Ingyen autó kell, hiszek a mesékben!

Becsődölni látszik az IL Ferro autóshirdető cég, miután a társaság telefonon nem elérhető, a honlapján pedig azt közölte, hogy a - két hónapos egyébként szerződésben rögzített kifizetések felfüggesztése utánra ígért - júniusi szemlét is elhalasztja.

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Index értesülései szerint a cég telephelyén senki sincs, mobil-, és vezetékes telefonjaikat nem veszik fel, így azok, akik arra várnak, hogy jellemzően hitelből vásárolt autóikon elhelyezett hirdetések után a cég fizet, csalódniuk kell.

A cég képviselői korábban többször is visszautasították, hogy piramisjátékot valósítanak meg, és arról panaszkodtak, hogy hirdetőiket elbizonytalanítják a sajtóban megjelent híresztelések a társaság fizetésképtelen-közeli helyzetéről. (Az IL Ferro körüli hírek kapcsán másik, autós hirdetésekkel foglalkozó cég sietve bejelentette, hogy szemben az Il Ferróval, ők biztos bevétellel működnek - mára azonban ők is felfüggesztették a kifizetéseket...)

A terv pedig olyan egyszerű lehetett: hirdesd az "ingyen autót", majd amikor akkor egyre többen jelentkeznek és befizetik a 180 000 - 300 000 forintos regisztrációs díjat, ad el olcsón a hirdetési felületeket és az első biztos bevételek mellett bővítsd az ügyfélkört.

A klasszikus piramisjáték arról szól, hogy valós tevékenység nélkül az új belépők befizetéseiből lehet finanszírozni a kifizetéseket. Így működött a fél Romániát megkárosító Caritas, vagy az "leghíresebb" albán piramisjáték, amely albánok százezrei meentek tönkre. Az IL Ferro tagadta, hogy hasonlóan működne, és szerződésekkel bizonyította, hogy rendelkezik más bevétellel is, mint a regisztrációs díjakból befolyó összeg.

Jellemzően szegény országok szegény emberei sétálnak bele gyanútlanul a szerződésekbe, hiszen olyan könnyű elhinni, hogy némi pénz befizetése után mást sem kell tenniük, mint használniuk autójukat. Ha láttuk a felmatricázott járműveket, két dolog bizonyára mindenkinek feltűnt: jellemzően új, kiskategóriás autók voltak és nem túl nagy cégek emblémái virítottak rajtuk: magazinoké, diplomáciai témákkal foglalkozó újságé, vagy éppen autós versenyt szervező cégé. Arra valószínűleg nem gondoltak vagy nem akartak gondolni a szerződött autósok, hogy vajon tényleg megér egy kisebb cégnek havonta több tízezer forintot kifizetni az autójukon lévő hirdetésekért. Miért is gondolták volna, hiszen az elején rendesen fizették nekik a hirdetés bérleti díját...

Az ötlet lehetséges, hogy megélt volna a piacon, ha a reklámpiac szereplői és a nagy hirdetők meg lettek volna győzve arról, hogy például 2000 autón elhelyezett hirdetéseik egy hónapban megér nekik 80-100 millió forintot. Az autós hirdetések nem jutottak el erre a szintre, a regisztrációs díjból befolyt pénz pedig elfogyott.

Most már csak arra lennénk kíváncsiak, hogy még mivel lehet rászedni hónapról-hónapra a társadalom (még mindig hiszékeny és) fizetni hajlandó tagjait.

Véleményvezér

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten 

Kitoloncolják őket, ha mégis jönnének.
Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre

Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre 

Szijjártó Péter szerint szabad a szerelem Magyarországon.
Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda

Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda 

Pokorni Zoltán annak idején kéz levágást ígért azoknak, akik lopnak.
Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással

Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással 

Orosz-magyar közös titkosszolgálati akció?
A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat 

Gyanús körülmények a kárpátaljai templom felgyújtási kísérlete körül.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo