktor barátját 

Az ellenzék ezúttal ártatlan.
Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában

Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában 

Az ukránok állnak győzelemre, legalábbis Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo