A milliárdokról persze hallgatnak

A Magyar Televízió "újabb eredményes évről" számolt be annak kapcsán, hogy a korábban adósságspirálban úszó köztévé 2006-ban 4 milliárd forintos mérleg szerinti erdméynről számolt be. Örülhetünk a számoknak, bár valami fontos a mai hírből hiányzott: a költségvetés (az adófizetők) sokéves milliárdos juttatásai.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Konszolidált gazdálkodás a vezető közszolgálati televízióban

Immár második évét, 2005 után a 2006-osat is nyereséggel zárta a Magyar Televízió, amelynek nincs adóssága, saját tőkéje pedig többszörösen meghaladja jegyzett tőkéjét.

A Magyar Televízió Közalapítvány kuratóriumi elnöksége jóváhagyta ... a közszolgálati médiavállalat éves beszámolóját. A számviteli törvény szerint készített és könyvvizsgáló által auditált jelentésből kiderül, hogy az MTV Zrt. a 2006-os gazdasági évet 4 milliárd 405 millió forintos mérleg szerinti eredménnyel zárta. Ez több mint két és félszer annyi, mint a közmédium egy évvel korábbi mérleg szerinti eredménye. A 2006-os teljesítmény annak tükrében különösen figyelemre méltó, hogy a közszolgálati médiavállalat a 2004-es évet még jelentős, több mint 4 milliárdos veszteséggel fejezte be. (Részlet a Magyar Televízió gazdálkodásáról, további részleteket, ha érdekli, elolvashatja az MTV honlapján.)

Ami viszont kimaradt e nagyszerű eredmény okainak ismeretetésből:

Az elmúlt négy évben (2004-2007, hogy a korábbi évekről már ne is essék szó) a hatályos költségvetési törvények alapján a Magyar Televízió és a Magyar Televízió Közalapítvány összesen 45 milliárd forintot költött az állam (az adófizetők) pénzéből, az üzembentartási díj pótlására jóváhagyott összegből átlagosan évi 10 milliárd forintot kapott, ezen kívül pedig a kereskedelemi televíziók által befizetett műsorszolgáltatási díjból is évi egymilliárd forint járt neki.

Lehet azt mondani, hogy "a nemzeti és az egyetemes kulturális örökség értékeinek ápolására, a kulturális sokszínűség érvényesülésének" közvetítése nem profitorientált működést feltételeznek, hiszen a magyar közönség inkább külföldi sorozatokat és a kereskedelmi televíziókat nézi (és még számos érvet is fel tudnánk hozni), ám a sikeres gazdálkodást (most) erénynek beállítani pofátlanságra vall. 

A hír hallatán nem lehetünk kíváncsiak arra, hogy a kereskedelmi televíziók okozta versenyben a közszolgáltató médium milyen nehéz helyzetbe került és mennyire elavult körülmények között készülnek a produkciók. Csak azt kérjük számon, hogy az elmúlt négy évben elköltött 90 milliárd forintnyi közpénz után ne lelkesedjenek négymilliárd forintos mérleg szerinti eredményen.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo