Miután 2015-ben a kaliforniai képviselőtestületen nem ment keresztül az a javaslat, hogy 2030-ra 50 százalékkal csökkentsék a tagállamban a fosszilis üzemanyag-fogyasztást, a Sacramentóban ülésező kaliforniai törvényhozók idén megszavazták, hogy a 10 éve életbe lépett klímavédelmi törvény viszont érvényben maradjon. Ezzel Kalifornia megőrizte vezető pozícióját az emissziócsökkentésre koncentráló klímapolitikában. A törvény értelmében Kalifornia az 1990-es bázisév kibocsátásához képest 40 százalékkal csökkenti üvegházgáz emisszióját 2030-ra. Habár Brown már aláírt egy kormányzói határozatot erről, a törvény meghosszabbítása megerősíti azt.
A törvény elsősorban a széntüzelésű erőművekből és a gépjárművekből eredő légszennyezést célozza meg, ezeket kívánja csökkenteni. A gazdaság dekarbonizációja azonban egyáltalán nem egyszerű manőver. Kalifornia persze kedvező helyzetben van, mert több itt az évi napsütéses napok száma, mint az ország más tájain, ezért a napenergia nagyobb mértékben tudja kiváltani a fosszilis energiatermelést, mint másutt.. A Los Angeles-i repülőtér melletti erőmű, az El Segundo Energy Center, mely az NRG energiacég tulajdonában van és 450 000 háztartást képes ellátni, például nem is működik a napfényes napokon.
Kalifornia 2006-ban fogadta el a klímatörvényt, mely úgy rendelkezett, hogy 2020-ra tűzte ki az 1990-es évhez mért emissziócsökkentést. Az akkori kormányzó, Arnold Schwarzenegger karolta fel a klímavédelem ügyét és mandátuma egyik fő küldetésének tette meg, hogy a klímatörvény életbe lépjen. A törvényt egyébként a Los Angeles-i demokrata párti képviselő, Fran Pavley szövegezte meg 2006-ban.
A klímatörvény mellett a demokrata többségű kaliforniai képviselőház most elfogadott egy másik jogszabályt is, mely nagyobb kontrolt ad a képviselőtestületnek az Air Resources Board felett, mely az a hatóság, ami ügyel az emissziócsökkentés végrehajtására. A törvény egyúttal pénzbeli támogatást is nyújt azoknak a közösségeknek, ahol a legerősebb a városi szmog, mert az előző körben az volt sok település panasza, hogy a Kalifornia emissziós kvótakereskedelmi rendszeréből származó pénzek elosztásánál nem rúghattak labdába a szigorú előírások miatt.
A gazdaság zöldítése a kellő mértékben haladt az elmúlt 10 évben, s elemzők szerint Kalifornia jó úton halad, hogy a kitűzött emissziócsökkentést 4 éven belül el is érje. Az USA egésze azonban elmaradt a dekarbonizáció remélt ütemétől. Egyes tagállamok viszont feljebb vitték a lécet: New York állam nemrég 50 százalékos emissziócsökkentési célt fogadott el az erőművekre vonatkozóan, Colorado állam kormányzója, John Hickenlooper pedig kormányzói határozatot fogalmazott meg, mely 35 százalékban állapítja meg a kibocsátáscsökkentést 2030-ig a 2012-es szinthez képest.