Virtualizáció: apró lépésekben váltanak a cégek

Nem robbanásszerűen, hanem apró lépésekben érkezik a világszerte tapasztalható virtualizációs trend Magyarországra. A vállalatok ugyanis úgy látják, hogy nincs egy lépésben, azonnal szükségük a teljes it-infrastruktúrájuk átállítására.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Nem egyszerre állítják át rendszerüket a cégek - Kép: PP

Az ACE Telecom által végzett kutatás eredményei alapján jellemzően azok a vállalatok váltanak elsőként virtualizációs szolgáltatásokra, ahol a vezetők már jól ismerik azok előnyeit. A felhasználók virtualizációs szolgáltatásokkal házon belül először többnyire a telefonközpontokat és a szervereket (elsőként a webszervereket) cserélik le, majd ezt követően váltják ki munkaállomásaikat virtuális desktopokkal és vékonykliensekkel. Először pontosan azért kezdik a telekommunikációjuk átállítását, mert itt érhetik el az egyik lgkomolyabb közvetlen költségmegtakarítást.

„A virtualizációs megoldások külön-külön is teljes értékűek, és nincs minden vállalkozásnak feltétlenül azonnal szüksége mindegyikre. Ezért nem is számítunk a robbanásszerű elterjedésükre, tapasztalataink szerint a piac és a vállalatok inkább lépésről-lépésre váltanak virtualizációs szolgáltatásokra” – mondta Farmosi Attila az ACE Telecom ügyvezetője.

A szakember tapasztalatai szerint éppen a távközlési vállalatok járnak az élen a virtualizációs megoldásokban. „A távközlési cégek két szempontból is helyzeti előnyben voltak a virtualizáció esetében. Egyrészt az eszközgyártás fejlődésével felszabadultak korábban távközlési célokra használt kapacitásaik, másrészt a virtualizációs szolgáltatásokhoz szükséges kommunikációs kapcsolatot is tudják biztosítani. Így az ügyfél csak egy szolgáltatóval van kapcsolatban, ami a felmerülő kérdéseknél növeli a hatékonyságot, elkerülhetővé válik a szolgáltatók egymásra mutogatása” – mondta Farmosi Attila.

Miért éri meg a cégeknek a virtualizáció?

„A már kialakult it-infrastruktúrával rendelkező vállalatok a virtuális megoldások használatával nem csak a költségeket tudják csökkenteni, de rugalmasabbá is teszik a vállalatot, mivel IT eszközeik kapacitásának változtatásával képesek lesznek reagálni a piac minden rezdülésére” – hangsúlyozta az ügyvezető. (A siker titka ugyanis a folyamatos alkalmazkodás.)

A kisebb, elavult eszközökkel rendelkező, vagy most induló, de nagy növekedést tervező vállalatok számára az teszi vonzóvá a virtualizációt, hogy alkalmazásával beruházás nélkül építhetnek ki egy rugalmas és nem amortizálódó IT infrastruktúrát, 30-40 százalékkal alacsonyabb havi kiadás mellett.

Csak a folyamatos fejlesztés hoz eredményt
A legtöbb céges informatikai beruházás mellett egy konkrét probléma miatt döntenek a cégek. Ha ez megoldódik, nem is foglalkoznak többet az üggyel. Szakértőnk szerint viszont muszáj állandóan fejlődő folyamatként tekinteni a céges informatikai, különösen az ERP rendszerekre, hogy kihozhassuk belőlük azt, amire tényleg képesek a cég érdekében.

Véleményvezér

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo