Gyakorlatban a rendszer használata azt jelenti, hogy az Ügyfélkapun keresztüli bejelentkezés és azonosítás után az ügyfél vagy meghatalmazottja (ez leginkább falugazdászt, illetve kamarai vagy egyéb tanácsadót jelent) előhívhatja a megelőző évi adatait tartalmazó támogatási kérelmét, amit a kitöltő program segítségével aktualizálhat. Ezt követően a kitöltött kérelmet elektronikus úton be is nyújthatja.
2008-ban a gazdálkodók 95 százaléka (183.764 fő) elektronikus úton adta be az idei területalapú kérelmét (összesen 5.000.685 hektárra) és regisztrálta magát. Egy tavaly végzett felmérés szerint a gazdálkodók kevesebb, mint feléről lehet elmondani, hogy számítógépet használnának (43%).
Az idei évtől a már említett meghatalmazást is be lehet elektronikusan nyújtani: az ügysegédet megkereső gazdálkodó (saját jelszavával) felkérheti Ügyfélkapu-hozzáféréssel rendelkező falugazdászát vagy tanácsadóját az intézkedésre, első lépésként tehát a meghatalmazást küldik el, majd ezután sor kerülhet a valódi ügyintézésre. 2009-től az ügyféladatok módosítására, az egységes kérelemhez kapcsolódó adatváltozások benyújtására is elektronikus úton lesz lehetőség. A kérelmek benyújtási határideje az MVH honlapján illetve az E-kérelem portálon 2009. május 15., olvasható az infinit.hu oldalon.