A milliárdokról persze hallgatnak

A Magyar Televízió "újabb eredményes évről" számolt be annak kapcsán, hogy a korábban adósságspirálban úszó köztévé 2006-ban 4 milliárd forintos mérleg szerinti erdméynről számolt be. Örülhetünk a számoknak, bár valami fontos a mai hírből hiányzott: a költségvetés (az adófizetők) sokéves milliárdos juttatásai.

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Konszolidált gazdálkodás a vezető közszolgálati televízióban

Immár második évét, 2005 után a 2006-osat is nyereséggel zárta a Magyar Televízió, amelynek nincs adóssága, saját tőkéje pedig többszörösen meghaladja jegyzett tőkéjét.

A Magyar Televízió Közalapítvány kuratóriumi elnöksége jóváhagyta ... a közszolgálati médiavállalat éves beszámolóját. A számviteli törvény szerint készített és könyvvizsgáló által auditált jelentésből kiderül, hogy az MTV Zrt. a 2006-os gazdasági évet 4 milliárd 405 millió forintos mérleg szerinti eredménnyel zárta. Ez több mint két és félszer annyi, mint a közmédium egy évvel korábbi mérleg szerinti eredménye. A 2006-os teljesítmény annak tükrében különösen figyelemre méltó, hogy a közszolgálati médiavállalat a 2004-es évet még jelentős, több mint 4 milliárdos veszteséggel fejezte be. (Részlet a Magyar Televízió gazdálkodásáról, további részleteket, ha érdekli, elolvashatja az MTV honlapján.)

Ami viszont kimaradt e nagyszerű eredmény okainak ismeretetésből:

Az elmúlt négy évben (2004-2007, hogy a korábbi évekről már ne is essék szó) a hatályos költségvetési törvények alapján a Magyar Televízió és a Magyar Televízió Közalapítvány összesen 45 milliárd forintot költött az állam (az adófizetők) pénzéből, az üzembentartási díj pótlására jóváhagyott összegből átlagosan évi 10 milliárd forintot kapott, ezen kívül pedig a kereskedelemi televíziók által befizetett műsorszolgáltatási díjból is évi egymilliárd forint járt neki.

Lehet azt mondani, hogy "a nemzeti és az egyetemes kulturális örökség értékeinek ápolására, a kulturális sokszínűség érvényesülésének" közvetítése nem profitorientált működést feltételeznek, hiszen a magyar közönség inkább külföldi sorozatokat és a kereskedelmi televíziókat nézi (és még számos érvet is fel tudnánk hozni), ám a sikeres gazdálkodást (most) erénynek beállítani pofátlanságra vall. 

A hír hallatán nem lehetünk kíváncsiak arra, hogy a kereskedelmi televíziók okozta versenyben a közszolgáltató médium milyen nehéz helyzetbe került és mennyire elavult körülmények között készülnek a produkciók. Csak azt kérjük számon, hogy az elmúlt négy évben elköltött 90 milliárd forintnyi közpénz után ne lelkesedjenek négymilliárd forintos mérleg szerinti eredményen.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo